SSL Essentials Bundle

Credit Card en PayPal. Normaal volgens mij zo rond de €450
Behoorlijk prijzig. Ik heb reeds de Waves Abbey Road TG Mastering Chain. Dan zal de SSL Chanelstrip 2 overbodig zijn. Of is het van een ander kaliber?
 
Behoorlijk prijzig. Ik heb reeds de Waves Abbey Road TG Mastering Chain. Dan zal de SSL Chanelstrip 2 overbodig zijn. Of is het van een ander kaliber?
Altijd lastig te zeggen. Ik heb toen ik ssl channelstrip wilde een aantal geprobeerd (die van ssl zelf heb ik niet geprobeerd). Die van uad beviel mij het beste. Maar van de g bus comp juist weer die van acustica audio. Zal kwestie van smaak zijn.
 
Behoorlijk prijzig. Ik heb reeds de Waves Abbey Road TG Mastering Chain. Dan zal de SSL Chanelstrip 2 overbodig zijn. Of is het van een ander kaliber?
Abbey Road Master Chain is natuurlijk geen channelstrip, maar wordt gebruikt bij masseren van het gehele nummer.
Daarnaast is hij goedkoper dan SSL channelstrip, mits je geen gebruikt maakt van WUP.

Groot voordeel is dat je deSSL Channelstrip kunt aansturen met SSL UC1 controller.

SSL heeft regelmatig mooie aanbiedingen en ik heb ze veel liever dan Waves
 
Abbey Road Master Chain is natuurlijk geen channelstrip, maar wordt gebruikt bij het masteren van het gehele nummer.
Daarnaast is hij goedkoper dan SSL channelstrip, mits je geen gebruikt maakt van WUP.

Groot voordeel is dat je deSSL Channelstrip kunt aansturen met SSL UC1 controller.

SSL heeft regelmatig mooie aanbiedingen en ik heb ze veel liever dan Waves
 
alleen bij SSL zelf is het zonder btw..
en kun je valuta op dollar laten staan. Aangezien die lager staat dan de Euro en de prijs hetzelfde is scheelt dat soms ook nog wat.
 
Waves klinkt echt nergens naar vergeleken met ssl, vind ik. Maar ssl plugins hebben ook aardig wat cpu nodig en ze zijn vies duur vergeleken met waves. :) En inderdaad Acustica gaat misschien nog wel verder, die klinken echt goed, ik vind Acustica alleen lastige plugins om mee te werken, een hoop gedoe er omheen, maar het resultaat is top.
 
Laatst gewijzigd:
Abbey Road Master Chain is natuurlijk geen channelstrip, maar wordt gebruikt bij masseren van het gehele nummer.
Daarnaast is hij goedkoper dan SSL channelstrip, mits je geen gebruikt maakt van WUP.

Groot voordeel is dat je deSSL Channelstrip kunt aansturen met SSL UC1 controller.

SSL heeft regelmatig mooie aanbiedingen en ik heb ze veel liever dan Waves
Ik begrijp dat de Abbey Road geen channel strip is en voor mastering wordt gebruikt. Ik vroeg mij af of het zin heeft om de SSL Chanelstrip 2 te kopen, aangezien beide over compressor en EQ beschikken. Waarschijnlijk zal de compressor en EQ in de Abbey Road uitsltuiend voor mastering doeleinden zijn, in tegenstelling tot die van de SSL. Klopt het wat ik type? Als dat zo is, kan ik dus de SSL Essentials Bundle erbij nemen zonder het gevoel te hebben een 'dubbele' koop te hebben gedaan.

Wat is WUP?
 
Waves klinkt echt nergens naar vergeleken met ssl, vind ik. Maar ssl plugins hebben ook aardig wat cpu nodig en ze zijn vies duur vergeleken met waves. :) En inderdaad Acustica gaat misschien nog wel verder, die klinken echt goed, ik vind Acustica alleen lastige plugins om mee te werken, een hoop gedoe er omheen, maar het resultaat is top.
Heeft Acustica de beste plugins?
 
Ik begrijp dat de Abbey Road geen channel strip is en voor mastering wordt gebruikt. Ik vroeg mij af of het zin heeft om de SSL Chanelstrip 2 te kopen, aangezien beide over compressor en EQ beschikken. Waarschijnlijk zal de compressor en EQ in de Abbey Road uitsltuiend voor mastering doeleinden zijn, in tegenstelling tot die van de SSL. Klopt het wat ik type? Als dat zo is, kan ik dus de SSL Essentials Bundle erbij nemen zonder het gevoel te hebben een 'dubbele' koop te hebben gedaan.

Wat is WUP?
Plug-ins/hardware is niet enkel voor mastering. Je kunt het ook buiten master bus gebruiken.
 
Heeft Acustica de beste plugins?
Vind ik wel, maar daar moet je wel ff induiken. Ze werken met modellen van apparatuur, die draai je dan in een host. Ze hebben geloof ik ook standalone plugins tegenwoordig. Met dat systeem, samplen ze zeg maar de response van een signaal dat door bijvoorbeeld een compressor gaat. Dat doen ze dan met verschillende input levels. Vervolgens krijg je een programma die exact zo klinkt als de compressor die gesampled is. Maar je moet ook echt op je gainstaging en zo letten, maar het klinkt super als je het goed aanpakt. Dit is wat ik een aantal jaren ervan mee gekregen heb, mogelijk werkt het inmiddels wat anders.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top