Synclavier Digital Regen hardware desktop synthesizer

Synclavier brengt na ongeveer 30 jaar weer een hardware synth uit, Regen.
Hij kan ge-pre-ordered worden voor 2548,95 Euro (incl. BTW):

Specificaties

Synclavier Regen Desktop Synthesizer. Includes:
• Synclavier Regen Enclosure and Button Panel
• Textured Finish
• 15 Watt Universal Power Supply
• Balanced Studio-Quality +4 dBu XLR Outputs
• DC-Coupled Outputs for Extra Punch
• Unbalanced TRS 1/4" Outputs
• Stereo Headphone Jack
• 4-Port USB Hub Switchable to Single Port DAW Interface
• 5-Pin MIDI Input
• SD Card Interface
• 480x800 LCD Display
• 12.2" x 10.2" x 2.1", 4.2 lbs.
• 900+ Factory Presets, Patches and Samples
• Enhanced Variable Sampling Rate DSP Engine



1666989265951.png

1666989293482.png


1666989318173.png

Review door Loopop:

 

Attachments

  • 1666989242396.png
    1666989242396.png
    859,4 KB · Bekeken: 146
Lol, kennelijk houd ik dan van natte krant:


Off topic, maar inderdaad: Ik hoor 100x liever (bijvoorbeeld) een JV-1080 of Yamaha EX5 dan dit. Ik vind de hardware van de Hydrasynth dan wel weer erg tof, zal een prima masterkeyboard ook zijn lijkt me.
 
Ik heb deze net beluistered en vind het erg slecht.
Vooral die FFT bijgeluiden.
Maar goed dat kan natuurlijk iemands smaak zijn.
 
Mijn tweedehands Argon 8 van 400 euro klinkt een stukske beter.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Wat betreft filmpje: door random wat toetsen in te drukken en niet met modulaties/filters te spelen doe je zo'n apparaat ook geen recht. Ik denk dat het een krachtig apparaat is maar op deze wijze breng je hem iig niet aan de man.
 
Dx7 van de 2020's
Nou ik heb heerlijke patches op de DX7 gemaakt.
In dezelfde tijd de Regen beluisterd.
DX7 lijkt gaar idd als je presets doorloopt.
Maar durf je het aan en maak je zelf patches dan kom je erachter dat de DX7 heel mooie dingen kan.
Dat is miscchien ook het probleem met de Regen.
Je weet pas wat hij kan als je hem een tijdje in huis hebt.
Dat is bij veel synths zo.
 
Je mag toch verwachten dat de fabrikant z'n best doet om dmv. de factory presets het ding 'ns goed te showcasen. Juist leren van de fouten gemaakt door andere fabrikanten als dat in het verleden soms niet het geval was.
 
De interesse die ik had na het zien en horen van de eerste flarden is wel verdampt na het beluisteren van de preset demo.
Nu zijn er meer instrumten geweest waarbij de eerste indruk verre van positief was (o.a. de Hydrasynth en daarvan heb ik er nu twee), maar van zulk een complex instrument had ik wel meer verwacht eerlijk gezegd.

We wachten af.
 
Hier is een prima voorbeeld van hoe Akikaze er over denkt.
Joe Zawinul op de synth bas.


En er zijn er maar heeel weinig die daar met een echte bas overheen gaan.
Dit is een van de weinige.
Eerst een geweldige begeleiding van de Wayne Shorter solo, daarna een oorlog met de toetsen.
Beter als dit word muziek niet.

Bedankt hiervoor, heb hier goeie herinneringen aan. Heb het genot gehad, Zawinul te mogen ontmoeten op de openingsavond van zijn Birdland Wenen :P was er in mn uppie heengereden, en zat vooraan! (knappe jongen die me tegenhield). En daar zat hij dan: Met z'n 12 voetpedalen, de Korg Prophecy, de Pepe.. superavond gehad! Er zijn zoveel goede bassisten die stempels hebben gedrukt op een periode: James Jamerson, om er een te noemen. Heel anders dan Jaco, maar zo goed.

Vwb de Synclavier, zou wel moeten wennen aan het concept maar vind het vooralsnog best een strak ding! Mss komt die op een verkeerd moment, dat er wat verzadiging is in de markt.
 
Nou ik heb heerlijke patches op de DX7 gemaakt.
In dezelfde tijd de Regen beluisterd.
DX7 lijkt gaar idd als je presets doorloopt.
Maar durf je het aan en maak je zelf patches dan kom je erachter dat de DX7 heel mooie dingen kan.
Dat is miscchien ook het probleem met de Regen.
Je weet pas wat hij kan als je hem een tijdje in huis hebt.
Dat is bij veel synths zo.

Ik ben het helemaal met je eens.
Als je het durft...


Dat Monster Jackson geluid, is natuurlijk iconisch.
Maar ik heb gewoon geen zin om zo'n complex instrument te gaan leren.
Mijn autisme heeft grenzen.
 
Bedankt hiervoor, heb hier goeie herinneringen aan. Heb het genot gehad, Zawinul te mogen ontmoeten op de openingsavond van zijn Birdland Wenen :P was er in mn uppie heengereden, en zat vooraan! (knappe jongen die me tegenhield). En daar zat hij dan: Met z'n 12 voetpedalen, de Korg Prophecy, de Pepe.. superavond gehad! Er zijn zoveel goede bassisten die stempels hebben gedrukt op een periode: James Jamerson, om er een te noemen. Heel anders dan Jaco, maar zo goed.

Vwb de Synclavier, zou wel moeten wennen aan het concept maar vind het vooralsnog best een strak ding! Mss komt die op een verkeerd moment, dat er wat verzadiging is in de markt.
Ik heb hem in de Melkweg gezien, beste optreden ooit.
Joe had de band en de zaal helemaal in z'n greep en 3 uur lang ging letterlijk iedereen helemaal uit z'n dak.
 
Ik zou best eens willen zien hoe je letterlijk uit je dak kunt gaan. Klinkt bloederig.
 
Back
Top