Synclavier Digital Regen hardware desktop synthesizer

Synclavier brengt na ongeveer 30 jaar weer een hardware synth uit, Regen.
Hij kan ge-pre-ordered worden voor 2548,95 Euro (incl. BTW):

Specificaties

Synclavier Regen Desktop Synthesizer. Includes:
• Synclavier Regen Enclosure and Button Panel
• Textured Finish
• 15 Watt Universal Power Supply
• Balanced Studio-Quality +4 dBu XLR Outputs
• DC-Coupled Outputs for Extra Punch
• Unbalanced TRS 1/4" Outputs
• Stereo Headphone Jack
• 4-Port USB Hub Switchable to Single Port DAW Interface
• 5-Pin MIDI Input
• SD Card Interface
• 480x800 LCD Display
• 12.2" x 10.2" x 2.1", 4.2 lbs.
• 900+ Factory Presets, Patches and Samples
• Enhanced Variable Sampling Rate DSP Engine



1666989265951.png

1666989293482.png


1666989318173.png

Review door Loopop:

 

Attachments

  • 1666989242396.png
    1666989242396.png
    859,4 KB · Bekeken: 146
Niets voor jouw Die Taylor Swift van Taylor? Zou je goed staan met een Aluhoedje :D
Taylor heeft wel mooie gitaren geloof ik, Taylor Swift heb ik dan weer minder mee :D Tot dusver heb ik 2 Fenders (US) (+1 Fender bas (Mex)), 1 Gibson (US) en een Ibanez (Ind) in de collectie. Waarbij de Indonees niets onderdoet voor de Amerikanen eigenlijk. De bas ben ik minder tevreden mee, maar ik ben sowieso niet zo van de bassen denk ik.
 
Mmm, ik moet zeggen dat ik ook héél lang heb getwijfeld aan de Hydra. Vond hem idd ook shcel en digitaal klinken. Bij nader inzien - en na een week eigenaar te zijn - zit dat vooral in de foute presets. Maar goed, je koopt de Hydra niet om analoog te klinken, wat dat ook moge betekenen. De Wavestate staat hier ook mooi te wezen en is naast de plastieke bouwkwaliteit, toch wel een synthje om u tegen te zeggen...

Goh ja, ik wil die synclavier wel, net zoals de Deckards Dream en de Non Linear C15. Maar die zijn allemaal te hoog geprijsd. Te meer omdat het gewoon goedkoper kan. Maja, geld verdienen is niet verkeerd he. En er wordt steevast gemikt op mensen met geld. Net daarom vind ik dat een vorm van elitarisme die totaal niet thuishoort in muziek maken.
Ja, ik heb wel paar keer naar de Hydrasynth gekeken en ook een keer op gespeeld maar was niet overtuigd - ik ben wel benieuwd wat je er uit geperst krijgt als je idd je eigen geluiden erop gaat bouwen want heel diep ben ik er natuurlijk niet in gedoken. Ik kan een goede digitale synth zeker waarderen, zoals de classic 90s romplers bijvoorbeeld. Die C15 lijkt me ook te gek maar idd fors aan de prijs. Wavestate wacht ik nog steeds op een lekkere aanbieding voor de Plugin versie...
 
Taylor maakt idd mooie akoestische gitaren.
Taylor Swift is ook erg mooi:luv:
Ik heb ook een Indo Ibanez fijne gitaar maar heeft wel veel werk ingezeten.
Nieuwe humbuckers, intonatie... Maar goed was een vrij goedkope gitaar 450 eurie.
Bij mij heeft de click met de bas wel even geduurd.
 
Ik heb vorig jaar een Fender Squier Mustang gekocht, ook gemaakt in Indonesië. Ik heb hem eerst laten keuren en intoneren maar hij hoefde niet retour. Hij speelt het prettigst van alle vijf gitaren die ik heb.

Ik heb op een album bas gespeeld, omdat het kon. Ik had er een te leen van mijn oudere broer. Maar ik blijf het een overbodig instrument vinden.

Er zit een instelling op de Hydrasynth om hem "warm" (lees: met meer laag) te laten klinken. Die staat bij mij steevast aan. Maar het klinkt toch anders dan met analoge filters en versterkers. Daar staat tegenover dat je met de mutators tot nu toe unieke dingen kunt doen.

Ik ben benieuwd of de nieuwe Synclavier een succes wordt. Misschien wel in Amerika omdat daar eigen waar relatief goedkoper is. Maar ik vind de Waldorf Iridium een beter alternatief.
 
Ik heb op een album bas gespeeld, omdat het kon. Ik had er een te leen van mijn oudere broer. Maar ik blijf het een overbodig instrument vinden.
Dat heb ik lang ook gedacht.
Het kwartje van de bas valt voor veel mensen niet en heeft bij mij even mogen duren.

Dacht altijd dat je beter een bassynth kan gebruiken.
De bas is de baas in de harmonie en kan de kwaliteit van de op dat moment klinkende akkoorden aanpassen.
De bas bevind zich tussen drums en harmonie.
En draagt natuurlijk ook weer enorm bij aan de groove.
Als ik drums speel is dat veel gemakkelijker als er ook iemand bas speelt omdat je de bas overal kan voelen.
Maar het is geen makkelijk instrument.
Bas gitaar met bassynths layeren is heerlijk.
 
Heb er gelijk 3 in de pre order besteld want ik ben echt overtuigd dat ik hiermee helemaal ga doorbreken en super dikke tracks ga maken. Er zit geen midi thru op, dus je kan alles met deze kast zonder iets nodig te hebben. En dan valt de prijs weer mee. Je kan ook alle componenten eruit solderen en iets nieuws mee solderen dat vergeten ook een hoop mensen. Als je hem na een jaar verkoopt voor €2300 dan was ie maar €200,- en dat zijn Behringer prijzen. Als je gewoon niet ga slapen dat jaar heb je 2 jaar en dan is ie opeens nog maar 100. Gewoon kopen zeg ik hup hup.
 
Dat heb ik lang ook gedacht.
Het kwartje van de bas valt voor veel mensen niet en heeft bij mij even mogen duren.

Dacht altijd dat je beter een bassynth kan gebruiken.
De bas is de baas in de harmonie en kan de kwaliteit van de op dat moment klinkende akkoorden aanpassen.
De bas bevind zich tussen drums en harmonie.
En draagt natuurlijk ook weer enorm bij aan de groove.
Als ik drums speel is dat veel gemakkelijker als er ook iemand bas speelt omdat je de bas overal kan voelen.
Maar het is geen makkelijk instrument.
Bas gitaar met bassynths layeren is heerlijk.
Hahahahahahahaha.
Ik hoorde ooit eens bij een invalsessie : oh wat fijn dat je er bent. Je merkt pas dat je de bas mist, als je hem weer hoort.
Dat was de drummer idd.

En inderdaad, samen met de toetsenist kunnen we dingen doen met akkoorden die zo lekker klinken.
Dan blijf ik in een grondtoon hangen en speelt hij van alle akkoorden een variant met E in de bas.
Oeh, zo lekker als variatie.

En met de drummer heb ik echt wel een intieme relatie.
Vooral met z'n rechtervoet :P .
Als we de tijd hebben, besteden we bij elk nummer even wat aandacht aan wat we 'doen' qua accenten en wie waar tegenin gaat.
Gisteravond nog 2 uur mogen doen. Manmanman wat lekker.

Het heeft totaal niks met de Synclavier te maken (en ik kan ook geen bruggetje bedenken), dus excuus voor de omweg.
Aan mij is die Synclavier niet besteed. Het zal vast een 'goed' instrument zijn, maar ik word er nog niet warm van.
(in tegenstelling tot het verhaal over de rol van de bassist, en bam, daar is het bruggetje dan toch :D )
 
Ik heb vorig jaar een Fender Squier Mustang gekocht, ook gemaakt in Indonesië. Ik heb hem eerst laten keuren en intoneren maar hij hoefde niet retour. Hij speelt het prettigst van alle vijf gitaren die ik heb.

Ik heb op een album bas gespeeld, omdat het kon. Ik had er een te leen van mijn oudere broer. Maar ik blijf het een overbodig instrument vinden.

Een bas hebben en een bas echt kunnen bespelen zijn toch wel twee geheel andere zaken. Heb het zelf pas de afgelopen twee jaar een beetje onder de knie gekregen - speel al drie decennia gitaar maar het vraagt toch wel een andere benadering. Een goed doordachte en strak ingespeelde baslijn met de juiste sound kan een nummer wel echt maken. Voor veel muziekstijlen is een echte bas tegenwoordig weer niet-essentieel - eens.
 
Nooit een goede bassist gehoord zeker? :)
Zonder bas zouden 80% van de muziekstromingen niet eens bestaan.
Zeker wel. Geddy Lee, Marcus Miller, Henny Vrienten, Paul McCartney, Sting en noem ze maar op. Maar laat het instrument waar dit forum over gaat nou een uitstekende vervanger zijn. Jullie hoeven het niet met me eens te zijn maar zo denk ik erover.
 
Zeker wel. Geddy Lee, Marcus Miller, Henny Vrienten, Paul McCartney, Sting en noem ze maar op. Maar laat het instrument waar dit forum over gaat nou een uitstekende vervanger zijn. Jullie hoeven het niet met me eens te zijn maar zo denk ik erover.

Als basleraar heb ik toch moeite met de woorden 'overbodig' en 'vervangen'. Je kan een doelzak ook laten klinken als een synth, maar daardoor is het nog geen vervanger van een synth. Ze hebben het in de jaren '80 wel geprobeerd met de synthbas maar gelukkig is het nooit gelukt. Synthbas zie ik echt als een opzichstaand iets, niet als vervanger van een bas. Met goede programm skills kun je tegenwoordig wel een eind komen in een popliedje, maar het klinkt toch beter op een echte bas, zeker als je gaat improviseren etc.
 
Synthbas zie ik echt als een opzichstaand iets, niet als vervanger van een bas.
Ik zou ze toch niet snel tegelijk gebruiken (synthbas en 5string)
Dus ze 'vervangen' elkaar wel degelijk in mijn geval.
Ik heb ook maar 2 handen, dus of op de snaren, of op de toetsen.
Maar zelfs als dat niet zo was zie ik eigenlijk nooit ruimte voor m'n Subsequent 37 'en' m'n bas tegelijk in een track.
M.u.v. wat hogere loopjes misschien op de bas, maar dat is dan meer opvulling en geen baslijn meer.

Maar ik begrijp je punt (denk ik). Een synthbas is totaal iets anders dan een basgitaar en 'kan' andere dingen en klinkt heel anders.
Al zal niet iedereen muziek maken waar het verschil zo duidelijk hoeft te zijn en dan is die synthbas een prima vervanger voor een vinger op de E of B die een pompend lijntje speelt.
En als je een goede toetsenist hebt, kan die weer dingen die ik op m'n snaren er niet uit ga krijgen.
(dat kan ook aan m'n basigtaar skills liggen natuurlijk)
 
Hier is een prima voorbeeld van hoe Akikaze er over denkt.
Joe Zawinul op de synth bas.


En er zijn er maar heeel weinig die daar met een echte bas overheen gaan.
Dit is een van de weinige.
Eerst een geweldige begeleiding van de Wayne Shorter solo, daarna een oorlog met de toetsen.
Beter als dit word muziek niet.
 
Hier is een prima voorbeeld van hoe Akikaze er over denkt.
Joe Zawinul op de synth bas.


En er zijn er maar heeel weinig die daar met een echte bas overheen gaan.
Dit is een van de weinige.
Eerst een geweldige begeleiding van de Wayne Shorter solo, daarna een oorlog met de toetsen.
Beter als dit word muziek niet.


Dit bewijst juist mijn punt. Zelf ook groot Weather Report fan. Het eerste filmpje is een synthbas. Vrij saaie partij die iedere redelijke bassist zo inspeelt. Bij het tweede nummer is Pastorius, dat klinkt toch een heel stuk interessanter. Zawinul had een neusje voor goede bassisten: Alphonso Johnson, Pastorius en Victor Bailey. Alle drie geweldige bassisten.
 
Back
Top