Flitskoopjes: alle snelle deals van synths & gear

Volt is een ietwat dodgy winkel die veel belooft maar weinig waarmaakt, vooral betreffende voorraad en levertijden. Ik heb er geen goede ervaringen mee en ken meer soortgelijke verhalen. Ik geloof niet dat het scammers zijn, maar ze hebben een hoofdvestiging in Letland en volgens mij doen ze een soort grijze import voor lagere prijzen maar dus ook lange levertijden en levert wellicht gezeur op bij garantie. Zou even goed checken of je er goed aan doet daar te bestellen, ik sla ze tegenwoordig in elk geval standaard over.
 
Laatst gewijzigd:
Goed dat je het zegt!
Tis ook wel bizar dat het nog goedkoper op reverb is dan b-stock ericasynths zelf.
 
Ik had alleszins geen problemen met mijn bestelling van de Synthrx 2 bij Volt (die toen ook lager geprijsd stond bij Volt dan bij Erica). Dus wat opletten, maar niet perse te mijden.
 
Ik had alleszins geen problemen met mijn bestelling van de Synthrx 2 bij Volt (die toen ook lager geprijsd stond bij Volt dan bij Erica). Dus wat opletten, maar niet perse te mijden.
Van deze zaak vind ik het bijzonder irritant dat ALLES een V in stock!-symbooltje heeft maar dat je daarna allerlei tekstjes moet gaan interpreteren. Is het aanwezig? Is het onderweg? Moeten ze het nog bestellen? Is het uit de handel?
 
Ik denk dat hun stock in riga zit. Maar de communicatie is in NL. Die is vlot. Je moet wel n week op t spul wachten voor t er is en garantie is 2 jaar dacht ik
doos in doos doen ze niet aan mee. Een wonder dat de syntrax2 doos ongeschonden was
 
Ik hoorde net van een ander forumlid dat 'ie een bestelling binnen een dag in huis had. Het kan dus wel. Het zal de moeite zijn voor bestellen eerst even te vragen waar het product zich daadwerkelijk bevindt, in Riga, Rotterdam of 'ergens onderweg van de fabrikant'.
 
Mmm nou zolang er een soort reverb rating systeem is zou je denken dat all good is.

Verder geloof ik niet echt dat Erica Synths het heeel erg vind dat men bepaalde constructies uithaalt maar das een gevoel.
 
Volt is een ietwat dodgy winkel die veel belooft maar weinig waarmaakt, vooral betreffende voorraad en levertijden. Ik heb er geen goede ervaringen mee en ken meer soortgelijke verhalen. Ik geloof niet dat het scammers zijn, maar ze hebben een hoofdvestiging in Letland en volgens mij doen ze een soort grijze import voor lagere prijzen maar dus ook lange levertijden en levert wellicht gezeur op bij garantie. Zou even goed checken of je er goed aan doet daar te bestellen, ik sla ze tegenwoordig in elk geval standaard over.

Ik woon bij hun winkel (in Rotterdam) om de hoek en koop er regelmatig iets. Soms hop ik ook gewoon even binnen om iets te proberen dat ze hebben uitgestald. Ze hebben niet altijd alles op voorraad inderdaad en duurt af en toe iets langer dan ze aangeven, maar verder gewoon een degelijke shop.
 
Dat is goed te horen. Ik ga af op mijn eigen ervaring waarbij ze me letterlijk weken aan het lijntje hebben gehouden met een product dat ze op Reverb als zijnde 'op voorraad' verkochten en dat ik uiteindelijk maar geannuleerd heb omdat het niet kwam. En zoals gezegd ken ik meer van dat soort verhalen van anderen. Maar ook dat het dus wel goed/snel kan gaan, en ze hebben vaak goede prijzen. Een gewaarschuwd mensch telt voor twee, altijd verstandig om even te controleren of ze hetgeen ze aanbieden ook daadwerkelijk hebben liggen wellicht.
 
Dat is goed te horen. Ik ga af op mijn eigen ervaring waarbij ze me letterlijk weken aan het lijntje hebben gehouden met een product dat ze op Reverb als zijnde 'op voorraad' verkochten en dat ik uiteindelijk maar geannuleerd heb omdat het niet kwam. En zoals gezegd ken ik meer van dat soort verhalen van anderen. Maar ook dat het dus wel goed/snel kan gaan, en ze hebben vaak goede prijzen. Een gewaarschuwd mensch telt voor twee, altijd verstandig om even te controleren of ze hetgeen ze aanbieden ook daadwerkelijk hebben liggen wellicht.
Ja denk dat het voor bedrijven gewoon beter verkoopt als het op voorraad is dan de daadwerkelijke levertijd. Persoonlijk heb ik het liever realistisch. Bij Bax ook een keer gehad en uiteindelijk geannuleerd en via de dijk musicstore het voor dezelfde prijs gekregen en dag later binnen. Daar krijg je vergelijkbare prijs als het ergens goedkoper is.
 
.. altijd verstandig om even te controleren of ze hetgeen ze aanbieden ook daadwerkelijk hebben liggen wellicht.

Dat staat ook vaak bij hun artikelen en je moet dat ook expliciet accorderen voordat je bestelt:

"Attention! I confirm that I have contacted VMS about the delivery time of this article! I am aware that item can be a Pre-Order and Terms & Conditions apply! We are monitoring re-supply constantly, but there may be changes that we are not accountable for!"

Het is inderdaad wel verwarrend (lees: eigenaardig, oftwel irritant) dat er dan wel "in stock" bij staat.
 
Nog even te koop, de waldorf pulse 2 limited edition:


Eventide H9 Max in zwart of blauw, 498 € bij Thomann

Nu ook even in het rood te krijgen:

 
Softube Model 80 , 72 en 84 voor 49,- per stuk als je deze code gebruikt

REMODELSUPERMODEL

 
Nog even te koop, de waldorf pulse 2 limited edition:

Ja lekker, moet ik weer wat GAS inhouden. Ik had ooit de Pulse+, waarom heb ik die weg gedaan? Geloof dat ik 'm toen te aggressief vond. Na 4x Rutte en de laatste verkiezingen ben ik wellicht beter in de stemming voor deze synth.
 
Back
Top