Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

"ja, de virus is de beste software vst synth / ooit gemaakt door de mens, en wordt nooit meer ge-evenaard"

de vengeance preset banks vind ik de best bruikbare,
jammer dat er zoveel banks van diene "ben crosland" tussen zitten, want daar zit geen één bruikbaar schone preset bij

Om zelf presets te maken met de virus ben ik te dom of tja, bijna niemand kan dat (artistiek),
maar 'k heb wel al mss >200.000 presets ook als wav. gesampled

jammer dat ze de preset gerne tag nog niet automatisch hebben mee ge-implementeerd, (of mss toch wel ??) // ja viola, 't is de bovenste dir
zo moeilk is da ni, dat heb ik zelf toegevoegd in m'n synthctrlllbrblrrlrr, is maar een syx byte uitlezen

tja, 't gaat over de access virus hé

een echte virus hardware synth implementeren is veel werk, en je moet er verschillende exemplaren van hebben

van de poco virus (cr.) ben ik 't meeste content,
naast hybrid 3,, en ja, die vind ik gelijk waardig of zelfs euhmhmm, betere presets dan de virus, / minder monotoom saai,

ik gebruik (als pads/drone/tuning sfeer richting vd track) de combinatie: 4x virus poco en 2x hybrid 3, naast nog enkele voor wa afwisseling

tja, the real thing GOD is de A?, B (Rack), C en Poco,,
Vanaf de snow en ti ging het mis,, mss vooral door aandacht aan usb en meer features, ipv sound qualiteit, (is ook zo met de K2661)
 
Laatst gewijzigd:
"ja, de virus is de beste software vst synth / ooit gemaakt door de mens, en wordt nooit meer ge-evenaard"

de vengeance preset banks vind ik de best bruikbare,
jammer dat er zoveel banks van diene "ben crosland" tussen zitten, want daar zit geen één bruikbaar schone preset bij

Om zelf presets te maken met de virus ben ik te dom of tja, bijna niemand kan dat (artistiek),
maar 'k heb wel al mss >200.000 presets ook als wav. gesampled

jammer dat ze de preset gerne tag nog niet automatisch hebben mee ge-implementeerd, (of mss toch wel ??) // ja viola, 't is de bovenste dir
zo moeilk is da ni, dat heb ik zelf toegevoegd in m'n synthctrlllbrblrrlrr, is maar een syx byte uitlezen

tja, 't gaat over de access virus hé

een echte virus hardware synth implementeren is veel werk, en je moet er verschillende exemplaren van hebben

van de poco virus (cr.) ben ik 't meeste content,
naast hybrid 3,, en ja, die vind ik gelijk waardig of zelfs euhmhmm, betere presets dan de virus, / minder monotoom saai,

ik gebruik (als pads/drone/tuning sfeer richting vd track) de combinatie: 4x virus poco en 2x hybrid 3, naast nog enkele voor wa afwisseling

tja, the real thing GOD is de A?, B (Rack), C en Poco,,
Vanaf de snow en ti ging het mis,, mss vooral door aandacht aan usb en meer features, ipv sound qualiteit, (is ook zo met de K2661)
Maak jij geen eigen patches dan? Ik kan me voorstellen dat je dan een synth heel anders beoordeeld.
 
Ik vind het een indrukwekkende prestatie. Niet alleen klopt de sound, maar als plugin is het ook gewoon goed. De patch browser werkt prima, ook eigen patches maken en saven gaat goed en het lijkt allemaal erg stabiel en redelijk bugvrij op wat kleine dingetjes na. Menig pro/commercieel product doet het minder goed, chapeau.
En vergeet niet dat je het ook als FX unit kan gebruiken wanneer je audio naar de sidechain input van de plugin rout. Kan je het geluid met alle onboard FX bewerken en je kan van de Atomizer en Vocoder gebruik maken ook. Echt wild wel.
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Om zelf presets te maken met de virus ben ik te dom of tja, bijna niemand kan dat (artistiek),
De Virus zit in principe hetzelfde in elkaar als welke analoge synthesizer dan ook dus zo moeilijk is het toch ook weer niet? Waveformpjes kiezen, filtertje erop, envelopjes, wat modulatie en FX, en klaar is Clara. Zeker de originele TI software of de huidige plugin UI maken heel overzichtelijk wat je aan het doen bent.

Er is zelfs een standaardwerk over, toegespitst op de Virus, dat in het algemeen wordt aanbevolen om te leren hoe synths werken: http://www.infekted.org/virus/files/HowardScarr-VirusTutorial-ProgrammingAnalogueSynths.pdf

In presets blijven hangen vind ik altijd een beetje jammer, dan zit je toch binnen iemand anders zijn lijntjes te kleuren in plaats van je eigen.
 
En vergeet niet dat je het ook als FX unit kan gebruiken wanneer je audio naar de sidechain input van de plugin rout. Kan je het geluid met alle onboard FX bewerken en je kan van de Atomizer en Vocoder gebruik maken ook. Echt wild wel.
Ja dat moet ik ook nog even installeren inderdaad.
 
Ah zo, ik dacht aan die aparte FX plugins die ook in de lijst stonden.

1714297557321.png

Kun je waarschijnlijk ook op instrument en Send kanalen zetten en scheelt misschien overhead.
 
Ik heb het zojuist geinstalleerd en werkt goed. Je kunt een input kiezen in de plugin zelf (dus niet via de Sidechain optie in je DAW) en dan gaat het geluid vanaf het filter het signaalpad in. Als je in eerste instantie niks hoort, default is het filter vrijwel dicht D
 
Om zelf presets te maken met de virus ben ik te dom of tja, bijna niemand kan dat (artistiek),

tja, bij hybrid 3 is dat ook zo, da's ook te moeil'k, de JP8080 gaat nog maar de 2 units zijn in dual mono aangesloten

de virus z'n modulatie matrix is 'programmeren" en weten wat je aan't doen bent
bij de akai VX600 en Kurz was dat ook een ramp en nooit een goeie preset, over gans het keyboard bereik

ik pitch tune m'n sounds en heb een uitgebreide preset library in .syx en prg chng formaat voor m'n synthctrl
bij vst synths is preset scrollen altijd intern in de plugin zelve,, da's anders, of alleen sylenth heeft dat 'ultimate sylenth' library prog

tja, ik ben nen ouwe vd early 90's hé,,
 
voor sommigen is het ook allemaal wel erg snel gegaan zie ik.

het zal je maar overkomen; eerst het wiel, toen de stoomtrein en nu plugins..

Ik zou het gewoon bij een tb303 houden dan, lekker simpel.
 
tja, sinds de early 90's bezig met midi synth muziek maken hobby,, , toen was ik net '20'

tja, de virus vengeance presets vind ik de beste,,
de ti presets werken ook voor de C en Poco, maar die zullen anders klinken en sommige features ni hebben

tja, zelf presets maken is een hobby op zich,
ik doe dat ook, maar de echte andere commerciele proff preset banks zijn the real thing, (en die wa corrigeren)


Alleen de virus powercore werkt als plugin zoals het echt moet klinken,
ik ben er zeker van dat access geen identieke virus hardware rom gebruikte, maar die heeft aangepast

De dsp56300 is maar wa programmeer h?ckrs bezigheid, maar wel voor iedereen toegankelk
... als ik er >5 presets mee beluister, zit er al direct ééne bij die overstuurd is,, maar dat zijn echte virus(abc) presets, ni de default DSP56300 presets


Een TB303 heb ik terug gegeven in de 90's , wegens geen midi en da was veel te moeilk
de TB-3 z'n sequencer gebruik ik voor de syntecno teebee en twee A-01
 
Laatst gewijzigd:
anders is toch niet slechter?

anders is anders.
 
ik gebruik ook gewoon presets, beetje filter en env aanpassen enzo dan ben je al een heel eind.

Sounds vanaf scratch doe ik alleen met de JP8/J6 :D

Daarom vind ik physical modelling of hoe het ook heet zon onzin, lekker wetenschappelijk wiskundige formules toepassen om een hobo geluid te krijgen, nou die haal ik wel gewoon uit een trition oid

Capybara en al die ongein, leuk voor de techniek maar voor muziek maken een beetje over the top.
 
tja, sinds de early 90's bezig met midi synth muziek maken hobby,, , toen was ik net '20'

tja, de virus vengeance presets vind ik de beste,,
de ti presets werken ook voor de C en Poco, maar die zullen anders klinken en sommige features ni hebben

tja, zelf presets maken is een hobby op zich,
ik doe dat ook, maar de echte andere commerciele proff preset banks zijn the real thing, (en die wa corrigeren)


Alleen de virus powercore werkt als plugin zoals het echt moet klinken,
ik ben er zeker van dat access geen identieke virus hardware rom gebruikte, maar die heeft aangepast

De dsp56300 is maar wa programmeer h?ckrs bezigheid, maar wel voor iedereen toegankelk
... als ik er >5 presets mee beluister, zit er al direct ééne bij die overstuurd is,, maar dat zijn echte virus(abc) presets, ni de default DSP56300 presets


Een TB303 heb ik terug gegeven in de 90's , wegens geen midi en da was veel te moeilk
de TB-3 z'n sequencer gebruik ik voor de syntecno teebee en twee A-01
Gast stop gewoon met nonsens verkopen , je hebt totaal geen idee over wat je praat .

Zoals ettelijke malen gezegd geweest : de motorolla emulator draait 100% identieke virus code- algoritms .

De enigste reden waarom jij denkt dat het inferieur klinkt is een schoolvoorbeeld van confirmation bias
 
ja, man,, waarom zit ik eigenlk te posten op SF ??

't is wel in't ndl's,, maar voor de rest zeggen de tracks van't sf contest genoeg en alles,

eigenlk zou ik al m'n posts hier op SF willen verwijderen, maar ik kan da ni zelf doen,

die witte virus skin heb ik nog ni gevonden, wel de dark,, wel cool die grote osc button,,
 
Je kan wel boos lopen doen, maar wat schijnbaar niet doordringt is dat de DSP emulator een exacte weergave is van wat de Virus doet. Aan de voorkant gaat de originele code van de firmware erin, en aan de achterkant komt exact dezelfde digitale audio eruit als de chip die in de Virus zit produceert en die je over een digitale verbinding (zoals USB) zou horen. Als je de data in de Virus uit zou lezen, zou je exact dezelfde resultaten krijgen als deze emulatie. Dat is wat bit nauwkeurige emulatoren doen (en de reden dat ze flink CPU vreten). Enige verschil is dat de analoge outputs nog een digitaal-analoog conversie en versterking hebben die eventueel 'iets' kunnen kleuren in het geluid.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top