KORG Drumlogue

En hij klinkt als een natte krant.

A.s. vrijdag bij Bad Gear.

Ik heb nog gereageerd op bad gear wat ie allemaal vergeten is Maargoed misschien had ie oude firmware.

Wat betreft geluid, hij klinkt standaard aardig, maar zodra je alle functies kent en vooral de kick gaat layeren wordt het echt sick. En de nieuwe sdk engines stellen echt niet teleur maar aangenaam verrast hoe voor iemand die meestal digitaal bashed.
 
Laatst gewijzigd:
hier even een korte opname van mn nieuwe megaFM plus de Drumlogue.

Nu ik het terugluister op mn hoofdtelefoon vind ik het toch minder :{
 

Attachments

  • megafm:drumlogue.wav
    4,5 MB
Laatst gewijzigd:
Er is een nieuwe firmware uit voor de Drumlogue. Een aantal bugfixes en dikke update voor de SineVibes Nano synth-engine. Gratis!

 
Ik vroeg me of er Eén choke functie op zit ?
 
Yep, ik kende die functie niet eens maar wordt ook in dit draadje eerder beschreven :)
 
Ok ik ben nu achter wat meer dingen gekomen terwijl ik gewoon aan knoppen had moeten draaien.
Want wat blijkt als je in je sequencer menu zit en je draait aan 1 van de 4 knoppen kom je automatisch in het gekozen track menu wat in je scherm staat.

Anyway ik dacht dus dat de digitale sectie maar 1 clap had maar dat blijken er dus 16 te zijn en je kunt zelfs de digitale clap op een andere track uitwisselen (geld voor alle digitale tracks) En ook in je sequencer dynamisch te veranderen.. dus je clap kan 16 beats een clap zijn en in je volgende 16 steps een paar keer een shaker.. ik zeg maar wat. (ps. ook usersamples werken! dus in feite heb je 6 sample slot!!)

Daarnaast dacht ik ook dat er alleen transients waren voor de kick maar dat geld dus voor alle analoge sporen :stupidvet dus maar niet doorgehad haha.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat de accent funktie super nice werkt. Gewoon de step note indrukken terwijl je de accent button indrukt en je krijgt van 32 t/m127 4 keuzes. werkt super snel.

Wat me ook opvalt is hoe hard de kick gaat, en dat hoor je ook in dat slechte demo'tje hierboven. Kick moet je echt leren te temmen zodat het niet de overhand neemt. Maargoed ik heb ook tot nu toe niet de aparte outs gebruikt.

Wat ook heel handig is als je van track naar track queued dat je in het master volume venster kan blijven zo kun je makkelijk het volume van al je tracks gelijktrekken.
 
Goed nieuws! De drumlogue is van 599,- naar 499,- gegaan! Op Bax staat ook een b stock voor 472,- geloof ik
 
Ik ben nog wel wat geks tegen gekomen.
Gebruik nu de 4 individuele uitgangen en toen ik m’n linker Jack l/m eruit trok klonk het geluid stuk beter ipv m’n R stereo uit heel vreemd
 
Ok alles werkt nu zoals het hoort.

Heb voor degene die geintreseerd zijn even een 4 uitgangen opnamen van de drumlogue gemaakt.
Met name om het laag even te laten horen.
Geen FX of compressie.
 

Attachments

  • 4track.wav
    7,6 MB
Ik heb net even wat gratis synth sdk's vanuit de drumlogue opgenomen voor de liefhebber.
Niet te moeilijk maar gewoon zelfde sequence en even door de synths scrollen. Zonder externe FX.

Zag dat de drumlogue inmiddels tot 444,- gezakt is 😱🥳
 

Attachments

  • drumloguesynth.mp3
    7,2 MB
Ok voor de liefhebber of mijn persoonlijke naslag werk haha.
Ik ben toch wel even met die 32 bit float bezig geweest. Heb een 909 kick uit mn live sample library gehaald en er 4 varianten van gemaakt met een boost
op 30Hz 60Hz en 100Hz en dat opgenomen. De boel ging ruim buiten normale db maar ik heb die 3 zo gelaten zie plaatje. Er kwam namelijk in mijn oren een prettig distortion bij.
Wat ik interessant vind is dat ik in de opname 5 909 kicks laat horen van distorted als netjes binnen de opname grens. En wat er uit mn drumlogue komt zit allemaal mooi binnen vrijwel de maximale opname grens. zie plaatje.

Tsja dus er is wel wat mee te doen zeg maar.
P.s de audio is gewoon even scrollen door de 5 909 kicks en draaien aan de tuning knop.
Ben benieuwd hoe jullie dit vinden klinken, vooral de 909 Rd-9 gebruikers.
 

Attachments

  • 909DRMLGUE.mp3
    5,6 MB
  • Screenshot 2023-11-21 at 15.28.16.png
    Screenshot 2023-11-21 at 15.28.16.png
    243,5 KB · Bekeken: 39
  • Screenshot 2023-11-21 at 15.46.44.png
    Screenshot 2023-11-21 at 15.46.44.png
    339,1 KB · Bekeken: 35
Heb je niet gewoon digitale distortion/clipping uit je DAW opgenomen die je weer afspeelt? Dan blijf je altijd binnen de band aangezien de output van je DAW gemaximeerd is.
 
Nou normaal bij een opname die niet in 32bit float is krijg je in je recording bij clippen dat ie hem afkapt toch? Dus boven de clipping wordt niet opgenomen.
Zie twee voorbeelden als bijlage. Dit is in 16Bit. Totaal lopen clippen en op ene plaatje zie je dat ie tot max gaat. Tweede plaatje heb ik de gain naar beneden gehaald na opname
om te zien dat alles boven de clip is afgetopt. Met 32Bit float dus niet..
 

Attachments

  • Screenshot 2023-11-21 at 19.26.47.png
    Screenshot 2023-11-21 at 19.26.47.png
    50,4 KB · Bekeken: 40
  • Screenshot 2023-11-21 at 19.26.58.png
    Screenshot 2023-11-21 at 19.26.58.png
    49,6 KB · Bekeken: 42
Even een quick tip! Het is dus blijkbaar mogelijk om in beide sample slots PER STEP (64dus in totaal) een andere sample in te knallen!
Het moet niet gekker worden..

Jawel! Boochow instruments gaat helemaal los op de sdk software, nu de EERSTE FX plugin yes! Gratis of paid ongelofelijk, respect! 👊🙏

 
Ok voor de liefhebber of mijn persoonlijke naslag werk haha.
Ik ben toch wel even met die 32 bit float bezig geweest. Heb een 909 kick uit mn live sample library gehaald en er 4 varianten van gemaakt met een boost
op 30Hz 60Hz en 100Hz en dat opgenomen. De boel ging ruim buiten normale db maar ik heb die 3 zo gelaten zie plaatje. Er kwam namelijk in mijn oren een prettig distortion bij.
Wat ik interessant vind is dat ik in de opname 5 909 kicks laat horen van distorted als netjes binnen de opname grens. En wat er uit mn drumlogue komt zit allemaal mooi binnen vrijwel de maximale opname grens. zie plaatje.

Tsja dus er is wel wat mee te doen zeg maar.
P.s de audio is gewoon even scrollen door de 5 909 kicks en draaien aan de tuning knop.
Ben benieuwd hoe jullie dit vinden klinken, vooral de 909 Rd-9 gebruikers.

Screenshot 2023-11-24 at 09.47.31.png
 
Hier nog wat relevante links voor de drumlogue

 

Attachments

  • Screenshot 2023-11-24 at 14.03.08.png
    Screenshot 2023-11-24 at 14.03.08.png
    321,4 KB · Bekeken: 52
  • Screenshot 2023-11-24 at 14.26.05.png
    Screenshot 2023-11-24 at 14.26.05.png
    1,1 MB · Bekeken: 58
  • Screenshot 2023-11-24 at 14.26.47.png
    Screenshot 2023-11-24 at 14.26.47.png
    891,5 KB · Bekeken: 56
Back
Top