Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

ja, kan niet anders zeggen... Niks wat ik van Behringer heb gehad ooit heeft me teleurgesteld dat moet ik eerlijk zeggen. Uiteraard de prijs meegerekend. Maar de Analoge synths sectie is behoorlijk crazy.. Maar wat ik al eerder zei.. ik volg de nieuw van behringer draad niet meer en dat voelt chill. Ik zou het cool vinden als ze nog een paar echt gewilde niet verkrijgbare dingen clonen en daarna zelf dikke gear gaan ontwikkelen. Maar overdaad schaad.
 
Ik heb pas geleden een Barp 2600 gekocht, maar da's wel een topding.
Beste synth om de wereld van (semi) modular in te stappen naar mijn mening en ik geef dan ook steevast het advies aan beginners om een Barp 2600 te kopen en die onder de knie te krijgen en daarna pas losse modules te gaan kopen.
Scheelt ze bakken met geld en het ding klinkt gewoon fucking goed.
(Ik heb 2 echte maar als ik opnieuw moest beginnen dan zou er gewoon 2 Barpjes in mijn studio staan)
 
Ik had al het nodige semi-modular staan en was vooral op zoek naar een stuk veelzijdige rackvulling toen er net een hele goede aanbieding van Bax voorbij kwam. Leek me in eerste instantie vooral handig om extra LFO's, noise etc. uit te trekken maar ik ben verrast door de goede klank. En het is inderdaad gewoon een tof ding om mee te spelen ook. Een veel betere ervaring dan ik met de vorige Behringers had (K-2, Pro-1, Neutron, VC-340), die ook snel het veld weer mochten ruimen.
 
Beste synth om de wereld van (semi) modular in te stappen naar mijn mening en ik geef dan ook steevast het advies aan beginners om een Barp 2600 te kopen en die onder de knie te krijgen en daarna pas losse modules te gaan kopen.
Scheelt ze bakken met geld en het ding klinkt gewoon fucking goed.
(Ik heb 2 echte maar als ik opnieuw moest beginnen dan zou er gewoon 2 Barpjes in mijn studio staan)
Ik ben semi op de hoogte van plannen van een forumlid betreffende de Barp.. we gaan nog wat zien hopelijk dit jaar..
 
Ik zou het cool vinden als ze nog een paar echt gewilde niet verkrijgbare dingen clonen en daarna zelf dikke gear gaan ontwikkelen. Maar overdaad schaad.
Ja, ze hebben al het een en ander uitgebracht natuurlijk, wat mij betreft hoeven ze niet nog jaren door te gaan met oudjes te klonen, die VCS en de Enigma is het wachten op wat mij betreft en die Proton komt hopelijk vroeg of laat nog een keer maar het zou zeker leuk zijn als ze een keer met wat anders gaan komen.
Als ze nou 'ns die free daw uitbrengen met een mooie mpe controller en een prima physical modeling plugin erbij zou ook leuk ziijn.
 
Ja die enigma heb ik lang niets van gehoord.

Er zijn al een tijd DIY kits beschikbaar geweest.
En vriend van me heeft er 1 maar ik durf het niet aan.
Helemaal nadat Look Mum no Computer ook een OG heeft gekocht en DIY niet aandurfde.

Zit ook op een echte te azen... maar goed 3000 euro...

Dit komt omdat ik door de volca modulars helemaal gek van de sound ben geworden. En die hebben wel een beetje dat Buchla DNA. met nadruk op beetje natuurlijk.

Daarnaast gebruik ik de Arturia Buchla Easel V heel veel.

Behringer kennende, gebruiken ze vaak het werk uit de communitie dus is er best een kans dat deze goed zal klinken.

Zou wel mooi zijn als ze ook met een capacitive touch keyboard komen.


1713780242838.png
 
Behchla heeft ook mijn interesse. Een echte vind ik veel te duur voor wat het is (bouwkwaliteit schijnt ook niet top te zijn), maar met een knockoff spelen lijkt me wel leuk. Mocht ik helemaal verliefd raken kan ik tzt altijd nog eens een echte kopen.
 
Ik mag dat hele buchla verhaal nu wel, heel veel soorten LPG bekeken ook, ik "snap" nu ook gedeeltelijk de visie van Buchla..
Er zijn ook een aantal yt filmpjes te vinden waarop mensen buchla truuken uitvoeren om zo die sound te krijgen en zeker met tip top modules erbij..
Sommige non buchla vactrol lpg's klinken zelfs beter dan de OG. Rabit Elephant, SSF, SSG
En ik heb geleerd dat het hem heel erg in stacken van kabels zit.

 
Ben ook wel benieuwd hoe die Enigma dan combineert met m'n Microfreak met dat capacitive keyboard wat er op zit, op die manier krijg je misschien bij elkaar toch een soort poor mans Buchla. ;)
Ik stel me voor dat dat leuke sound experimentjes zal opleveren, wellicht een beetje fx er achter lijkt me best wel tof op die manier.
 
Heb ff verder gekeken maar volges mij is die Buchla 218v3 niet polyAT.
Speelt dat keyboard van de Microfreak een beetje?

Ik koop wellicht vrij snel een Easel.
 
Speelt dat keyboard van de Microfreak een beetje?
Het is heel anders dan een gewoon keyboard met een bepaalde druk op de toetsen natuurlijk en aftertouch bijv.
Maar dit is wat ik heb en wat een beetje op zo'n Buchla keyboard lijkt dus ik ben wel benieuwd hoe dit dan samengaat.
 
Ja dat het anders is dan een gewoon keyboard is snap ik.
Als hij maar heel gevoelig is.
 
Als hij maar heel gevoelig is.
Nou ja, de gevoeligheid werkt anders, het reageert op hoeveel skin van je vinger het keyboard raakt en je kan die pressure toewijzen zodat het bijv op pitch of envelope reageert.
Wat mij wel leuk lijkt bij zo'n wat onvoorspelbaar ding als de Easel of de kloon van Uli in dit geval, juist door meer of minder afdruk van je vingers kan je variëeren is het dus vooral hoe je aanraakt, ik denk dat je dan aardig dicht bij Buchla z'n idee komt ivm het werken met cv op die manier en mede doordat je ook wat dingen in de modmatrix kan toewijzen aan het keyboard kan dat leuke experimenten geven.
Als je precies wil weten hoe en wat lees dan vanaf pagina 64 het keyboard gedeelte door; https://downloads.arturia.net/products/microfreak/manual/MicroFreak_Manual_1_3_3_EN.pdf
 
Ik vond met name de opstaande randen tussen de 'toetsen' irritant. De Solar-42 heeft dit bijvoorbeeld niet, en speelt daardoor veel lekkerder. Ook vond ik de pads van de MicroFreak niet altijd even gevoelig.
 
Ik vond met name de opstaande randen tussen de 'toetsen' irritant. De Solar-42 heeft dit bijvoorbeeld niet, en speelt daardoor veel lekkerder.
Dat geloof ik wel wat je zegt want van mij hadden die opstaande randen ook niet gehoeven zodat je makkelijk van de ene naar de andere noot glijdt.
Ik vind die 218 prachtig, maar tis een hoop geld en ik vraag me echt of hoe lekker zoiets is.. bij mij kwam zoiets op omdat ik het wilde inbouwen, niet voor spelplezier.
Als geld niet uitmaakte zou ik toch voor zoiets gaan.
Ja, als geld niet uitmaakt dan koop je misschien wel wat anders en voor mij is het ook meer van wat wil ik betalen dan wat kan ik betalen in dit soort gevallen, als ik meer geld zou willen uitgeven dan had ik al lang een Easel met zo'n keyboard erbij gekocht of wie weet zo'n skylab zelfs maar ook hobby's hebben hun grenzen voor mij.
Het was dat die Microfreak na de laatste updates steeds meer een interessante synth was geworden, ik had buiten m'n eurorack om nog geen hardware synth die met granular kon werken dus ik vond 'm zo bij elkaar best aantrekkelijk met al die mogelijkheden.
 
Die Aodyo Loom, leek me wel wat.
lijkt zeer gevoelig.
Die Lem218 heb ik uit mijn hoofd gezet want die heeft gewoon channel aftertouch.

Skylab is me net te duur. Die Easel ... duur maar goed... die sound .... yum yum...
Die interface van de enigma is wel matig. ziet er onduidelijk uit. wellicht willen ze niet teveel Buchla klonen.

Maar goed, een 2 of 3 octaafs supergevoelig capacitive touch keyboard lijkt me heel expressief.
Denk ook dat je in zo een setting met maar een paar noten je ding kunt doen.
 
Voor buchla liefhebbers is een taiga keyz niet een leuk start? Wat euro buchla inbouwen, tis niet veel hp Maargoed.

Ik heb het ooit even in gedachte gehad toen ze soort van “mislukte” easel’s dumpte te kopen maar ik doe er nu even niet meer aan mee.. misschien 1 klapper van een synthje voor in het bejaardenhuis
 
Back
Top