hehe laten we geen discussie starten over details, MM heeft flink z'n best gedaan
Vind dat van die keyboard-songbooks ook altijd tenenkrommend slecht genoteerd, tuurlijk is het voor degene die het speelt prettig maar het lijkt soms echt niet op het origineel.
Dat is mensen onderschatten, je kan hem in elk gemiddeld songbook vinden (het nulletje met dat streepje erdoor)
Je kunt mensen in dat soort situaties ook niet hoog inschatten met alle risico's van dien! Ook daar gaat het om bij het uitschrijven van een partij, duidelijkheid voor iedereen in de groep. Ene het symbool weet ik natuurlijk ook wel maar dat bedoel ik nou net: C (nul-met-stree-erdoor waar zit dat op een Mac?!) lezen de meeste zo weg...noteer op die plek C halfdim en de meeste zullen te lang gaan nadenken, of iets indrukken wat misschien niet is wat je wil horen!
Mensen niet overschatten op basis van hoe ver jezelf bent, helemaal niet per definitie goede spelers door elkaar halen met goed geschoolde mensen met grote theoretische achtergronden etc...dat zijn 2 werelden die gelukkig vaak samen gaan maar ook heeeeel vaak niets met elkaar te maken hebben!
Akkoorden symbolen zijn een beetje relatief. In de jazz, maar ook vaak in pop schrijf je vaak Cm7, maar dan ben je geheel vrij om wat dan ook te spelen naar smaak. (bijvoorbeeld de 6 hoog in het akkoord of juist laag. wijde of nauwe ligging)
maar eigenlijk wou ik alleen maar iemand helpen met zijn piano-partij !!!!!!!
:-D
LOL...heb je ook goed gedaan hoor...moet alleen wel zeggen dat er inderdaad vaak zo om wordt gegaan met akkoord symbolen maar om ze relatief te noemen vind ik iets te ver gaan. Jammer genoeg worden de meeste schema's inderdaad geinterpreteerd ipv gelezen, daarom zie je ook vaak zulke tenenkrommende sessies her en der in het land LOL
Tuurlijk heb je tot op een bepaalde hoogte gelijk, en geven symbolen geen een-op-een absolute kopie van hetgeen gespeeld is maar in het bestempelen als realtief schuilt mijns inziens te veel gevaar, een valkuil waar de meeste inderdaad mee weg proberen te komen. Helemaal jammer bij te snel in elkaar gezette jazz-jam-sessies of gigs, mensen die allemaal wel het nummer kennen maar allemaal een andere versie van het zelfde nummer in gedachte hebben, vervolgens ook nog eens hun oren sluiten en blind volgen wat er in hun hoofd voorbij komt als schema heeeeeeeeeeeeeeeul irritant om bij te wonen en naar te luisteren
ik heb conservatorium jazz, muziektechnologie en twee jaar jazz-arrangeren gestudeerd..
ik weet nu wel hoe het allemaal zo'n beetje in elkaar zit.voor mij niet iets om nog uren over te......! :-)
Zo zo...dat laatste geef ik je nog wel extra credits voor maar die eerste 2 zeggen vrij weinig, helaas (zegt niet dat het bij jou niet goed zit natuurlijk he!!!) Bij wie heb je jazz-arrangeren gedaan als ik vragen mag? En waar heb je het cons gedaan?
Oh dan houden we er wel over op.. ojee
Neeeeeeee, mierenneuken leuk man...helemaal met 40 graden buiten! LOL
Gasten...wel gezellig om te weten dat er toch stiekem wel mensen zitten die ook andere dingen doen dan een groot deel hier, dus random knoppen draaien en dance maken! Wat overigens ook leuk kan zijn, maar niet alleen maar