4e track op mijn synth

The SpinDoctor

Nieuwkomer
Lid sinds
2 Maart 2008
Berichten
19
Hey,

Pffff, deze track heeft me bloed zweet en tranen gekost. Heb afgelopen weekend de basis gelegd en gister en vandaag de puntjes op de desbetreffende ies gezet zeg maar.
Dit is echt en nummer naar mijn hart, vette groove, lekker ritmisch, en een diepe bass!

Ik heb een aantal weken weken geleden een synthesizer gekocht, namelijk de 'Quasimidi The Raven'.

196874658_4_6CRc.jpeg
*

Heb 2 weken later mijn tweede 'muziek in een doosje' gekocht, namelijk de Yamaha RM1X.
Dit is een multifunctioneel apparaat en moet het hart van mijn studiootje gaan worden. Het apparaat heeft een onovertroffen sequencer en is ideaal om andere apparaten mee aan te sturen via midi. Nou nog uitvogelen hoe dat werkt haha..
Er zitten ook nog een zooi geluiden in, maar ben van plan om voor de meeste geluiden mijn synth te gebruiken, en die dan via de RM1X te programmeren en bewerken.

Ik heb vroeger wel eens wat gekoot met Fasttracker en Fruity Loops maar die software boeit me niet. Ik heb die synthesizer eigenlijk gekocht omdat ik een zeikwijf van een onderbuurvrouw hebm sinds een maand of 3.
Ik heb veel meegemaakt maar dit slaat alles haha... Dat mens is kompleet overspannen maar goed, zit dus nu met een koptelefoon op mijn hoofd te knallen op mijn synthesizer!

The SpinDoctor-Deep Vibrations:
-Mp3
-320 Kbps
-+/- 7 minuten
-Techno (zuigende groove en lekker opzwepend)
-148 BPM

http://dodownload.filefront.com/10103549//ed88882b<wbr>2bf319196e77fec874c7696d3570b62934ba80277abf4697a7<wbr>7c5f45eb66787ea3fe53c8

Groetjes!
 
Als ik jou was zou ik die flanger van de basekick halen..? Of heb je dat bewust zo gedaan? Voor de rest ben ik er niet echt helemaal kapot van, maar aangezien je zegt dat het je bloed, zweet en tranen gekost heeft wil ik niet te negatief doen :) Enneh smaken verschillen uiteraard, toch? ;)
 
top dat je zo lekker er mee bezig bent! Fasttracker...wie is er niet groot mee geworden :D ik weet nog goed......:engel:

ik krijg een beetje het 90s gevoel ervan (komt waarschijnlijk door die stabs/hits hoe je die ook noemt) als je dat wilde bereiken is t je gelukt :) verder vind ik dat flanger effect waar Bergen t ook over heeft niet zo geweldig, leuk als introtje of tussendoor maar niet t hele nummer lang (wederom: smaken verschillen) En t grooved ook niet echt naar mijn idee, het komt een beetje arrpeggiated(statisch) op me over.

wil niet zeggen dat ik nou de wijsheid in pacht heb!
 
Hey,

Ik heb je track geluisterd. Dat effect op die kick is ook mijn smaak niet. Lijkt ook of die kick wat te hoog staat? Mag van mij wat lager/zwaarder. Niet echt lekker die kick nu naar mijn mening.
Vanaf 1,37min. klinkt het wel beter door die bassline. Dat is wel mijn smaak. Alleen verder vind ik het een beetje saai... erg jare '90 inderdaad. Zeer waarschijnlijk door die lead sound ben vergeten hoe die heet.. maar die zat al in mijn Roland E-12 keyboard :dj: en zou ik persoonlijk niet als lead gebruiken.

Misschien de brass als afterbeat doen en niet boven op de kick of die kick lager zal of zoiets. En dan een wat vettere synth kiezen zou voor mij een hoop schelen.

Greez!
 
Heb ik idd express gedaan, vind die bass echt vet zo.
Jaren 90, dat beschouw ik als compliment!!
Oldschool rules!

Laterzz
 
dat je je eigen track spin doktert kan ik begrijpen maar de termen vet /zuigende groove / lekker opzwepend zijn wel de laatste termen die mij te binnenschieten :frons:

doet mij eerder denken aan een slechte jaren 90 ft2 track, zo'n flauwe stem sample, overdreven veel claps gebruiken op een hihat achtige manier, enorme flauwe geluiden maar ja dat is wellicht het kenmerk van de Quasimidi.

Ik word er net warm of koud van ook al heb ik tijd besteed om te reageren ;)
 
Kenmerk van Quasimidi? Klinkt bevooroordeeld, niet objectief.
Jouw smaak is blijkbaar niet mijne, ik krijg echt wel zin om te feesten van deze beat!
Op een laag volume klinkt ie idd niet zo vet, maar gooi je hem open dan knalt ie toch behoorlijk vind ik...
Bedankt voor je reactie iig.
 
dat je je eigen track spin doktert kan ik begrijpen maar de termen vet /zuigende groove / lekker opzwepend zijn wel de laatste termen die mij te binnenschieten :frons:

doet mij eerder denken aan een slechte jaren 90 ft2 track, zo'n flauwe stem sample, overdreven veel claps gebruiken op een hihat achtige manier, enorme flauwe geluiden maar ja dat is wellicht het kenmerk van de Quasimidi.

Ik word er net warm of koud van ook al heb ik tijd besteed om te reageren ;)

Flauwe geluiden... Hahahahaha.
Snap waarom jij hier niet warm of koud van wordt, heb net ff jouw muziek geluisterd.....
 
sorry , ik vindt er ook niks aan ...een nummer van 7:42 waar amper iets in gebeurt ...( hoeft ook niet )...Maar blijkbaar ontbreekt het jou niet aan zelfvertrouwen ...das al een goed punt
 
Die buurvrouw van je is maar een takkenwijf. De volgende keer als ze aan je deur staat te janken moet je dat opnemen en in je nieuwe producties verwerken en hier posten dan kunnen we allemaal meegenieten.
 
Nou met dat KUTNUMMER Contest hoef je nu ook niet meer mee te doen :dj:Je hebt er een heel ander nmr van gemaakt ! Het is nog steeds niet mijn smaak maar klinkt al wel volwassener Succes
 
sorry hoor maar ik vind het niet echt <a href="http://djtrx.com/profiles/Renee+L/-/Loopz" target="_blank">techno</a> (simpel maar doeltreffend)
 
Kenmerk van Quasimidi
Op een laag volume klinkt ie idd niet zo vet, maar gooi je hem open dan knalt ie toch behoorlijk vind ik...

En de nummers die je luisterd na dat nummer van jou op hoog volume, knallen die je bassbins eruit? :D

Dude, ffe sirrieus: Klinkt 't goed, dan is 't goed. Zegt half DIT forum dat het niet klinkt dan is 't zo!!!!! Ze bedoelen het niet verkeerd, ze willen je helpen. Echt! :okdan:
 
Back
Top