Gebruikservaringen Joemeek VC1

moneymaker

Ingeburgerd
Lid sinds
16 juli 2003
Berichten
73
Bij mijn zoektocht naar een mic preamp ben ik op marktplaats en andere sites veel Joemeek VC1's tegengekomen. Ik heb veel goede verhalen gelezen over Joemeek's en ik was eigenlijk van plan om de Joemeek Oneq aan te gaan schaffen. De VC1 is een stuk goedkoper maar wel een stuk ouder. Op het net vind ik vooral veel oude reviews. Kan iemand mij vertellen een goede bak is om de zang erdoorheen te gooien?
Ik gebruik nu een SE Electronics M1C, Motu 828mk2 en ben 'm van plan te gebruiken om mn (poppie)ocals iets wat warmer te laten klinken. Ik verwacht geen wonderen, maar ik ben toch benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn..........
 
Bij mijn zoektocht naar een mic preamp ben ik op marktplaats en andere sites veel Joemeek VC1's tegengekomen. Ik heb veel goede verhalen gelezen over Joemeek's en ik was eigenlijk van plan om de Joemeek Oneq aan te gaan schaffen. De VC1 is een stuk goedkoper maar wel een stuk ouder. Op het net vind ik vooral veel oude reviews. Kan iemand mij vertellen een goede bak is om de zang erdoorheen te gooien?
Ik gebruik nu een SE Electronics M1C, Motu 828mk2 en ben 'm van plan te gebruiken om mn (poppie)ocals iets wat warmer te laten klinken. Ik verwacht geen wonderen, maar ik ben toch benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn..........

He man!

Heb daar een tijdje geleden ook naar gekeken en las dat de EMU 1820 soundcard preamps heeft van Joemeek.. of het dan gaat om de preamps in de VC1 dat weet ik niet.. (volgens mij ging het om de VC3)

Ik heb je even een PB gestuurd (maar dat weet je ondertussen al..).. :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
[ik doe even alsof ik er heel veel verstand van heb modus]

Ik kom wel vaker posts tegen op fora op het internet met de vraag welke pre-amp met welke microfoon er voor gaat zorgen dat de vocals opeens veel warmer en beter gaan klinken, omdat ze nu met een budged microfoon en interface niet het gewenste resultaat krijgen. Persoonlijk ben ik van mening dat je in staat moet zijn om met budged hardware (bijvoorbeeld mic van rond de 200 euro, audio interface met mic ingang van rond de 250 a 300 euro) ook leuke resultaten moet krijgen. Haal je bij lange na niet het gewenste resultaat, dan zal een duurdere setup (1000 euro, 1000 euro preamp, 1000 euro interface) niet opeens spontaan wél het gewenste resultaat leveren.

Ik heb anderhalf jaar alle vocalen van Ricardo opgenomen met een Behringer B2 microfoon (160 euro) welke was aangesloten op mijn EMU 1820 (toen 350 euro). Het is mijn inziens gelukt om daar goeie resultaten mee te bereiken. Juist omdat je werkt met hardware wat niet gelijk het neusje is van de zalm, ga je met behulp van EQ's, compressors, limiters, etc aan de slag om toch het gewenste resultaat te krijgen.

Nu werken we met een SE Electronics z5600a tube microfoon en een Focusrite Saffire. Ik zal de laatste zijn die beweert dat het nu niet beter klinkt. Tuurlijk klinkt het nu beter, maar ik heb nog steeds EQ's/compressie/limiting etc nodig voor het gewenste resultaat.. maar dat vind ik leuk werk.. lekker spelen met instellingen tot het gewenste resultaat er is.

Experimenteer met EQ/compressie/etc.. Dat doe ik ondertussen al heel lang en nog steeds leer ik elke dag bij. Maar ook door het bezoeken van fora zoals Synthforum heb ik veel geleerd.

Ok.. ik ga vergaderen :biertje: :peukie: dus laat het hierbij.. Succes allemaal met het warmer maken van de vocal tracks! :-)

[/ik doe even alsof ik er heel veel verstand van heb modus]
 
Back
Top