Een vollere hardstyle synth

Divicio

Nieuwkomer
Lid sinds
8 april 2008
Berichten
2
Hey,

Naast dat ik van alles aan mijn hoofd heb, ben ik zo af en toe ook nog wel eens met muziek maken bezig. :koffie: Dit doe ik dan met Fruity Loops.

Ik ben een tijdje aan het proberen om enigzins hardstyle te maken. In de bijlage zie je dan ook een voorbeeld van een probeersel. (echter is er dan wel veel aan andere probeersels aan voorheen gegaan)

Het probleem is dat ik nog niet helemaal tevreden ben over de synth, hij is niet echt volledig. Voor de synth gebruik ik de VST Predator.

Heeft iemand tips om het een beetje op te peppen? Of wat kan ik eraan doen om het wat meer hardstyle te laten klinken? Algemene feedback is tevens ook welkom, _graag zelf_. Ik ben namelijk (stiekem) een klein beetje ten einde raad :p

Alvast bedankt,
Maarten

Edit: Kuch, let niet op de melodie overigens:p
 

Attachments

  • synth.mp3
    467,2 KB · Bekeken: 45
Het lijkt wel of er een highpass-filter over je synth heen zit. Al het laag en laag-midden is er uit! Heb je een equalizer gebruikt? Check die instellingen dan nog eens...

Om het meer hardstyle (of gewoon trance in het algemeen) te laten klinken moet je je melode voorzien van een onderlijntje (hoe noem je dat :P), een soort basslijn. Kijk maar eens naar dit filmpje, dan snap je wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=lhYRMJsMUXY

De melodie is nu namelijk erg kaal. Je kick is verder redelijk. Misschien kun je ook je synths of melodie layeren.
 
3 of 4 synths layeren met verschillende vette geluiden doet vaak wonderen.
 
meestal zitten in de vst's of standaard synths wel een optie om te layeren. Je kunt dan selecteren hoeveel synths je wilt hebben en hoe vals ze klinken. Als je ze allemaal in tegenovergestelde richting vals laat klinken klinkt het zuiver als één geheel en erg vol. Flink wat reverb doet ook wonderen.

In jou synth zou ik echt wat EQ gebruiken en wat reverb. Op zich is er niets mis met jou synth, klinkt best vet hoor alleen er mist wat laag in. Zorg misschien voor 2 octaven. Zet er nog eens een andere synth onder (een lage) probeer. Zonder kok heb je niets aan de keuken:)

Edit: Ga eens klungelen met de standaard preset van FL ''Platinum SAW''. Daar kan je nog bestwel vette dingen uithalen (bijlage). in je main window naar: (Plugin Presets/Generators/Sytrus/Synth String/Platinum Saw)

Het wordt natuurlijk nooit zo mooi als een goede VST maar het is een begin:)

Heb voor testje een stukje gemaakt met Platinum Saw
 

Attachments

  • I will Have That Power.mp3
    826,2 KB · Bekeken: 57
Laatst gewijzigd:
Back
Top