Roland R-5 voeding

Skafe

brub-a-dub
Lid sinds
5 april 2008
Berichten
5
Locatie
Arnhem
yo allemaal!
ik ben inmiddels al een tijdje aan het klooien met software, maar de aantrekkingskracht van echte knopjes heeft mij tot de aankoop van de Roland R-5 human rhythm composer gedreven. nu heb ik dus een beetje een inschattingsfoutje gemaakt. ik heb een R-5 gekocht op MP zonder voeding, want die was lekker goedkoop(45e). ik dacht dat je gewoon een netadaptertje kon kopen en dr in steken.. maar dat ding heeft dus een vage plug waarvoor je een special adapter nodig. zo'n adapter is wel te bestellen(alleen niet via internet, zelfs niet via de site van roland), maar die gaat waarschijnlijk meer kosten dan de R-5 zelf..(gok zo'n 50 euro)

nu zat ik eraan te denken om de plug te verwisselen met een gangbare plug, maar ik vraag me toch af of dit een goed idee is. voornamelijk omdat alle adapters 9v of 12v zijn, en de R-5 werkt op 10v. de gangbare adapters hebben ook geen ground, en ik weet van sommige platenspelers dat ze heftig gaan kraken als de ground niet is aangesloten.
ik heb m even open geschroeft om te kijken hoe de plug op de printplaat zit, en die zit met 3 puntjes in de plaat, een +10, -10 en ground.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, anders word het zo'n dure grap..
 
hoi,
je hebt een dubbele voeding nodig,
en - 10 volt.
gestabaliseerd.
dus niet iets anders erop aansluiten, dan gaat ie stuk.
je kan denk ik het beste, als je niet handig bent met de soldeerbout, toch een originele kopen.
groeten,
jeroen
 
Ik kan opzich wel redelijk overweg met een soldeerbout. Dus als iemand mij kan uitleggen hoe ik zo'n voeding in elkaar kan zetten zou ik dat graag horen.
 
Back
Top