School Auditie [Drum & Bass Expiriment?]

willyoss

Crank Tha Shit Up!
Lid sinds
26 augustus 2007
Berichten
417
Locatie
Oss
Hallo Synthforumers!

Ik heb een beetje aan zitten kloten voor een aanmelding voor audities van een producer school op MBO niveau. Aangezien ik drum & bass maak wou ik dat er wel in verwerken. En aangezien er gitaarspelers en rappers ook aanmelden wou ik ook wel laten zien dat ik daar wel mee om kan gaan, vandaar de samples. Alhoewel ik nog steeds de rap er liever uit had gehouden maar door tijd nood geen andere keus had.

Goed en slecht commentaar is welkom! Ik zou ook wel graag willen weten of jullie enige inschatting kunnen maken qua niveau van de opleiding en dan in vergelijking met dit of ik enige kans maak? Ik heb 't wel al opgestuurd maar de zenuwen beginnen te spelen! :D

Sorry van de sendspace link. Mijn webhosting is een tijd geleden verlopen: Antraxx - Doomsday.mp3
 
Ik vind het wel leuk klinken, maar ik zou echt niet kunnen inschatten of je door komt...
De intro en deuntjes zijn erg leuk, maar die rap is in het begin even wennen, net alsof het beetje detuned is, vooral met de gitaar erbij..Ook dat zware effect (grommend) is soms een beetje 'vals' met de rest, maar maakt het ook minder afwisselend..

Maar afgezien van dat vind ik het een leuke track en maak je leuk gebruik van effecten :)

De sleutel ligt in afwachten! Succes ermee!
 
Ha, ja hardstikke bedankt! maar detuned? De rap alleen of alleen in samenwerking met de gitaar?

Hoop dat er meer reacties volgen! :)
 
ben hem nu ff aan het luisteren

het is niet de DnB zoals ik gewend ben. door die gitaar doet het me meer aan crystal method denken. maar ik vind het wel lekker klinken.
de rap klinkt een beetje alsof ie omlaag gepitched is.
de afmix klinkt wel lekker. ben wel van mening dat ik hier en daar een lekkere zware bass mis. maar das een kwestie van smaak denk ik ;)

als DnB liefhebber (en makert) ben ik wel benieuwd naar andere tracks van je. ik vind het wel lekker klinken!
 
Dope track !!

Klinkt vol en knalt hier lekker uit de speakers!

Hoop voor je dat de mensen die de inzendingen beoordelen ook van mening zijn dat er potentie inzit!

Ik denk verder idd dat een zware bass, wat le cram ook zegt, zeer zeker in de track zou passen.

Groet.
 
Nee, het is de rap zelf..Vooral de eerste keer luisteren had ik heel sterk het idee van "huh, wat klinkt die rap gek"
Na een keer luisteren valt het nauwelijks meer op, maar misschien is de rap zoals Le Cram al zegt alleen omlaaggepitched hoor!

Is de rap ingezongen of een sample?
 
Het is van een nummer gesampled, en ik heb het gitaar stuk zwaar op moeten schroeven qua tempo en toen de pitch iets terug gezet. Een klein stukje verder in t nummer die rap ook gesampled (cheap I know) omdat ik qua tijd heel erg in nood zat (en pas laat zag dat de laatste inzendingen vandaag binnen mochten komen. ik heb m gister met spoed verstuurd) dus vandaar dat het mogenlijk is dat de rap wat raar klinkt op t eerste opzicht.

Ondanks de paar critische dingen zoals de te lichte bass ben ik erg tevreden over de reacties die ik krijg. Bedankt hiervoor! :halleluja Ik weet niet of het aan de noten ligt die ik heb gebruikt, of omdat ik er niet zoveel bass in kon mixen (althans dat dacht ik) door de rest van de track geluiden.

Door mijn oude pc een week of 2 geleden te verloren hebben (hij is dood) heb ik een nieuwe en zijn mijn oude tracks weg. Of, misschien binnenkort dat mijn broer hem toch aan de praat krijgt en dan zijn ze er nog. Anders is het even afwachten op de volgende.

Nog meer reacties is zeker gewaardeerd! En alle andere nogmaals bedankt! :okdan:
 
ik vind de gitaar iest de gehighpassed klinken klinkt alsof als er daar niet zoveel gebeurt onder de 500hz.

over je drums ben ik ook nog niet echt te spreken, ik had wat meer leipe edits verwacht. ook mis ik nog wat kwa volheid, de snare mag ook nog een tikje meer punch hebben.

anyhow toch denk ik dat je het hier al een eind mee redt voor de audidie, het is best een dope track.
 
Wel een toffe track. Wordt een beetje saai naar een tijdje. Gitaar gaat maar door. Geen variatie in de beats.
Het nummer klinkt wel vet op m'n PA. Mist wel een beetje warmte, iets in het laag/midlaag en meer volheid zo als skiz schreef.

Ja de rap. Waarom? Het nummer wordt er een beetje plat door. Je moet nooit iets doen om dat je denkt dat iemand(de toelating in dit geval) dat wil horen. Altijd muziek uit je hart maken en beslissingen maken om dat die "moeten". Begrijp je?
 
Back
Top