Hyper groet de groep

Hyper5nic

heeft electronische roots
Lid sinds
4 mei 2006
Berichten
406
Locatie
Hoogstraten (België)
vanuit mijn eenvoudig studiootje groet ik jullie, een hele grote groep synth-enthousiasten. :) En nu is er weer eentje bij.

Al ben ik sinds eind de jaren 80 reeds enthousiast. Enkele jaren was ik lid van KLEM, (Klub Liefhebbers Electronische Muziek) en een trouw luisteraar van 'Maneuvers in het Donker' met Flor Berkenbosch.Hoewel ik lonkte naar de Korg M1, en later de Wavestation en de Korg O1W, kocht ik m'n eerste toetseninstrument van een collega radiomaker. Lange tijd was ik tevreden met het pielen en draaien met de knoppen en schuiven van deze eerste synth, een Roland SH-101. Samen met een goedkope effectmodule kon ik me hier eindeloos mee amuseren. Sequences waren beperkt tot 100 events, waarbij 1 event een nootlengte rust kon zijn, maar ook een nootverlenging. Dat en de arpeggios, en gate-mogelijkheden geven al veel klankmogelikheden.

Toen ik vorig jaar op e-bay de prijzen zag voor een gebruikte SH-101, besloot ik hem op de site te zetten voor 200 euro. Uiteindelijk ging hij weg voor 340. Hiervoor kocht ik een amper gebruikte Electribe EA-1, een Korg X5 in goeie staat, en de Korg Legacy 1 met de USB-versie van de MS-20.

Ik hoop hier nog heel wat bij te leren en zelf ook tips en gedachten uit te wisselen.

Dus ;) tot binnekort,

greetz , Hyper
 
Heuj! Welkom!
 
NEE! had die sh-101 toch gehouden........ ;)

WELKOM

Ach alex, :biertje: Biertje voor je, ;) ik heb me er bijna 15 jaar mee geamuseerd. Dat kunnen ze me nooit meer afnemen. En nu ga ik opnieuw m'n grenzen verleggen. Met software had ik nog niet veel uitgespookt, zodus.

Als ik er eentje te koop zie, ;) geef ik jou een seintje, goed?

Greetz! :mexico: Hyper
 
Back
Top