Help! Nuendo project wil niet meer open.

Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
1.002
Locatie
Vlakbij Hulst
Ik was bezig met een project, was bijna af. Paar dagen werk. Ik sla het project op, solo een track en dan ineens hangt mn pc vast. Ik wacht tien minuten maar niks verandert dus ik forceer een reboot van mn pc.

Geen probleem want ik had net mn file gesaved.

Nu wil die niet meer open 'invalid project file camel.npr' komt erop. (de file heet camel)

Iemand enig idee wat hier mis is gegaan, en hoe ik het mogelijks kan oplossen?
 
Je project bestand is corrupt. Misschien dat steinberg support je nog kan helpen maar die kunnen ook niet alles. En als die je ook niet kunnen helpen ben je waarschijnlijk je project kwijt. Maar niet de evt audio bestanden die je hebt opgenomen en zul je met het handje het project zelf moeten herbouwen of wellicht opnieuw opnemen.
 
Je project bestand is corrupt. Misschien dat steinberg support je nog kan helpen maar die kunnen ook niet alles. En als die je ook niet kunnen helpen ben je waarschijnlijk je project kwijt. Maar niet de evt audio bestanden die je hebt opgenomen en zul je met het handje het project zelf moeten herbouwen of wellicht opnieuw opnemen.

Fuck this. Klotewereld. Ik ging net beginnen de midi-vst tracks om te zetten naar audio. Daarom dat ik één track op solo wilde zetten, maar toen liep hij vast. Ik heb dus helemaal geen audio.

Ach ja.

Zeg... iemand die weet hoe zoiets kan komen? Want dit wil ik nu niet nog een keer voorhebben...
 
Ik was bezig met een project, was bijna af. Paar dagen werk. Ik sla het project op, solo een track en dan ineens hangt mn pc vast. Ik wacht tien minuten maar niks verandert dus ik forceer een reboot van mn pc.

Geen probleem want ik had net mn file gesaved.

Nu wil die niet meer open 'invalid project file camel.npr' komt erop. (de file heet camel)

Iemand enig idee wat hier mis is gegaan, en hoe ik het mogelijks kan oplossen?


ik heb hier ooit al eens uitgelegd op dit forum hoe je corrupte cubase / nuendo bestanden in 90 procent van de gevallen kan herstellen.
Dus via een search hier moet je een eind kunnen komen, anders de vraag even op het nuendo forum stellen.
 
ik heb hier ooit al eens uitgelegd op dit forum hoe je corrupte cubase / nuendo bestanden in 90 procent van de gevallen kan herstellen.
Dus via een search hier moet je een eind kunnen komen, anders de vraag even op het nuendo forum stellen.

Geef me een hint, ik vind het zo niet meteen met search...
 
Zo zie je maar... altijd verstandig om constant onder een nieuwe filename te saven, zodat je altijd naar een iets oudere versie kunt teruggrijpen!!! 8)
 
Zo zie je maar... altijd verstandig om constant onder een nieuwe filename te saven, zodat je altijd naar een iets oudere versie kunt teruggrijpen!!! 8)


Je was me voor. Ik save geloof ik ieder uur onder een andere naam. (q1_1, q1_2 etc) Automatisme. En dit alleen maar omdat het in al die jaren 1 keer is voorgekomen dat ik mn project kwijt was vanwege een error/bug.

Mja, sorry, mosterd na de maaltijd.
 
Precies!!!

Niet alleen maar handig vanwege error/bugs in je file, maar soms ben je in een project lekker bezig en gooi je perongeluk een midispoortje weg zonder dat je het doorhebt, of verander je wat noten en save je hem en blijkt dat de oude noten toch net wat leuker klonken.

Altijd makkelijk om in zo'n geval naar een oudere versie terug te grijpen!
 
Back
Top