Hulp nodig bij RME/01V/MY8AT

DJ Jeffrey

Ingeburgerd
Lid sinds
14 november 2002
Berichten
90
Locatie
Montfoort, The Netherlands
Hallo,

Het volgende probleem, ik ben sinds kort begonnen met het omzetten van analoog naar digitaal
studio materiaal. Ik heb daarbij een Yamaha 01V met een MY8-AT Digital I/O expansion kaart en
een RME Digi9636 Hammerfall Light geluidskaart.

Ik heb een aantal vragen want ben tenslotte nog niet zo sterk op het gebied van digitaal zoals sommige al
wisten 8) ....

Ik heb nu het volgende gedaan ik heb mijn Yamaha 01v via de digitale i/o kaart aangesloten op me RME kaart
als volgt de kabel IN op OUT en andersom net zoals MIDI aansluitingen. Wordclock heb ik gesynced op 44.1 khz.
Wat moet ik nu nog veranderen om geluid uit me Yamaha te krijgen wil iemand mij erdoor heen helpen.

Heb ik het wel goed aangesloten of ligt het toch weer aan 1 van de vele instellingen op mijn Yamaha 01-V ik heb
overigens ook de Handleiding van de 01V erop nageslagen maar word er niet veel wijzer uit.

Please help.... :stupid
 
Maar wat is nou je exacte probleem dan? Ik heb zelf ook een 01V met Adat kaart een een RME in de PC trouwens.
 
In éen van de setup-pagina's van de 01v kun je hem automatisch syncen aan een 'digitale clock' . Daarbij moet je dus wel ff je pc aanzetten en de volumes dicht gooien ivm met clicks enzo.
Verder is het aan te raden de optie "Force ADAT" van de RME aan te vinken en de RME tevens automatisch te laten syncen.

Probleem opgelost?
 
geen geluid is de reden van de post, ik heb hem gesynced maar ik heb geen geluid....
wat moet ik doen om weer geluid te kunnen horen wellicht zal er wel weer geroute moeten worden ofzo???

als je helpen kan heel graag :)
 
Heel stom misschien: op de 01V in "Fader Mode" links van de display -> "Option I/O" dan krijg je dus de kanalen 17-24 staan die wel aan/open?
Welke software gebruik je? Heb je helemaal geen geluid?

stuur me anders maar een email, als het echt niet lukt
 
Hmm ik heb inmiddels wel geluid, ik heb hem zoals je zei opnieuwe gesynced zonder die master
optie maar gewoon auto syncen en inderdaad nu krijg ik wel geluid maar alleen als ik op de 01V
onder de group Option I/O sta dan gaat fader 01 openstaan en kan ik daarmee het geluid regelen,
wanneer ik nu 1 keer druk op home waar je gewoon normalitair staat om de signalen van je instrumenten
te zine heb ik geen geluid meer klopt dit.....

Hij zou toch al het geluid door moeten geven net zoals voorbeeld het klik geluidje wanneer je op een link
drukt maar dat doet hij dus niet .........klinkt dit bekend :confused:
 
Origineel geplaatst door DJ Jeffrey
Hmm ik heb inmiddels wel geluid, ik heb hem zoals je zei opnieuwe gesynced zonder die master
optie maar gewoon auto syncen en inderdaad nu krijg ik wel geluid maar alleen als ik op de 01V
onder de group Option I/O sta dan gaat fader 01 openstaan en kan ik daarmee het geluid regelen,
wanneer ik nu 1 keer druk op home waar je gewoon normalitair staat om de signalen van je instrumenten
te zine heb ik geen geluid meer klopt dit.....

Nee, je moet gewoon kunnen overschakelen tussen "Home" en "Option I/O" . Da's zelfs doodgewoon in de omgang met deze mixer. Je hebt immers maar 14 faders voor 24 kanalen.
Je moet trouwens wel beide faders opengooien (17-18 ) , de kanalen "on" schakelen en dus links-rechts 'pannen' om normaal stereo geluid te krijgen uit de RME.

Hij zou toch al het geluid door moeten geven net zoals voorbeeld het klik geluidje wanneer je op een link
drukt maar dat doet hij dus niet .........klinkt dit bekend :confused: [/B]
 
Kabelproblemen zou je het eerste verdenken, maar als hij sync'ed is dan moet dat goed zitten.

Je hebt in je PC de goede kanalen uit gekozen? (Je RME heeft 18 uitgangen (2xadat en 1x spdif))

Staan in je 01v al die Adat kanalen aan? (Option I/O knop en alle tabbladen even nakijken)

Krijg je signaal? (d'r zit een input VU meter in een van die tabbladen)

Heb je de Adat inputs gerouted naar de main outs en niet een bus of zo? (check ff in handleiding als je dat niet precies weet)

Dan moet hij het doen.
 
Daar zijn we weer.....

Goed okey ik heb alle instellingen nagelopen zover ik kon ik krijg nu inderdaad geluid binnen op kanaal
17 & 18 zowel onder de Option I/O group als gewoon onder de Home knop alleen er is een maar....

Zodra ik dus gewoon op home toets druk waarmee ik dus weer naar alle instrument signalen kan kijken dan
kan ik dus het volume niet meer aanpassen van de signalen 17/18....ik kan dan alleen me geluid nog aanpassen
via de stereo master fader....

Tevens vroeg ik me af hoe het nu zit met het windows geluid bijvoorbeeld geluiden van me bureaublad, internet etc etc
hoor ik niet meer klopt dit.....moet ik hiervoor dan toch mijn creative blijven gebruiken of niet?

please helpie helpie
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top