Goede zang microfoon voor live

Beta 58 en Beta 87 zijn prima mics. Beta 58 is iets meer solide en Beta 87 vind ik zelf prachtig klinken. Echt kristalhelder.

OJ
 
Als je stem niet heel erg luid is en je band dat wel is probeer dan eens een Shure Beta 57a. Dynamisch ipv Beta87a die condensator is.
Ik heb erg goede ervaringen met deze mic in dit soort situaties.
Een 87a is misschien mooier in de studio (alhoewel ik daar zowiso een dikke grootmembraan ala een u87 aanraad, of een re20 als je een donkerder geluid wil) maar kan live teveel overspraak opleveren. ("Wij geluidstechnici" noemen het dan ook wel de derde overhead microfoon. Voor de duidelijkheid: In de live praktijk zijn de overhead microfoons de gene die de bekkens opnemen). Kan, afhankelijk van wat voor stem je hebt/wat voor band je in speelt voordelig of nadelig zijn.

Harde band (en bijv. monitors op wedges), zachte stem: Shure SM58, beta58, beta57, Sennheiser MD431, e935.
Zachte band, (en bijv. monitors op in-ears): Shure Beta87a/c, Neumann KMS105/150, Audio Technica AT4055/4054.

Ik stel hierbij extremen en denk niet de waarheid in pacht te hebben.

Groet,
Allert
 
Ik heb nu een Neumann KMS 105. te leen. ga m morgen uitproberen met onze band, en vanavond hier thuis..

ik heb nu de Shure sm 87 en de rode S1 geprobeerd en daarvan beviel de Shure sm 87 me het meest. maar ik had niet zoiets van WOW, daarom probeer ik nu deze, om eens te kijken hoe zoiets klinkt. volgende week ga ik de Shure beta 87 proberen en de Sennheiser E865. Als er iets uit springt laat ik het weten.

Ook had ik twee weken geleden een mic van Beyerdynamic geprobeerd van een bandgenoot. ik zal haar eens vragen of dat toevallig de M44 is. die klonk ook best goed bij mn stem.

en.....: een keuze kunnen maken ??
 
Hoi!

ik heb uiteindelijk voor de Shure beta 87 gekozen. deze microfoon geeft me een mooi geluid voor mijn stem en pakt niet zo veel op als de Neumann. de Neumann klonk het mooiste maar pakte te veel van de drums op. de Shure heeft hier minder last van en geeft een mooi transparant geluid. de Neumann was inderdaad meedogenloos voor mn stem maar pakte wel echt dat mooie detail. mn stem klonk alsof ik zonder microfoon stond te zingen, ofwel, je merkte niet dat het door een microfoon ging. maar ja, te veel overspraak.
 
Hoi!

de Neumann was inderdaad meedogenloos voor mn stem maar pakte wel echt dat mooie detail. mn stem klonk alsof ik zonder microfoon stond te zingen, ofwel, je merkte niet dat het door een microfoon ging. maar ja, te veel overspraak.

mhh, klopt jouw praktijkervaring dus exact met onze ervaringen, altijd leuk
om te horen. :koffie:

greetings,
Peter
 
Back
Top