Nieuwe track: Firefly (John Digweed-achtige sound)

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Ja ja, ik heb weer eens een track af! Hallelujah! En moet zeggen dat ik het persoonlijk een van m'n beste vind, zo niet de beste. Maar ja, het is natuurlijk altijd wel leuk om te horen wat anderen er van denken.
Oh ja, de track heet "Firefly"

Het is qua stijl een beetje wat je in een John Digweed set zou kunnen tegenkomen. Dus beetje donkere diep trance/progressive (heet dat tegenwoordig nog zo?)

Ik heb helaas zelf geen webspace meer dus jullie moeten het even met een sendspace link doen.

Gebruikte synths:

Creamware Prodyssey
Battery 2
Albino 2
ImpOscar
Nord Rack 2

gesequenced and opgenomen in Cubase SL 2
 
gaaf wel, dof valt wel mee.

knap gedaan, mag je best trots op wezen.

alleen, op je avatar sta je te zingen......ik dacht misschien hoor je stem.....erbij...

groeten
 
Klinkt lekker hoor :okdan: complimenten. De typische 'Digweed-sound' hoor je dr wel een beetje in terug..

7 dec ook naar Panama??
 
gaaf wel, dof valt wel mee.

knap gedaan, mag je best trots op wezen.

alleen, op je avatar sta je te zingen......ik dacht misschien hoor je stem.....erbij...

groeten


haha dat ben ik niet hoor, da's Karl Hyde van Underworld (of was het een grapje? :))
 
Goed materiaal!
Lekker dromerig. Ik vind de sidechaincompressie op de synthlijn die vanaf het begin invalt iets te heavy naar mijn smaak. Lekkere kick trouwens en lekker veel bas.:okdan:
 
De link werkt bij mij niet.
 
Goed materiaal!
Lekker dromerig. Ik vind de sidechaincompressie op de synthlijn die vanaf het begin invalt iets te heavy naar mijn smaak. Lekkere kick trouwens en lekker veel bas.:okdan:


thanks! Die sidechain was wel echt bedoelt als bewust effect in elk geval. Ik vind het zelf wel lekker werken maar kan me voorstellen dat anderen er niet zo van houden. Ik heb geprobeerd met deze track een wat meer up-to-date sound neer te zetten (bleef voorheen wat teveel hangen in old-school underworld imitaties ;)) en die sidechain compressie is wel iets wat je veel hoort tegenwoordig.

De link werkt bij mij niet.


hmmm, misschien later nog eens proberen? Hier werkt het wel in elk geval...
 
haha dat ben ik niet hoor, da's Karl Hyde van Underworld (of was het een grapje? )

nou nee sorry ik dacht echt dat jij dat was ik ken natuurlijk ook niet alle DJ's en bands in het genre. Ik zelf zing wel op mijn tracks vandaar.Tuurlijk zet je een avatar van je favoriet, ik was ff in verwarring.

www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=736184

misschien vind je het wat. het is gewoon anders dan wat jij maakt.
Ik blijf het een leuke track vinden en snap al het werk wat je eraan besteed hebt. En snap het gevoel wel. De naam van de track "Firefly" past daar echt bij.
groeten
 
Ik vind het goed. Dat leadachtige geluid is alleen niet helemaal mijn ding. Ik vind het teveel klinken als een vliegje dat maar om je hoofd blijft cirkelen.
Drums vind ik wel helemaal OK.
 
Ik vind dat het allemaal wel goed bij mekaar past dus bij deze :okdan:

De digweed stijl is niet mijn ding daar het voor mij altijd het gevoel geeft dat er iets belangrijk mist(gevoel heb ik ook als hij een set draait). En vermits ik dat hier ook had zit je toch wel goed. :engel:

Naar mijn mening echt knap gedaan
 
You have my compliments!
Klinkt erg netjes en zit goed inelkaar. Nummer is ook echt helemaal af.
And i love side-chaining! Moet ik zelf ook weer is doen...
:okdan::halleluja:dj:
 
Back
Top