SID chips gezocht / defekte Commodores gezocht

Status
Please reply by conversation.

rutgerjv

Ouwe rot
Lid sinds
23 juli 2002
Berichten
561
Locatie
Elst (GLD)
Hallo iedereen,

na enkele maanden van ontwerpen en bouwen heb ik eindelijk mijn SID V2 synth af (in 2HE rack versie). Bestaande uit 8 SID's aangestuurd volgens het ontwerp van Thorsten van www.ucapps.de. Aanvullend hierop zit achter elke chip een Moog filter waarvan de CV ingangen (resonance en frequency) aangestuurd worden vanaf een DAC. Hiermee zijn de filter instellingen dus compleet vanuit de patchstructuur aan te sturen en op te slaan. Erg gaaf!

Het ontwerp is geschikt gemaakt voor beide type SID chips, maar ik heb langzamerhand een voorkeur ontwikkeld voor de 8580. Vandaar dat ik me afvroeg wie heeft er een of meerdere SID 8580 of 6582 en wil die met mij ruilen of verkopen?

Voor de mensen die het bovenstaande technische verhaal niet volgen maar me misschien wel kunnen helpen:
Ik zoek een aantal exemplaren van een chip (genaamd SID) die verwerkt was in oude computers van het merk Commodore. Het type waar ik naar op zoek ben zit in de nieuwere Commodore C64's waarvan het toetsenbord en de behuizing wit zijn (in tegenstelling tot een versie met zwarte toetsen en een bruine behuizing). Heb je nog zo'n Commodore (defekt of werkend) dan ben ik dus zeer geinteresseerd in die chip.

Groeten,

Rutger
 
Dat was ik inderdaad al van plan, maar zit nog half in een verhuizing, dus momenteel even weinig tijd.

Ik zal binnenkort wat foto's, audio demo's en uitleg posten in het zelfbouwgedeelte van het forum.

Groeten,

Rutger
 
Ik zou even op martkplaats kijken. Er staan namelijk nog best veel commodores te koop.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top