TC Electronics triple c

Ik heb er een, maar ik kan er weinig over zeggen, want het is mijn enige compressor die ik ooit gehad heb, dus er is geen vergelijkend materiaal voorhande. Desondanks lijkt hij mij een fijn apparaatje, die tegenwoordig niet al te duur is. Kortom: aan mij moet je het eigenlijk niet vragen...
 
Een mierenneuker zou zeggen dat 'n digitale compressor niet handig is als je 'm over 'n DEEL van je mix gooit. Door de AD-DA conversie krijg je toch 'n miniscule latency. Bij reverb en delay maakt dat niet uit, maar als je alleen je kick wil compressen komt ie toch ±2ms later terug (gokje). Dat is extra lastig als je je compressors op 'n send hebt, om het uncompressed signaal mee te mixen, Motown-style; dan krijg je fase-problemen.

Gelukkig ben ik geen mierenneuker.

(ps. bob: morgen kid goesting in de kring. gezellie.)
 
Bij de Triple C kun je de look ahead functie uitzettend, dan heb je geen hoorbare vertraging.

Het is een fantastisch ding met veel presets en je kunt er heel erg veel aan instellen.

Je moet alleen oppassen dat je niet teveel gaat compressen en al je dynamiek verliest.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Die look ahead delay is 3 ms en als ik de triple c op iets zet wat strak moet lopen zet ik hem uit.

aaahh oke ... is me nooit opgevallen. Goed om te weten !
 
Back
Top