Cubase 4 laat me in de steek

The Unholy

Hard lid
Lid sinds
24 januari 2004
Berichten
2.302
Locatie
Rotterdam
Tot voor kort deed Cubase 4 het bij mij redelijk, maar wat er nu gebeurd snap ik niets meer van.

Het kwam welleens voor dat ik een foutmelding kreeg bij het afsluiten, maar nu krijg ik al een foutmelding als ik een willekeurige plugin open en Cubase wordt even later automatisch afgesloten. Ook zijn de Cubase 4 delays soms volledig van slag, een probleem dat alleen in het begin voorkwam en wat veroorzaakt werd door het gebruiken van oudere SX delay plugins(wat ik nu niet meer doe).

Ik heb onlangs mijn softsynth collectie uitgebreid met de Arturia V-synth collectie en de Sylenth1 van Lennar en dat is eigenlijk het enige dat er anders is aan mijn setup. Uiteraard heb ik de boel opnieuw geinstalleerd en de nieuwste updates gedaan. Ik zit nu op 4.03.

Heeft iemand nog suggesties want muziekmaken zit er niet meer in voor mij en de beloofde nieuwe update laat wel erg lang op zich wachten... Bij voorbaat dank!!!
 
Daar heb je support voor. Op steinberg.net forums en/of via steinberg support direct. (Al zijn die niet altijd even constructief)

Maar je zou die nieuwe software kunnen deinstalleren om te kijken of het daar aan ligt.
 
Zelfs de helpdesk van Steinberg laat me in de steek... En die software wordt door meer mensen gebruik in combinatie met cubase dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt...
 
Hallo,



probeer het volgende eens http://knowledgebase.steinberg.de/119_1.html

Ik weet niet of je noch een oudere versie van Cubase op je computer hebt zoals bijv. SX3. ? Cubase 4 neemt the preferences over van de oudere versie. Normaal gesproken gaat dat goed, maar soms ook mis. In dat geval de preferences van de oudere versie ook trashen.

Gr,

Chris
 
het zou handig zijn als je de foutmelding even doorgaf.

op basis van wat je nu zegt denk ik dat je in je application data folder het bestand Vst2xPlugins.xml moet weggooien, en daarna cubase 4 opnieuw moet opstarten. (wel even een backup maken van die xml file).

je vindt dit bestand in de folder: C:\Documents and Settings\<JOUW NAAM HIER INVULLEN>\Application Data\Steinberg\Cubase 4

er is een kans dat je nu hierna bepaalde plugins niet terug kan vinden in cubase. Deze staan dan als blacklisted in dezelfde folder, dit kun je controleren via het openen van Vst2xBlacklist.xml in wordpad of een xml editor.
een plugin komt hierin als tijdens het inladen van de settings van de plugin in vst2xplugins.xml iets fout gaat (bijvoorbeeld pad niet gevonden van bijbehorende geprogrammeerde paden).
 
Quifster> bedankt voor je antwoord, alleen dit helpt ook niet.

Ik geloof dat het probleem veroorzaakt wordt doordat ik een beetje overdrijf met routing... ik heb een tijdje terug mijn standaard template aangepast en gebruik deze ook al een tijdje maar nu krijg ik steeds deze foutmelding. Als ik namelijk een oudere template gebruik dan heb ik het niet...

Ik ga dit wat verder testen...
 
Had vroeger met Geforce 4 mobo, mLan en UAD altijd last van BSOD als ik probeerde 16 outputs aan ging maken. En het was dus gewoon een hardware probleem.

Maar aangezien bij jouw cubase crashed zou het ook iets met de drivers kunnen zijn.
Met was stress testen zou je dat evt kunnen verifieeren.
 
Origineel geplaatst door fuse
Had vroeger met Geforce 4 mobo, mLan en UAD altijd last van BSOD als ik probeerde 16 outputs aan ging maken. En het was dus gewoon een hardware probleem.

Maar aangezien bij jouw cubase crashed zou het ook iets met de drivers kunnen zijn.
Met was stress testen zou je dat evt kunnen verifieeren.

Ik ben niet zo'n wonder met computers. Ik heb mijn hoop gevestigd op de nieuwe update, er zitten nog een hoop foutjes in C 4 die ik graag verholpen zou zien... Als Steinberg hun belofte na wil komen, hebben ze nog iets meer dan een week.
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Ik ben niet zo'n wonder met computers. Ik heb mijn hoop gevestigd op de nieuwe update, er zitten nog een hoop foutjes in C 4 die ik graag verholpen zou zien... Als Steinberg hun belofte na wil komen, hebben ze nog iets meer dan een week.

Ik heb laatst op een forum gelezen dat de nieuwe Nuendo, niet meer dan, een week nog op zich zal laten wachten.
Cubase 4.1 lijkt eerder pas over +/- een maandje te komen.. Helaas! :confused:
Misschien is het een idee om in het vervolg elke dag automatisch de opslaglocatie van je standaard template op te slaan. Ik hoop voor je dat je degene die je nu had aan de praat zult krijgen met de toekomstige update of door ander "geklooi".

Succes!
 
Alle ICT'ers hier weten dit allang.
Vertrouw nooit op release dates van ontwikkelaars.

En als je al wat langer meeloopt dan weet je ook dat je geen updates moet installeren als het niet perse nodig is.
 
Gremlin> Ik heb gelukkig verschillende versies van mijn standaard template veilig opgeslagen.

Fuse> De 4.03 update moest ik doen om Halion 3 te kunnen draaien, anders werkt ie niet... Vraag me niet waarom.
 
Back
Top