de DSF doos uitdaging

Ben al beetje bezig geweest met mijn doosjes, heb een grote en een kleine gesampled en daar al wat leuke bewerkingen op gedaan.best grappig om op zo'n manier een probleem te creeren zodat je met nieuwe ideeen moet komen !!!! heb inmiddels al leuke synth tonen gemaakt met de doos, hopelijk nu nog wat inspiratie en een snellere computer of ext. sequencer hahaha :Z elke keer dat ik iets leuks heb gemaakt van me doosjes loopt dat kreng van een computer vast door de hoeveelheid fx'z :( grrrrrr toch maar vaker saven :bekdicht:
 
Te koop: Orginele mc-303 groovebox doos.
Voor het beste resultaat, zonder fx.
Bieden vanaf €50,-
 
ehm leeft deze draad nog ??? Zeg heeft iemand al iets gemaakt ?
Ik ben er net weer naar wezen luisteren en pielen met wat ik had gemaakt.
Maar ik krijg er dus geen echt lekkere basedrum kick uit, uit de doos !!!!
Ja wel ruwe kicks of van die hardere kicks , maar niet zoals ik m wil :confused:

Hoe kan ik mijn doos , zo manipuleren dat het een mooie volle, zuivere en vooral housy kick wordt ?!?!?!?!
 
ik krijg mijn doos ook niet lekker klinkend, en idd, ook kick maken is moeilijker dan verwacht. Distortion eroverheen had niet t verwachte effect...(*plOK*)
 
misschien klinken de remia dozen iets vetter?
 
ik ga zeker meedoen, alleen ben nog druk met de Mono synth contest.

Ik doe mee met een Swallow lucifers doos. [vol & leeg]
maar mag ik het geluid ook downsamplen? dan krijg ik wat diepere geluiden.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
ik krijg mijn doos ook niet lekker klinkend, en idd, ook kick maken is moeilijker dan verwacht. Distortion eroverheen had niet t verwachte effect...(*plOK*)

Yep inderdaad plok !
Ik heb nu een kick, die aardig klinkt maar eigelijk niet is wat ik zocht, gebruikt
het is veel layeren geworden, compressie met tegelijk limiters en ertussen extreme cutoffs en Equalizing.
Het laag heb ik gemaakt door een grote doos te nemen deze te samplen door ertegen te slaan en vervolgens het geluidje (*plOK*) met timestregh ontiegelijk lang te maken, vervolgens heb ik de eerder genoemden dingen erop gegooid en heel veel geprobeerd met de instellingen. in iedergeval blijf ik nog ff proberen met een betere kick maken enzo. de kick die ik nu heb geeft b.t.w. geen plok met distortion, die is dan best vet als je er distortion op gooit
Maar da past niet in me nummertje. Iemand nog suggesties ?:halleluja

Lijkt me wel tof om straks tijdens live optredens "the cardboard box" te spelen ;)
haha en hoe zit t met de hihats ? me doos wil geen 909hihat doen hoor :P

p.s. vol doosje mag niet alleen als ie gevult is met karton van een doos (dus niet met lucifers !)
maargoed niet vals spelen he ;):P
 
doos zit in mun keyboard maar echt veel kan ik er denk nie tmee. laat ik de vocoder maar proberen.

Probleem is dat het geluid zo kort is. Je kan er geen phaser, chorus flanger enzo eropzetten. Tis nauwelijks hoorbaar. Tis ook maar een kort geluid...

btw. Niemand trackie af???
 
Het is te doen hoor ! heb hierboven al wat staan over die kick,dat werkt ook voor ander type geluiden.
je moet gewoon veel pielen dan komt t wel goed ! creatief met karton :)

Ik ga morgen een nieuwe sequencer halen en dan ga ik 1e kerstdag lekker beginnen met het daadwerkelijke afmixen.
Het ideetje is wel al af , en klinkt al zeg ik t zelf best lekker. weet nog niet of ik hem geheel hier op t forum zet of een deel (i.v.m. upload maximum van deze site !)
 
Back
Top