Mijn synthesizer

Vergeet ook niet dat dit soort geluiden in relatie tot de rest staan en dat het ook vaak met de mix te maken heeft. En, dat ondanks al het mooie gepraat over dure vintagebakken de producers van bovenstaand voorbeeld het heel vaak mochten doen met goedkopere 2ehands-gear. Er komt een behoorlijk machtige bas uit een DX100 wat een compleet digitale synth is; alleen klinkt 'ie anders .

Ik heb even gecheckt over die DX100 en ik moet zeggen ik vind die bas zeker heel goed,
wel naar mijn smaak alleen vraag me af hoe hij klinkt als je wat
lager speelt en of het dan echt een diep geluid word, en of er nog meer goede geluidjes ala
mijn voorkeur uitkomen. Maar ik denk als dit de enige synth is die ik heb, ik alsnog wel gelimiteerd ben.

Ik wil mijn gear ook sowieso tweedehands kopen tenzij t in de winkel niet zo duur is
en het maakt mij niet uit of het goedkoop is als ik maar de sounds heb die ik wil

Een minimoog is bijvoorbeeld echt onbetaalbaar en dat is ook een monosynth wat me niet echt
handig lijkt als 1ste en voorlopig enige synth(buiten mn midicontroller dan, maar die heeft maar 25 keys)

Maar voor oude chicago house geluiden is een Juno 106 wel perfect...zeker voor de strings en square bassen (mr.fingers bas...dat was een juno 6 maar een 106 kan het ook wel maar een 6/60 gaat net wat dieper voor de bassen)...of een Roland JX8P, dat was de Marshall Jefferson synth.

Ik heb die Juno-60 en 6 gehoord en dat zijn idd vette machientjes, klinken goed alleen zonde dat ze
geen rhodes en hammond geluidjes hebben. Van de JX8P kan ik weinig sounds vinden helaas, heb je misschien een linkje?

Ga eens naar de link die ik je hierboven gegeven heb - op de voorpagina staan namelijk een hele hoop synthesizers. Alle SR-JV expansionboards die je er ziet passen in een XP-30 (en klinken er ook als een).

Ik heb dat eerste SR-JV expansie board gehoord en ik vind hem goed klinken! Alleen hoe werkt dat precies?
Is dat net zoiets als een modulator?

qua sound en of ie echt analoog is zou ik me voor een 1e synth helemaal geen zorgen maken. Er komen een paar minimoogleads uit die EMU module die dan wel niet analoog mogen zijn, ze waren in mijn oren veel vetter dan vele analoogjes die ik heb gehoord! Dat geldt ook voor de Rhodes. Ik ben echt een Rhodes-fanatiekeling en natuurlijk heb ik een echte en natuurlijk gaat die ook mee als we live spelen. Maar de Electro komt er zo dicht bij in de buurt, dat je het alvast voor het publiek kun laten! Dit geldt ook in producties en opnames, misschien dat bij een lekkere solo het verschil hoorbaar is..maar anders...

Dat hij echt analoog is maakt mij ook eigenlijk niet zo uit alleen alle geluiden die ik heb vanuit Reason vind ik gewoon 3 x niets, daarom wilde ik gewoon een synth die los van mijn pc werkt omdat ik dacht dat die dan beter zouden klinken.

Maar die Roland XP30 ziet er zeker goed uit en met al die extra sounds moet ik toch echt wel de geluidjes
vinden die in 't zipje staan. Kan je de XP30 sounds ook goed editten?

Neem er nog 1!:mega: cheeers
 
Back
Top