Nuendo 2 en 3 midi-editor om te huilen

mixmannetje

Stamgast
Lid sinds
29 juni 2007
Berichten
363
Locatie
een schuif
Ik lees nu nog 1 keer de hele manual door, bekijk de video's, maar waarschijnlijk zet ik mijn Atari's met Cubase Score 2.7, de laatste Atari-versie weer neer. Ze bekijken het maar! Dit houdt me alleen maar op.
Ben nu al jaren aan het klooien en loop allerlei uitwegen te verzinnen om van alles te editen en heb er nu flink de balen van. Lijkt wel een midi-kleuterprogramma...
Ik weet niet wat ze bij Steinberg aan het doen zijn, maar ik vind niet dat het de goede kant opgaat.
Qua audio prima stabiel en in orde, qua plugins ook, qua wordclock, maar verder...zie boven.
Eigenlijk vind ik het schandalig. Nou hebben ze een paardepaardje wat qua audio onwijs werkt en dan krijg je dit! (alweer)
Ik ga hier niet meer in mee. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om er wat van cubase bij te zetten? Of is dit geweldige nuendo platform het ook al weer niet? Kunnen ze meteen wat aan de import- en exportfuncties doen van allerlei audio-bestanden, want het is wel een beetje een eiland aan het worden.
Wat dacht u dat AV-ers aan het doen waren meneer Steinberg?
Nog meer mensen met deze ervaringen?
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet wie nuendo ook heeft, maar moet je eens een midifile van een artiest importeren.
En dan alle tracks gaan aanpassen op je apparatuur.
Je sounds....je bent uren bezig.

Dat doe ik met een Atari in tien minuten en dan klinkt het als een kogel.
Allerlei handige edit-functies zitten er helemaal niet meer in.
En om te componeren heb je er ook geen bal aan.
Ik liep steeds vaster. Ga maar trucs bedenken dan, hoe kan het ook?
Dan ga je maar weer in het boek kijken...je lijkt wel gek.

Ik begin er niet aan om tussen Cubase icm Nuendo om de haverklap te gaan zitten in- en exporteren.
Heb wel wat beters te doen. Naar de IBC en wat anders bedenken.
 
Laatst gewijzigd:
Wat lukt je niet dan?
 
Fuse, bedankt voor je reactie.

Ik ga die twee manuals naast elkaar leggen en exact vergelijken qua midi-mogelijkheden.
Van Score Atari en Nuendo 3.0
Blz voor blz. Ik ga gewoon afvinken.
Ik kom hier op terug. En dan ga ik nog even uitleggen wat nou echt handig is
om te kunnen doen met Nuendo. Want ik weet nog wel een paar leuke!
Ik heb eerst alle audio-dingen uit zitten pluizen.
Prachtig gewoon.En de plugin mogelijkheden.
Hartstikke mooie dingen gemaakt. Lekker plakken en knippen.
Dacht, dat zit met midi wel goed allemaal.
Maar wat ik ook tussendoor effe wil doen...je zoekt je suf of je denkt: kan zeker niet meer.
Een grote ergonomische ramp dit.
Hoelanger ik er over nadenk.....ha.
Ik gooi er nog 1 big studie tegenaan.
Want zo komen mijn projekten nooit af.
 
ik denk dat het gewoon wennen aan de overgang is, ik mis echt praktisch niks kwa midi edit mogelijkheden. Ik zou je aanraden om je vooral te verdiepen in de List editor in nuendo, deze is extreem krachtig en gebruik ik eigenlijk het meest.
 
Ik heb al jaren problemen met die midi , sinds de eerste versie vst , wel goeie software , maar de atarie cubase is dedicated midi , dat rules in midi. tenzij je plugins draait , zou ik niet doen , zonde van je nuendo pakket.
enigste pc versie die dat benadeert is de 2.5 in zwart wit









:D
 
Is het erg als ik hem niet door heb?

Mgoed. Werk al sinds Pro24 met Steinberg software en heb altijd nog m'n ding kunnen doen.
Alhoewel, toen ze van VST 5.x naar SX overgingen omdat ze bij Nuendo helemaal weer vanaf 0 zijn begonnen en daarbij de broncode delen met SX hebben ze er een heleboel uitgelaten dat later weer in SX versies is bijgebouwd. Weet verder niet of Nuendo ook in tred meeloopt. Of je moet het op een andere manier doen dan je gewend bent. Da's dus even omschakelen wellicht.

Wat ik nog wel mis zijn de grooves (en dan niet zo halfbakken als een quantize van een loopje captureren) en de uitgebreide arpegiator. Maar dan zal vast wel in een volgende SX versie komen.
 
Ik vind persoonlijk de midi editor van Cubase het lekkerst werken in vergelijking met Logic, sonar, live, protools en nog wat andere. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Beschrijf eens een handeling die je wilt verrichten wat je niet lukt?
 
Hi mannen,

Ik heb tussendoor een paar jaar geleden ook SX geprobeerd.
Maar dat zag ik al snel niet zitten, zal wel de verkeerde versie geweest zijn.
En het had iets met het aantal sporen te maken.

Eigenlijk ben je met zo'n Atari en Score goed verpest, zeg maar.
Want ik deed de meest verschrikkelijke projecten met dat ding.
Zelfs live met een band een snare triggeren en via human sync blaaspartijen en effects laten meelopen.
Ik liet menu's met elkaar werken, want eigenlijk was Cubase Atari voorzien van een interne telefooncentrale,
soort midi patchpaneel. MROS. Ook dat ga ik nog effe checken.
Ik heb nu het gevoel dat ik al mijn midi-trucs kwijt ben. De truccendoos is verdwenen.

En dingen als dat menu met dubbele noten weghalen in list(grid) edit, noten een andere naam geven, mask huppeldepup.
Komt mij heel wat sumierder over.
En iedere keer denk je, waar zit dat nou weer? Je creativiteit gaat eraan.
Eigenlijk snap ik helemaal niks van die mensen die dit soort software ontwikkelen.
Maak het wat moderner, maar blijf er verder met je tengels vanaf!
Cubase was al helemaal uitontwikkeld voor Atari.
Dit is zo zonde van je tijd elke keer.
Ik heb een paar jaar gemist in Cubase en SX. voor windows.
Omdat ik niks anders dan klachten hoorde en ik er zelf even niet zo erg mee bezig was.
Ik zat mijn super-pc's uit te broeden.
Cubase voor windows was gewoon lachwekkend in het begin.
Als je een bedrijf hebt dan begin je daar toch niet aan? Je kijkt wel uit!
Jullie zullen op dit forum destijds ook wel dingen hebben gelezen..en hebben meegemaakt.

Maak dan software waarin je editors kan kiezen op versie van mijn part.
Lijkt me iets klantvriendelijker.
Als je elke keer wat weghaalt of verandert, omdat Henkie van de software-afdeling weer een geniale ingeving heeft....
die kennen we al...
Maar elke keer als ik er een doel/toepassing voor heb gevonden, is het er volgend jaar weer eruit!
Man dat kost bergen geld voor een bedrijf. Je bent net een soort software-interface voor de fabrikant.
Alleen zijn wij met veel meer mensen, qua aantal. Hebben die software gasten wel in de gaten wat dit allemaal kost?
Wat kan mij het nou schelen of de balken ineens groen moeten, ga ik daar sneller van produceren ofzo?
Als ik last van mijn ogen krijg, hang ik wel een groenfilter voor mijn beeldscherm.
Maar genoeg geklaagd.
Maar ik ga nu aan die lijst beginnen. We zullen de goold old Atari er eens op loslaten.
En als het me niet bevalt stuur ik ze een mooie brief.
Zoekplaatje.
 
ik ben echt benieuwd naar de lijst, want ik kan me maar weinig voorstellen wat mist. MROS zit er in ieder geval niet meer in. trigger op basis van snare wel, mits je je setup goed hebt natuurlijk, human sync weet ik niet wat je ermee bedoeld.
Als je daarmee bedoeld dat cubase / nuendo opzetterlijk fouten gaat maken bij het afspelen, dat is vrij simpel en random in te stellen. Bijvoorbeeld een conga midi patroon waarbij cubase velocity en timing fouten maakt (zoals een echt mens ook doet) stel je zo in.

Dubbele noten kan je inderdaad weghalen, maar ook is er een vrij instelbare midi modificeer editor waarmee je je eigen rules kan instellen.

Ik verwacht dat toch praktisch alles wel kan wat je wil, dus kom maar op met die lijst :D
 
Met human Sync kon je met het gevoel van de mens synchroniseren.
Als je binnen bepaalde grenzen bleef in tempovariaties, is instelbaar, kon je een drummer op zijn snare laten slaan en
daar liep je Atari gewoon sync aan mee.
Moest je wel effe over studeren, maar het kon.
De drummer gaf het ritme aan en de Atari liep mee.
Zet je dus een aantal midi sporen in je Atari en hang er een soundmodule aan....
Dan heb ik ineens blazers in mijn band...en speciale geluidseffecten, bijvoorbeeld.

Maar daar kan nog veel meer mee:
Ik zet een cd op met een liedje en ga de maat inslaan. Op mijn synth, een bepaalde toets.
Met de cd meetikken.
En al die waardes neem ik op en komen in mijn mastertrack te staan.
Nu heb ik een manier om een orkestband te maken die qua snelheidsvariaties exact gelijk aan
de originele artiest is....handig met ballads...om maar eens wat te noemen.
Hartstikke leuk zo'n Atari met Cubase!
 
Laatst gewijzigd:
LOL

Schrijf een brief naar Steinberg. Dat zal ze leren! :)
 
Origineel geplaatst door mixmannetje
Met human Sync kon je met het gevoel van de mens synchroniseren.
Als je binnen bepaalde grenzen bleef in tempovariaties, kon je een drummer op zijn snare laten slaan en
daar liep je Atari gewoon sync aan mee.
Moest je wel effe over studeren, maar het kon.
De drummer gaf het ritme aan en de Atari liep mee.
Zet je dus een aantal midi sporen in je Atari en hang er een soundmodule aan....
Dan heb ik ineens blazers in mijn band...en speciale geluidseffecten, bijvoorbeeld.

Maar daar kan nog veel meer mee:
Ik zet een cd op met een liedje en ga de maat inslaan. Op mijn synth, een bepaalde toets.
Met de cd meetikken.
En al die waardes neem ik op en komen in mijn mastertrack te staan.
Nu heb ik een manier om een orkestband te maken die qua snelheidsvariaties exact gelijk aan
de originele artiest is....handig met ballads...om maar eens wat te noemen.
Hartstikke leuk zo'n Atari met Cubase!

hahaha.
dat 1e kan niet, dat 2e wel, via mastertrack.

als alle dingen die je wilt dit soort dingen zijn, begin dan maar aan die brief :D

En waarom ga je dan over naar een ander systeem? wat heel veel leerwerk met zich meebrengt.
 
Leuk he?

ja ik zat er ook al over te denken om audio via Nuendo te doen en midi over de Atari.
Dat is misschien wel beter.

Deed dat vroeger met Soundcape SSHDR 16 bits racks en Atari.
Soundscape had geen wordclock in/out.
Vaak gelazer via AES enzo.
Inputs weer kwijt dan op racks...omdat je wc nodig hebt.
En S heeft een waardeloos sync menu dat als ie effe geen zin heeft een ander leven gaat leiden.
Een knip is een zacht tikje...
En nog veel meer........
Maar het crasht niet.

En die nieuwe racks waren net uit, maar nog erg duur.

Dat lekker syncen heb ik met Nuendo nu wel. Loopt als een zonnetje.
Dus ik ben er al op vooruit gegaan.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ze nu naast elkaar gezet, de Atari's en Nuendo.
Voor de rare trucs gebruik ik de MROS beesten wel.
Zo kom ik nooit van al die pc's af

Ben benieuwd naar die zelf te maken rules in die midi-edtor.
Dat is wel wat voor mij, denk ik.

Bedankt voor alle tips, want dat zet me weer aan het puzzelen.
Geeft me ook weer meer vertrouwen in dit pakket.
Dan ben ik niet voor niets bezig met dat zoeken.

Er zit dus wel veel in. Vooral in de List-editor.
En die zwart-wit versie van Cubase is ook nog een optie.

Ik hou jullie op de hoogte van de verschillen.
Koffie en Hup naar Excell!
 
Ik heb alle versies gezien,.. ik kocht de atari nieuw in de winkel toen ie net uit was,.. eerst de steinberg trackers,. toen koebeest,.
Daarna heb ik alle versies van de pc gezien en het is er qua midi inderdaad nooit beter op geworden.

Die lijst zou ik niet weten maar ik kan me 100% zeker herinneren dat ik door de versies heen tientallen keren heb gedacht : "Wtf???? ik druk toch op b of v,.. waarom is dat er uit? of waar zit die functie nu dan? Ik ben t er helemaal mee eens,.. wat een gepruts bij die ontwikkelaars,.. nooit gehoord van klantenbinding zeker.

Niet dat ik ooit wat van ze gekocht heb,.. gheheh :maffia:
 
Back
Top