Matrix 6/1000 OSX editor.

talkboxert

De man achter Exceeder
Lid sinds
9 augustus 2005
Berichten
679
Locatie
Amsterdam
Wie edit zijn Matrix onder OSX? Mijn beta van sounddiver is gecrashed en geen van de alternatieven (Heb een aantal freeware dingen geprobeerd... Jsynthlib M1000X etc...) lijkt echt goed te werken. Vooral de modulatie matrix aanspreken is me op geen enkele editor (incl sounddiver zelf) gelukt, terwijl dat die matrix juist zo vet maakt....

Ik zit nu te overwegen om Unisyn (van Motu) of Midiquest aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit niet echt te wachten op een extra pc in mn studio aleen maar om SD te draaien....
 
SoundQuest MidiQuest kwam meteen in me op. Heeft ook het zelfde voordeel als SoundDiver en Logic vroeger hadden: het integreert in je DAW.
 
Ja aleen met de demo kan ik ook de bovengenoemde Modulatie matrix niet editten... weet niet of dit een beperking is van de demo of programmeerfout..... :stupid
 
Ik kan het zo meteen wel even testen met de Windows versie.

Patch(Mem).png


Je zou het wel zeggen he?
 
Ja nee hij lijkt het te doen nu in de demo.....!!!!
 
Aleen dat intergreren i je DAW weet ik niet of dat werkt op mac....

Lijkt erop dat ie dat aleen als vst kan en niet als AU.....
 
MIDI Quest vind ik sowieso een beetje een vaag programma (en SoundDiver ook). Lastig om te configureren, ze lijken vaak standaard op standje 'self destruct' te staan. 12x16 MIDI kanalen gaan scannen voor alle 7 stuks MIDI-apparatuur, dat soort grappen :D
 
Ja dat neem ik maar voor lief als ik mn matrixje maar kan editten.... Of raad je me toch aan unisyn te proberen? Ik heb een site gezien waar ik die voor 150 eu kan kopen.....
 
Unisyn ken ik niet. Maar MidiQuest heeft als voordeel dat (als het dan eenmaal werkt & getuned is) je je hardsynths als softsynths kunt aansturen en programmeren via je sequencer. En dat is natuurlijk wel een hele mooie feature. Nadeel is wel dat de laatste keer dat ik dat deed het wel ook gekloot via MIDI OX betekende onder Windows 2000, hoe dat bij OS X (ik ben altijd geneigd te denken dat dat dan logischer werkt) zit weet ik niet.

En je hebt (maar dat heeft Unisyn ook) natuurlijk meerdere synths in een.

Wel is die Windows editor van Mark Strijbos heet 'ie geloof ik wel de meest stabiele editor, degene die het beste om de quirks van het apparaat heen werkt.

Midi Quest 10 XL currently supports all Studio Connections on both Windows and Macintosh with features including Total Recall and access to the host sequencer's MIDI ports. In Windows, this allows Midi Quest XL to work effectively as a plug-in even if your MIDI interface has only single-client drivers.

Hmmm nou als dat gefixt is dan ga ik eens een demo van 10 checken.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top