Kawai K5000s Probleem!

Pianoman

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2004
Berichten
1.029
Locatie
Amersfoort
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn K5000s.
bij sommige sounds (volgensmij alleen de PCM sounds) komt er een soort van vibrato/modulation effect in als ik de toetsen hard aansla.

het lijkt dus te zitten in de Toetsen velocity.
Ik heb m al gereset en de OS opnieuw geinstalleerd (4.04) maar dit lost het probleem helaas niet op ;{

daarnaast is het ook nog zo dat het soms lijkt of de cutoff sterker wordt en het lcd scherm soms uitvalt, maar de synth het nog gewoon blijft doen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? of is iemand bekend met het probleem?
ik heb op i-net gezocht, maar daar heb ik niks kunnen vinden hierover.


alvast bedankt!
 
Ik ben geen K5000s kenner, maar als ik het zo hoor, zou het kunnen dat het om de aftertouch gaat...

Misschien even je handleiding raadplegen *D
 
ja heb ik gekeken.
maar t rare is dat je de aanslag volgensmij alleen kan instellen in de Adetive opties.
en bij de adetive sounds lijkt t juist niet te gebeuren raar genoeg :confused:
 
Nee toch je kunt de velo/afertouch ook instellen op de PCM samples, volume en filter e.d. Maarnu dat helpt je probleem ook niet verder...misschien dat het een instelling is maar als je zegt dat je LCD scherm enzo ook raar doet....
 
ja en je zou zeggen dat je dit met een reset zou moeten kunnen oplossen dan, als t echt een instelling is.

maar dat lijkt niet zo te zijn... =(
 
Heb je dat zelfde probleem ook als je de synth enkel aanstuurt via MIDI?

Zoniet dan kan je het toetsenbord zelf evt. direkt identificeren als de bron van het probleem.
 
hm met midi heeft ie dr geen last van :confused:
ook niet als ik echt hard aansla.

t zit m dan dus duidelijk in de toetsen.
maarja wat nu verder dan? :P
 
Nu je met hoge zekerheid weet dat het klavier de boosdoener is, doe je er denk ik goed aan om precies uit te zoeken welke ongewenste dingen nu worden gezonden, aangenomen dat deze ook via MIDI out worden verzonden: je zou eens met een MIDI monitor kunnen kijken wat er zoal langsfloept als je het effect hoort.

Mac OS X: http://www.snoize.com/MIDIMonitor/
Windows: http://www.harmony-central.com/Software/Windows/midimonitor.html

Zodoende kan je echt goed vaststellen wat er mis is, bv. dat er inderdaad aftertouch-gerelateerde dingen langskomen en dan hoef je tenminste niet op spoken te jagen... tenzij de ongewenste effecten niet meetbaar zijn met deze truuk. In dat geval wordt het al wat vervelender.
 
ik zou de toetscontacten eens nakijken/schoonmaken. misschien blijft er iets hangen, een boodschap of zo.
.
 
Back
Top