Advies gevraagd: RX7 ruilen tegen MC303 of niet?

BrayneWave

Ouwe rot
Lid sinds
10 september 2006
Berichten
504
Locatie
Apeldoorn
Hallo allemaal,

Ik zit met een (klein) dillemma.
Ik kan mijn Yamaha RX7 ruilen tegen een Roland MC303.

Nu gebruik ik de RX-7 eigenlijk helemaal niet meer maar ik zie ook veel kritiek mbt de MC-303.

Wat zal ik doen??? De vintage 80's sound van de RX-7 heeft me eigenlijk nooit echt kunnen bekoren maar de effecten en andere geliuiden zijn wel ok. Ik weet zelf nog te weinig over de MC303 om te zeggen dat hij nu veel beter is.
Ik denk dat ik persoonlijk wel er op vooruit ga. De MC303 is volgens mij duurder 2e hands maar dat is niet de issue eigenlijk.

Iemand advies???

grt.
 
Ik zou zeggen, voor je ruilt, probeer die MC eerst goed uit en oordeel zelf.

Misschien zit er net iets in of aan wat je zoekt.....kan me bijna nie voorstellen maar toch...:D
 
Proberen is altijd verstandig ;) hou wel rekening mee dat als je de MC303 gaat nemen dat die beperkt is met midi gebruik als je hem aan een computer gaat hangen. Je moet de 303 dan in klankboard mode zetten en dan kan je de effect knoppen niet meer gebruiken (cutoff, resonance, etc).
 
Sja, een drumcomputer ruilen tegen een drumcomputer + synth + sequencer klinkt best als een redelijke ruil. An sich is de MC-303 niet zo heel te gek, maar een aardige drumcomputer is wel. Aardig wat mensen gebruiken de MC-303 alleen als drumcomputer. Als de synthgeluiden tegen vallen kun je het ding gebruiken als sequencer voor je synths, best OK hoor. Heb je ook iets om live in te zetten als het nodig is.

Ik zou het wel doen.
Maar voor ons valt natuurlijk moeilijk te bepalen wat jij leuk, mooi en fijn vindt...
 
Origineel geplaatst door djlee
Proberen is altijd verstandig ;) hou wel rekening mee dat als je de MC303 gaat nemen dat die beperkt is met midi gebruik als je hem aan een computer gaat hangen. Je moet de 303 dan in klankboard mode zetten en dan kan je de effect knoppen niet meer gebruiken (cutoff, resonance, etc).

Tenzij je gewoon enkel de sequencer synced, toch? Dan kun je en tweaken en die tweaks opnemen mgv de interne sequencer van de mc, toch?
Correct me if I am wrong.
 
Hoe bedoel je? dat je alleen in standalone mode zet en dan aan een sequence proggie aansluit dan kan het wel, alleen dan is die niet multitembraal.
 
Origineel geplaatst door djlee
Hoe bedoel je? dat je alleen in standalone mode zet en dan aan een sequence proggie aansluit dan kan het wel, alleen dan is die niet multitembraal.

ik bedoel dat je de interne klok van je mc gelijk laat lopen met de klok pc sequencer.
Maw je gebruikt de sequencer op je MC maar die sync je aan je PC sequencer.
Ik neem aan dat die MC gewoon multitimbraal is als je hem normaal gebruikt?
 
in normale mode kan het wel, echter niet als je hem in klankmode zet, dan wil het nie.
Met het syncen heb ik nooit geprobeerd, maar volgens mij is die dan niet multi, maar ik weet niet zeker.......
 
Ik weet niet in hoeverre de 303 met de 505 verschilt, maar de laatste van de 2 is wat mij betreft een echte aanrader :verkoght:
 
in hoeverre het verschilt? Nou ik heb de MC303 gehad en daarna de D2 die overtrof al giga en nu heb ik een MC 307 ;) vergerlijkbaar met de MC505 en......... ik wil nu echt geen MC303 meer hoor, hehehe. Maar het was toen der tijd "vet"
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top