prijskwaliteit drumsampler

n303y

Ouwe rot
Lid sinds
1 juli 2007
Berichten
956
Ik ben op zoek naar een 2dehands drumsampler die aan de volgende eisen voldoet:

- goede prijskwaliteitverhouding
- geen sequencer
- MIDI-IN (8-16 sporen)
- STEREO-OUT
- 16-bit/44kHz geluidskwaliteit
- 3,5" floppy-drive
- 2-4 MB RAM (lijkt mij genoeg voor 8 of 16 sporen)
- LFO, FX en/of filters niet nodig

Ik heb op markplaats het e.e.a. bekeken maar kan niet echt een keuze maken omdat ik hier weinig ervaring mee heb. Ik merk wel dat ik geen hoge eisen stel en de prijs daarom niet hoog hoeft te zijn. Ik dacht zelf aan 1 van de volgende samplers:

Akai S2000 Sampler
EMU ESI-2000 sampler

Wat adviseren jullie mij?

Ik zou eigenlijk mijn Rm1x willen inruilen voor een RS7000 maar daar heb ik geen geld voor en aangezien ik zeer tevreden ben over de Rm1x als sequencer zoek ik dus een apparte sampler voor percussie geluiden voor 50-150 euro.
 
Akai werd vroeger altijd gekozen vanwege zijn drums. Maar kwa klank (en ook kwa filters) vond ik de emu toch altijd wat lekkerder.

Beide machines zijn niet verkeerd, al heeft de ESI volgens mij een iets groter scherm.
 
Bedankt voor je reactie.

Ik neem aan dat als ik een sample erin zet dat ie "qua klank" klinkt zoals de sample klinkt. Of is er altijd sprake van geluidsverlies wat dan bij de emu mindert zou lijken te zijn? Voor wat betreft filters denk ik niet dat het nodig is maar misschien vergis ik mij. Ik ben in de veronderstelling namelijk dat ik de sample eerst bewerk voordat ik hem upload in de sampler. Realtime tweaken van percussie geluiden tijdens opname zal ik niet zo snel doen denk.

Groter scherm lijkt mij wle praktisch al kan ik mij niet voorstellen dat een paar sporen aansturen niet ingewikkeld hoeft te zijn maar misschien vergis ik mij ook hierin.

Welke andere sampler kunnen gezien mijn eisen nog geschikt zijn?
 
Ik heb indertijd een S2000 genomen maar nu zou ik zeggen ga voor de Emu (het is overigens de esi 32 die je bedoeld, toch?), die klinkt beter hoewel dat ook maar relatief lijkt, de s2000 vond ik indertijd mooier voor drumsamples, leek wat meer gecompressed ofzo. Ik heb nu een Ymaha RS7000 en die klinkt niet zo lekker als de S2000. Verder heeft de Emi standaard 4 outputs (toch handig voor drums), en hij is een stuk makkelijker in 't gebruik. Het gotere scherm is handiger voor het overzicht en voor het aanmaken van drummaps en mullti's. Hoewel het ongemak van de s2000 schromelijk werd overdreven, het was echt een automatisme wat je jezelf even moest aanleren, meer niet. Maar toch.

Andere samplers in deze klasse... Yamaha A3000?

Edit: oeps, ik bedoel ook de ESI-2000, niet de ESI-32, hoewel de esi-32 ook wel de moeite waard is, maar geen 4 outs heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top