Emu 0404 USB SPDIF PROBLEEM! HELP!?

gremlin23

Compleet gestoord!
Lid sinds
3 december 2004
Berichten
1.186
Hey guys,

Ik ben erg tevreden met mijn EMU 0404 USB. Deze gebruik ik voor naast mijn main computer waarop een Yamaha 01x en Yamaha i88x zijn aangesloten.
Nu wil ik het volgende:

De digital out van mijn i88x naar mijn emu 0404 SPDIF OPTICAL IN sturen zodat ik direkt interessante geluiden enz kan opnemen en editen, dankzij Audacity, op mijn macbook.
Op de hoofdcomputer (ook mac) werk ik met cubase.

Helaas krijg ik het op geen enkele manier voor elkaar om dit signaal te monitor of op te nemen.
Ik heb alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd in de EMU USB AUDIO CONTROL PANEL.
Sync omgezet naar external en de bijpassende samplerate uitgekozen. Op de EMU 0404 zie ik dan ook het lampje External branden maar lijkt het alsof de EMU geen signaal ontvangt als ik iets wil opnemen...

Ik doe volgens mij alles goed. Dit hoort niet moeilijk te zijn?
Iemand een idee? :eureka:

Alvast bedankt! :)


(En, PLEASE, AUB, niet vragen gaan stellen in de trend van " waarom neem je niet direkt op in Cubase ". Daar heb ik goede redenen voor!)
 
Hoi Gremlin,

Zelf werk ik met de 0404 intern, en eigenlijk alleen met de spdif als ingang. Af en toe is bij mij het signaal ook weg. enkele keer de ingang, andere keer de uitgang. Wat meestal werkt is het apparaat resetten. Bij de software zit een functie restore defaults. Op zich raak je niks kwijt als je eerst je instellingen opslaat, en na het rebooten gewoon weer laadt.
Ik neem aan dat je wel signaal (licht) via je kabel krijgt? En dat je een spoor voor de digitale ingang hebt aanstaan, die niet gemute is? Als je bij de patchmix wel signaal binnenkrijgt, kan het ook nog aan de instellingen van Audacity liggen, die neemt op via Wave, en niet vanaf ASIO.

Probeer het, en laat maar weten hoe het gaat, misschien zijn er meer opties.

Groet
 
Hey Searcheon,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb alle kabeltjes en dergelijke meerdermaals gechecked en niets lijkt gemute. Ik zal de software voor het apparaat reinstalleren (zodoende resetten neem ik aan) en dan kijken of ie het doet..
Ik heb naast Audacity ook via Cubase geprobeerd een signaal te ontvangen maar helaas zonder succes.
 
Nog een optie:

Heb je bij session settings de input van de spdif op optical staan? coax is de andere optie, en die wil je niet.

Greetz
 
Origineel geplaatst door Searcheon
Nog een optie:

Heb je bij session settings de input van de spdif op optical staan? coax is de andere optie, en die wil je niet.

Greetz

Dat natuurlijk ;)

Ik ga het vanavond laat weer even uitproberen...
 
Back
Top