303 met kuren

Dr. Blowfin

Ingeburgerd
Lid sinds
11 mei 2007
Berichten
61
begin deze week heb ik m'n 303 ontvangen.
volgens de verkoper in perfect werkende conditie.

helaas blijkt dat niet waar te zijn.
als de 303 een pattern speelt en ik draai de unit zodat de achterkant omhoog staat, dan stopt ie om onverklaarbare wijze met spelen. de spanning valt niet weg ofzo. draai ik hem dan weer terug dan speelt hij weer verder.
maar vanavond kwam ik erachter dat als ik aan de knoppen draai hij er soms ook mee stopt of zich eigen verslikt.

zou dit graag gerepareerd hebben. dan kan meteen de volume potmeter vervangen worden want die kraakt bij het aanzetten en enkele pots draaien niet zo soepel.

heb zelf geen idee wat het probleem kan zijn.
 
Heb je er een sync kabel inzitten, zoja? valt de sync soms even weg als je die kabel beweegt?
Dan zou de sync poort ff opneiuw gesoldeerd moeten worden. Is een makkelijk werkje.
Die pots kunnen waarschijnlijk wel schoon gemaakt worden.
 
nee, heb er geen sync kabel in. enkel de adapter aangesloten en een jack in de main output
 
mmm, en als je het adapter kabeltje en stekkertje beweegt? Dat zeg maar stroom heel snel ff wegvalt en weer terug komt? Zie je misschien geen eens.
 
Moet toch makkelijk te vinden zijn lijkt me als je het steeds met zo'n beweging voor elkaar krijgt.
Probeer 'm eens op batterijen.
 
Het zou kunnen zijn dat er soldeerpunten los zijn gaan zitten.
Denk dan voornamelijk aan soldeerpunte van schakelaars en potmeters...dingen die bediend worden dus.

Het enige dat je dan hoeft te doen is ff de soldeerpunten laten vloeien.
Als je niet kan solderen moet je het uiteraard laten doen.
 
kan best zijn dat dit een losse syncpoort is.

er kan natuurlijk vanalles los zitten, ma syncpoort is meest voorkomend.
 
ik heb hem open liggen en het lijkt er inderdaad op dat het de sync poort is.
er zit een klein beetje speling op en als ik er zachtjes op druk terwijl de 303 speelt dan krijgt ie zgn. hickups.

de solderingen zijn verder wel goed, voor zover ik kan zien althans.

gewoon een kwestie van opnieuw solderen?
 
het waren idd. de soldeerpunten.
2 of 3 ervan zaten los. toen ik erop drukte bewoog de synch poort iets.
heb ze allemaal even opnieuw gesoldeerd en het werkt weer naar behoren.

bedankt voor de info :halleluja
 
gratz... pie-pie-PIIIIIIIEEEEEEW! Pa-pa-pa-POW pie-pie-PIIIIEEEEEW :koffie: :koffie:
het bestaan van een kapotte 303 maakt mij altijd een betje bedroefd.
 
Back
Top