tr-626 valt soms gewoon uit (op batterijen)

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Ik heb gisteren een tr-626 op de kop getikt. Gloedjenieuw, in orginele doos, alle boekjes nog erbij, van eerste eigenaar.
Die heb ik nodig om een andere drumdoos te triggeren.
Ik heb nog geen goede voeding erbij, dus ik heb hem even op batterijen lopen.
Nu kwam ik er gisteren achter dat hij bij sommige patterns crasht. Het symtoom is dat hij zich gedraagt alsof ik hem uit zet. Maar hij staat nog aan. Even uit/aan schakelen en hij is weer fris.
Dit euvel boeit me niet zo; zolang hij maar niet om m'n zelfgemaakte patterns crasht.

Vandaag zit ik te jammen, valt hij ineens uit op een zelfgemaakt pattern. Dit vind ik wel serieus. Eens te meer omdat m'n groovy pattern blijkbaar niet gesaved was... die saved 'ie pas als ie gestopt wordt en/of als je terug gaat naar play mode.

Kan dit aan de batterijvoeding liggen? Ik heb een goeie gestabiliseerde voeding besteld, de One Spot. Vind het nu ook vreemd dat de verkoper op het nut van een gestabiliseerde voeding hamerde. Ik zal hem toch ook eens mailen of hij dit nooit heeft meegemaakt.
 
Hmm. Met een gewone universele 9V adapter doet ie het beter. Die patterns waarop hij gisteren crashte zijn nu geen probleem.
Maar wat een "hum". Niet te doen!
Gestabiliseerd is wel een must blijkbaar bij deze bakjes... daar ligt dat toch aan?
 
bij mij hangt er geen gestabiliseerde aan
is enkel maar bij analoogjes dat ik zorg daarvoor.
is natuurlijk altijd beter.

maar zo duur soms :stupid
 
€ 14.99 bij de Electroboer hier op de hoek :D
 
Back
Top