M-audio 410, firewire-probleem

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.275
Locatie
Amsterdam
Ik heb nu al anderhalf jaar een 410, en hij heeft nooit echt lekker gewerkt. Telkens lijkt na een periode de connectie weg te vallen en moet ik in SX de audio resetten, als ik net iets te veel van het kaartje vraag. Maar als ik de cpu bekijk(tis een P2 core duo, 2.0) staan deze hoogstens op 10/20%. na voor mn gevoel wel tientallen herinstallaties en onverklaarbaar gedoe met het wegvallen van de kaart kwam ik er achter dat de firewire-kabel wel heel losjes in de poort zit, of beter gezegd dat de beide poorten in de kaart los lijken te zitten. ik had de kaart ook nooit echt verplaatst maar van de week kwam ik er achter dat als ik al blaas naar de kaart het einde verhaal is.

De garantie is al verlopen vrees ik, maar voor ik driftig dat ding open ga schroeven wou ik het toch even voorleggen, heeft iemand ervaring met het openmaken van de 410? En vooral, heeft het zin om er naar te kijken of ik die poorten vast kan krijgen? Ik ben zeker geen expert en hou me alsjeblieft tegen als dit echt een slecht idee is :kimono:

Suggesties?

help?
 
Aan mij dual G5 altijd probleemloos gewerkt die FW-410.
Ook al las ik wel eens spook verhalen met een update in OSX.
Nooit last van gehad.
Wel weet ik dat de fire wire chipset van belang kan zijn op je
moederboord, moet die niet van Motorola zijn? (iemand?)
Draai je de laatst (juiste) firmware?
 
hij heeft hetzelfde probleem op mn desktop geloof ik( heeft er al een tijd niet opgezeten)

zit de firewire kabel bij jou ook als een natte druif achterin de 410? het is net of ik hem in een stukje kauwgom plak

daarnaast ontstaat het probleem als ik de kaart beweeg

heb al meerdere kabels gehad ook, het is zo frustrerend
ik blijf booten

maar als ie werkt gaat het allemaal prima, detecteert ie alle io's etc etc, vandaar mn vermoeden dat het niet in de drivers/firmware/fw-kaart in mn dell zit
 
Daar word je idd niet vrolijk van.
Moet zeggen dat de firewire aansuiting altijd degelijk is/was op mijn Mac,
probleem lijkt niet de kabel als ik je goed volg maar de aansuiting op je compu.
Die desktop, heeft die een vaste Firewire aansluitng of komt die via een PCI kaart tot stand?
Kan je achterhalen wat de FW-chipset is v/d kaart?
Wellicht ander FW kaartje proberen?
 
vast volgens mij(ook een dell)

heb twee vrienden die het zelfde modelletje dell hebben besteld toen met de 410, en daar gaat het wel goed.

ja, ik ben een meeloper 8o) hahahah


maar goed, zit die kabel van jou wel stevig in de 410 zelf? het is mn enige fw-apparaat, maar alle usb-dingen hier zitten echt een stuk steviger in de poorten, zelfs mn Etos-keypad die ik als cubase-remote gebruik(Tip! Handig!)

misschien toch maar het risico nemen en hem even openmaken om te zien hoe die poort op de print zit
 
Tja, voorzichtig openmaken dan maar, heb ik ook eens gedaan,
kan zonder problemen.
Die FW stekker van mijn 410 zat goed strak in het apparaat.
Probleem zit hoogstwaarschijnlijk daar, kan me herrineren dat tussentijds
(per ongeluk) stekker eruit tot vervelende storingen kon lijden.
Heb inmiddels geen 410 meer omdat ik erachter kwam dat een S1100
qua sound beter presteert.
 
Laatst gewijzigd:
kans is dat ik zeer binnenkort een 828mk2 van motu in ga zetten, maar eigenlijk is het plan de 410 voor dj/livesets in te zetten.

openmaken maar dus 8) en even kijken hoe ver ik kom
was alles maar zo solide als mn MPC...
 
volgens mij is het probleem met de brakke poort op de 410 niet alleen

dvd-drive disablen maar, wie weet...

grappig dat de konnekt als enige werkende kaart wordt genoemd, als er 1 kaart met driverproblemen is, lijkt het die wel...

iemand ervaring met een 828mk2 firewire en een dell-laptop?

en mod, is het een idee de dell ook te noemen in de topic-titel?
er zijn vast meer mensen met een dell-laptop en een firewirekaart...
 
410 ziet er van binnen prima uit, even alle schroeven een zetje meer gegeven...

zit inderdaad die Ricoh chipset in mn Dell, niet bepaald iets om vrolijk van te worden als ik die thread zo doorlees
 
ja, dat vroeg ik me ook al af...
wellicht omdat iig 1 er van al geen drie jaar meer een nummer heeft gemaakt 8)
maar quince werkt met een audiophile, treed er vaak mee op en heeft nul shit

ga wel even checken of ie ook een ricoh chipset er in heeft zitten
heeft ook een inspiron, maar dan met 17inch, wellicht heeft ie mazzel


dit is exact wat ik heb, staat ook voor een 410 in de thread
dit gaat over een ultralite

" The Motu works a lot of the time but I get an intermittent screaming sound. When this screaming sound occurs I lose all connection to the Motu. Sometimes I will simply hear a sharp ZAP sound and again, I've lost connection to the Motu.

One thing I've noticed, is that the screaming sound and the sharp zap occurs when I click on something with my mouse. I never know when it will happen, perhaps it wont happen all day but then all of a sudden, bang! I'm surprised it hasn't blown my monitors."

het screaming geluid is zware digitale distortion, reset van de audio-engine onder vst-devices brengt de kaart vaak weer terug
 
Heb je een laptop met PCMCIA slot?
Koop dan ff voor een paar tientjes een FW-unit. Ben je van een hoop gezeik af.
Heb hetzelfde met mijn HP bak gehad en loopt nu zonder een centje pijn. FYI: het is een conceptronic PCMCIA FW card van 2 tientjes gekocht bij de mediamarkt met een Motu 828 er achter.

Op mijn Mac heb ik trouwens nooit problemen met firewire, vaandar dat ik net een nieuwe Mac Book Pro heb besteld...
* bukt :D
 
expresscard helaas, en dat lijkt helemaal niet te werken als ik meerdere threads moet geloven. zelfs de door dell zelf geleverde niet. heb nergens een werkende combi gevonden na intensief googlen..

macbook. had ik het maar gedaan... maar das achteraf natuurlijk..

ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die dit probleem hebben verholpen door het disablen van de dvd-drive. een groep waar ik snel ook toe hoop te behoren 8o)
 
Tja je moet de oorzaak van het probleem zien te vinden. Zit dit in de hardware zelf of komt het door het OS? Denk aan IRQ sharing oid, in het laatste geval is het even puzzelen hoe alles is geconfigureerd.

Suc6 iig :)
 
Back
Top