Theme for Major Milestones

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.514
Locatie
Bij Herentals, België
Nieuw op mijn MySpace: Theme for Major Milestones!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=136588605
(dus het onderste liedje in de player die je rechtsboven vindt, voor de MySpace "newbies". Die player is soms wat nukkig, dus op de titel klikken tot het prentje met de pijl in een voetafdruk verandert. Dan wachten tot het nummer geladen is en vanzelf begint te spelen.)

Alles ingespeeld met Philips Philicorda GM751t, Korg MS2000 synth/vocoder, en ook nog een tweetal klankjes uit de reusachtige en daarom toepasselijk genaamde "Titanic" soundfontbank gebruikt, via de MS2000 ingespeeld. Geen VST's of dergelijke, ook alles gewoon spoor per spoor live ingespeeld, waarbij wel 2 keer with a little help from my arpeggiator. De eerste keer gewoon om een goed getimede temporeferentie te hebben voor de nog in te spelen partijen, want ik gebruik geen syncen of quantizing*. De tweede keer uiteraard voor dat lopend "harpje", want op meer dan 250bpm halen mijn vingers niet de gewenste nauwkeurigheid...;). Die eerste keer had ik ook gewoon een metronoom kunnen gebruiken, maar de eerste track kon meteen ook als metronoom dienen, dus dat was niet nodig :).

Het geheel komt best over als het ook op Major Volume gespeeld wordt, zodat het groots klinkt :).

Het is vast niet de favoriete stijl van velen hier, dus geniet ervan of huil erbij ;).

Disclaimer: muziek maken is voor mij een hobby, ik beweer niet professioneel bezig te zijn of professionele kwaliteit te halen 8o) .


*syncen en quantizen doe ik niet omdat ik vaker het gewenste resultaat, of een leuk maar onverwacht resultaat heb door het gewoon te laten zoals ik het ingespeeld heb, en uiteraard kan de philicorda beide functies sowieso niet. Op de gebruikte arpeggiator stel ik geen swing in, want ik vind timing"fouten" pas goed overkomen als ze op natuurlijke en logische wijze door een mens gespeeld zijn, niet als ze random toegevoegd zijn. Uiteraard zie ik het nut in van bv een TB bas met een Tr drumlijn te syncen, maar voor mijn muziek is het niet van toepassing. Bij gewone melodieën (geen arpeggioriedeltjes dus) vind ik quantizen echter zelden een beter resultaat geven dan niet quantizen, met of zonder swing erop. Ik vind het dan te afstandelijk. Ieder zijn smaak uiteraard.
 
Laatst gewijzigd:
Commentaar geven is toegestaan, ik kan er maar van leren! :eureka:

Ja, of het allemaal gewoon naast me neerleggen natuurlijk.
 
Na meer dan 100 views wil ik jullie bedanken voor alle input en tips, dit gaat zeker helpen bij mijn volgende creaties. Top!

8o)
 
Back
Top