Even voorstellen en vraagje over Synthesizer literatuur

FransM

Nieuwkomer
Lid sinds
23 mei 2007
Berichten
6
Locatie
Regio 030
Hallo,
Ten eerste wil ik even opmerken dat ik het Synthforum een geweldige en leerzame site vind. heb hem pas sinds kort ontdenkt maar kan er uren op doorbrengen, zoveel info is er te vinden.
Sinds kort heb ik mijn hobby uitgebreid met enkele synths, waaronder Korg Karma, Korg Triton, Korg Radias, Roland Fantom XR en een Yamaha Tyros.
Nu is mijn vraag, zijn er goede boeken of literatuur te vinden die me wat meer kunnen vertellen over het programmeren van synths?
Heb al wat gegoogeld maar ben niet erg veel tegengekomen!!
Ik geloof dat er ook in Hilversum cursussen gegeven worden, maar ik kan er helemaal naast zitten.

Wie kan me helpen?

Groeten
Frans
 
Dank jullie wel voor de antwoorden, Ik begrijp dat er dus niet veel literatuur voorhanden is. Inderdaad Synthforum is een goed naslagwerk om meer te weten te komen over synths en daarnaast stort ik me maar iets meer op de gebruiksaanwijzing van mijn apparatuur.

bedankt
Frans
 
Origineel geplaatst door FransM
Dank jullie wel voor de antwoorden, Ik begrijp dat er dus niet veel literatuur voorhanden is. Inderdaad Synthforum is een goed naslagwerk om meer te weten te komen over synths en daarnaast stort ik me maar iets meer op de gebruiksaanwijzing van mijn apparatuur.

bedankt
Frans

Spelenderwijs leer je het vanzelf of je moet haast hebben dan zou
een cursus idd handig zijn maar niet echt noodzakelijk.

Je moet eerst een
goede ondergrond hebben hoe een synth werkt en dan kun je bijna
iedere synth programmeren samen met de gebruiksaanwijzing kom
je al heel een heel eind

De Korg Triton is wat betreft heel handig omdat deze een goed
overzicht laat zien van alle parameters.

Op Youtube staan ook wat voorbeelden.
 
Back
Top