multivox mx-312 probleem

elektrovolt

compuphonic
Lid sinds
23 februari 2003
Berichten
6.613
Locatie
den haag / driebergen
ik heb hier sinds een paar dagen een multivox mx-312 staan, een tapedelay met springreverb
in de stijl van de roland space echo.

toen ik hem binnenkreeg was het vliegwiel van de capstan as losgeraakt en de aandrijfsnaar uitgelubberd. nu ik dit heb opgelost, loop ik tegen twee nieuwe problemen aan.

ten eerste: bij gebruik van de delay, echoot het geluid slechts één keer na. de repeat knoppen hebben geen enkel effect en ik zie ook geen kabels los zitten aan de binnenkant.

ten tweede: het band transport systeem heeft twee aandrukrollen op dezelfde capstan. (zie foto)
het probleem hier is dt de band niet helemaal strak tegen de koppen aan ligt. als ik de 'duwende' roller nu even tegenhoud wordt de band iets aangetrokken waardoor hij wel strak over de koppen loopt, maar zodra ik de roller normaal mee laat lopen gaat de band weer iets hangen.



misschien dat er forumleden zijn die dezelfde machine hebben, en misschien ook advies kunnen geven. ook ben ik op zoek naar de service / user manual !

multivoxfrontek8.jpg


multivoxkoppendj0.jpg
 
leuk ding was de eerste reageerder ,..uiteindeijk by jou terecht gekomen ,..vondt t en hoop geld voor zo - een reparatie bak ,..
hebbie ook een redelijk dikke dynacord voor ofso [vaak nog minder ]
[of hebbie nog wat afgeluld...]

problemen ...pff heb hier ook nog handvol spullekes staan die ...arrgghhhh stuk zijn

hoe hebbie dat snaartje opgelost ,...
ik heb nog een allsound tape echo ,..met "elastiek "??? je eg !
 
heh grappig dat jij die eerste bieder was, ik heb er iets overheen geboden per mail :D

volgens de verkoper was hij helemaal goed op het snaartje na. de snaar was totaal geen probleem, gewoon een nieuwe gehaald die iets strakker is dan de oude. het vliegwiel was van de as afgevallen, maar dit kan heel goed door het vervoer komen. dit heb ik met een druppeltje superlijm opgelost :)

aan de binnenkant is duidelijk te zien dat er een beunhaas bezig is geweest, overal dunne eindjes kabel aan elkaar gesoldeerd. ook is er een stuk van het zijpaneel afgezaagd om hem in een soort van 19" rack bak te monteren. niet mooi gedaan, maar vast erg praktisch geweest voor de vorige eigenaar 8D

wel een mooie bak moet ik zeggen, erg fijn klinkende galmveer, lekkere boing klaaaats woingggg geluid
 
Heb dezelfde al een paar maanden maar nog niks mee gedaan maar hij draait goed.
Moet ém alleen schoon maken en de koppen zuiver maken hij lijkt meer op de Evans ze zien er bijna identiek uit.
Deze Evans is m'n eerste tape-delay........deze bak ga ik ook modden => dubbele spring-reverb en de wiskop voorzien v/e schakelaar om er een loop-machine van te maken.
Verder als je tape niet strak genoeg langs de koppen gaan betekend dat 1 v/d aandruk-rol niet goed tegen de cap-stan drukt.
 
Origineel geplaatst door gjb68
Verder als je tape niet strak genoeg langs de koppen gaan betekend dat 1 v/d aandruk-rol niet goed tegen de cap-stan drukt.

beide aandrukrollen drukken goed tegen de capstan. als ik de 'toevoer' aandrukrol erafhaal loopt de tape wel strak over de koppen. alleen wil de tape dan soms stil komen te staan.
 
Hey Jimmy.......dan moet je toch effe de tape-loop checken wat dan slipt ie ergens of iets loopt erg stroef (asje of iets dergelijks)......als de tape af en toe stil staat.

groet Gert-Jan
 
Hoi Gert - Jan,

ik heb er nu 4 verschillende tapeloops op geprobeerd (tnx :) ) waaronder 456 en huis- tuin en keuken tape.
beiden doen hetzelfde...

vanmiddag op mijn gitaarversterker aangesloten, klinkt wel heerlijk hoor dat ding. instant Treble Spankers 8)

Jimi
 
tsja, een oude thread alweer, maar ik ben nog steeds niet van het repeat - probleem af.

wat je ook doet, de delay doet het maar één keer. misschien is er iemand die me zou kunnen helpen ?
 
kraan wilde dit ook weten
ik heb een allsound ...cradridge [us cassette ] tape echo

loppt ook onregelmatig en slipt
in utrecht zit een mannetje die doet diverse merken ,.../ types onderhoud ,..kanje vast verder helpen ,..
ik ga dr binne kort ook mars langs = toch om de hoek!
:gaap:
ff wachte nog !
hy adverteert ook op marktplaats
div tapeloops en niet duur [althans kan gratis ,..ook]
:halleluja
 
hmmm... kom net een website tegen met schema's , serice manuals etc.
het schema voor de multivox kost 20 dollar... wel weer 15 euro voor een service manual...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
hmmm... kom net een website tegen met schema's , serice manuals etc.
het schema voor de multivox kost 20 dollar... wel weer 15 euro voor een service manual...

tsi nogal niet weinig
kzou ff mp fx checlken en die man in utrecht contacte die maakt ....service [dat zalt waarschijnlijk zijn [veertjes / rubbertjes enso ] voor een paartientje
mn allsound kondie een nieuwe cassete regelen ,..voor 15.-


kzal wels checken voor zn link
 
Back
Top