geen effecten door speakers?

2206

www.florisvanhoof.com
Lid sinds
6 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
www.florisvanhoof.com
mijn eiki 16mm film projector heeft 2 16 ohm speakers in een extern kabinet.
als je de projector gewoon via een monojack kabel met de speakers verbindt kan er magnetisch of optisch geluid van de film door afgespeeld worden. tot hier gaat alles goed, maaar:::

eens ik een kabel in de projector steek en door een effectpedaal met het speakerkabinet verbind komt er geen klank meer uit.

nuja, met m'n oor tegen de box hoor ik het een klein beetje op de achtergrond.

als ik het met mijn gitaarversterker verbind werkt het wel.

(zelfs als de pedaal uit staat, met verschillende pedalen gedaan)

hoe zou dit kunnen komen + weet iemand een oplossing?
 
De verklaring voor het niet werken is denk ik dat de speakers in een los cabinet zitten, maar dat het signaal wat door de kabel uit je projector komt al uit een versterker komt. Het signaal uit een effectenbakje is echter zacht en moet nog door een eindversterker. Je kunt dit nooit rechtstreeks een speaker in voeren. Wat bovendien gevaarlijk is, is dat je de volle potentie van de eindversterker in je projector nu loslaat op de ingang van je effecten-apparaat. Dat is zeer gevaarlijk en mogelijk oorzaak van een kapot effect.

Als je geen lijn-uitgang hebt op de projector zou ik hier niet verder mee experimenteren.

Groeten,

Rutger
 
ok!
de effecten zijn nog heel
zou het dan moeten lukken als ik ze ergens achter de lamp die het optisch geluid leest en voor de projectorversterker steek?
 
Back
Top