Bizar fenomeen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Afgelopen week-end was ik voor iemand wat aant rommelen met soundcards op zijn pc.
Omdat de persoon in kwestie wat wil knoeien met sound-apps, maar evengoed wil gamen, stootte ik op het volgende probleem: Als een soundblaster PCI 128 is geinstalleerd is er te veel latency met Logic om het echt goed te laten werken.
Dan maar een ouwe Emagic AW2 in het bakje gezet. Nou werkt Logic perfect, maar als je een game speelt (eender welk)
kan je niet meer van latency spreken, maar wel van delay! Maw, de sounds van de games komen hopeloos te laat.
Is het hier kiezen en delen, of zijn er mensen die weten wat gedaan in dit geval?
 
Je kan proberen allebei de kaarten erin te laten zitten tbv beide gebruiksdoeleinden.
 
Zeg dat die gast een Audigy2 Player (OEM) (niet de 1) moet kopen.
Kost evengoed nog ruim 100€ maar dan heb je ook wat.
 
ik heb in een pentium een awe64 en een audiowerk2 gehad, werkte perfect

tis trouwens niet zo bizar als je denkt, kijk, de SB128 ondersteunt perfect directX wat voor games goes (snel) is, maar daar doet logic nix mee (toch?) En die audiowerk ondersteunt dat niet (of alleen een directX-simulatie, maar dat levert geen snelheid op) maar logic ondersteunt die audiowerk perfect, omdat ie um direct aanstuurt. Zie hier, je verschil tussn de 2 kaarten.
 
Nou ja, de twee kaarten installeren was geen optie wegens te weinig slots...
Intussen is het probleem opgelost door inderdaad een audigy kaartje.
Thx for the hints annyway!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top