Volledig virtueel of toch liever echte knopjes

Lefty

Ingeburgerd
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
74
Locatie
Lier (België)
Ik zat even te dromen aan een super PC met een volledige virtuele studio op.
Denken jullie dat het verantwoord is om een volledige "hands on" studio te verkopen en voor virtueel te gaan ?
Stel dat ik al m'n spullen verkoop, zou er dezer dagen nog iemand geïnteresseerd zijn in het volledige pakket of draait dit uit zoals gewoonlijk dat de tofste spulletjes meteen de deur uit zijn en je bijft zitten met de meer basic stuff ?
 
dat laatste zowiezo.............

Een super-PC kan wel maar dat gaat je ook wat kosten. Ik ben ooit bij een producer thuis geweest met alles in een super-PC. Hij zei wel dat als je dat goed wil doen het bijna net zoveel kost als met hardware........dus tja.

Je hebt ook al een hele groep laptop-muzieken die nog veel verder gaan. Geen midi meer, geen beats meer alleen nog maar cut and paste van soms wel 1000'den kleine stukjes audio nieuwe muziek maken met alleen een laptop (bijvoorbeeld ovil bianca).
 
Als je nu al je spullen verkoopt en iets nieuws er voor terugkoopt dan gooi je ontzettend veel geld weg.

Je krijg minder voor je spul dan je lief is. Je moet er nieuwe spullen voor terug kopen waar je veel tijd mee kwijt bent en over een poosje ook weer minder waard is omdat het ouder is. En dan weet je nog niet eens zeker of wat je hebt goed werkt ook. Of dat het fijn werkt zoals je gedacht hebt.

Zou zeggen, alleen hardware en of software kan wel, maar om zo over te stappen lijkt me niet slim. Zou eerder zeggen doe het rustig aan en doe het stapje voor stapje. Een studio zo zoveel meer waard als hij langzaam aan gegroeid is. Dan heb je meer de tijd gehad om elk apparaat/programma uitvoerig te leren.
 
Ik ben het met Fuse eens. Je moet sowieso nooit je hele setup ineens wegdoen voor wat anders.
Dan ga ik er dus vanuit dat we het hier hebben over meer dan één synth....

Ik zou me bijvoorbeeld een situatie voor kunnen stellen waarin je wel je VA's, samplers etc verkoopt maar je analoge spul en je favoriete (inspeel) toetsenbord houdt.
Met het verkopen van je oude spullen raak je ook altijd een deel van je 'vertrouwde'sound en werkwijze kwijt. Voordat je weer lekker bezig bent met je nieuwe spullen......

Tuurlijk kun je altijd de stap wagen, misschien pakt het zelfs beter uit dan je had durven hopen.
 
not to mention dat die virtuele studio al binnen 2 jaar aan een upgrade toe is. kijk ook hoe gauw je gefrustreerd raakt over je muis - advies :probeer een wacom-tablet.

aanbevolen : op z'n minst 3 19" monitors en een matrox parhelia om 't allemaal aan te sturen. dit is -geen- overbodige luxe, het wegklikken en weer tevoorschijn halen van allemaal venstertjes zuigt zwaar klote.

en, hou in de gaten dat je de PC zelf kan afschrijven binnen een korte periode. een hardware synth blijft altijd wel wat waarde houden, maar een PC...:(.
 
Ik ben zelf overgegaan van hardware naar (grotendeels) software. Ik heb echter niks verkocht (wel een paar -echt- nutteloze dingen weg gegeven). Maar stukje bij beetje gaan verschillende hardware items toch weer een rol spelen in mijn kleine studiotje.

Ik heb een beest van een computer met een ruime verzameling degelijke software. Ik heb daarbij een Roland RD150 digitale piano die ik als master keyboard gebruik. Mijn oude DX7 is als extra keyboard in gebruik omdat er geen modulatie wielen op die piano zitten en zo'n plastic klavier toch wel lekker is voor solos te spelen. Mijn twee Roland A880 MIDI patchbays doe ik zowiezo niet weg want er moet toch altijd MIDI die computer in. Mijn Alesis D4 staat te wachten tot ik geld en ruimte heb voor een electronische drumkit zodat ik de triggers kan omzetten in MIDI (is de D4 goed voor). En ik had een klein Behringer mixertje gekocht om audio in de computer te krijgen maar het blijkt niet mogelijk om met dat ding een mix te maken van wat er naar de computer toe moet en tegelijkertijd de andere sporen die door de computer worden afgespeeld (ik kom gewoon een bus tekort) dus heb ik nu voorlopig mijn Tascam 488 weer naast de comp staan want de mixer die daar in zit doet dit wel (en veel meer).

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt ;)
 
Origineel geplaatst door Yoozer
probeer een wacom-tablet.

Heb ik maar hoe doe jij dat met het rondtrekken van knopjes etc. Ik vin het een ramp. Alsof ik zonnetjes :kont: zit te tekenen toen ik drie was. :peukie:

Beetje off-topic, maar ben ontzettend benieuwd. Mij lukt het namelijk niet :stupid
 
Back
Top