Zou ik mijn Ibanez AD-202 weg doen voor een Roland SDE-330 'Space Delay'?

THM

Book of MOOG Revelations
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
1.094
Locatie
West-Vloanders (Belgium)
Hoi FP-ers, het volgende spookt de laatste tijd door mijn gedachten : mijn Ibanez AD-202 is in perfecte staat, heeft een heerlijke analoge klank (en voegt daar desgewenst nog wat rauwe sound aan toe), maar mist m.i. met zijn korte analoge delay-times en zijn mono-uitgang toch wel iets...
Zou het verstandig zijn deze "Te Ruil" te zetten voor een Roland SDE-330 'Space Delay' ? Ik heb nl. de Roland SRV-330 'Space Reverb' ook al een tijdje in huis en die doet zeker meer dan wat ik ervan verwacht had.

Iemand tips ?

PS: ik heb het niet over de features van de SDE-330, die ken ik min of meer, maar over de delay-klanken die hij voortbrengt - m.a.w. niet té digitaal, te dun, te schel klinkend ?
 
Niemand ervaring met Ibanez AD-202 en Roland SDE-330 ? :confused:
 
Nja, wel met die eerste. En die zou ik niet gauw wegdoen, ik denk dat de Roland (al heb ik er bijzonder goeie verhalen over gehoord) een stuk cleaner en minder 'organisch' is.

Er zit natuurlijk nog een optie tussen, namelijk een vintage digitale delay. Dat heb ik ook gedaan, heb er een Korg SDD-3000 naast gezet. Zo heb je nog een paar opties in dat genre.
Dat heeft dan weer langere delays en ook echt fijn geluid. Maar toch weer heul anders dan zo'n BBD bakske.

Kortom, gewoon erbij kopen, niet vervangen (immers waarom zou je?) ... :eureka:
 
Ik zou een AD 202 ook niet zo snel verkopen.

Die SDE-330 is trouwens een prima ding, maar als je een top-echo met snelle bediening zoekt is de line6 echo-pro echt de beste keuze imho.

Voor zo'n SDE-330 moet je op ebay.de zoeken ; in NL en Be zijn de prijzen soms veel te hoog.

Goedkopere alternatieven;
line6 echo park schijnt ook erg goed te zijn.
Heb zelf ook de Boss sx-700; heeft goede echo's, kost ca 120 E en is ook een alternatief voor de SDE-330

Maar wat Hanz zegt is waar; die AD-202 niet wegdoen; krijg je nog spijt van
 
Re: Zou ik mijn Ibanez AD-202 weg doen voor een Roland SDE-330 'Space Delay'?

Origineel geplaatst door THM
Hoi FP-ers, het volgende spookt de laatste tijd door mijn gedachten : mijn Ibanez AD-202 is in perfecte staat, heeft een heerlijke analoge klank (en voegt daar desgewenst nog wat rauwe sound aan toe), maar mist m.i. met zijn korte analoge delay-times en zijn mono-uitgang toch wel iets...
Zou het verstandig zijn deze "Te Ruil" te zetten voor een Roland SDE-330 'Space Delay' ? Ik heb nl. de Roland SRV-330 'Space Reverb' ook al een tijdje in huis en die doet zeker meer dan wat ik ervan verwacht had.

Iemand tips ?

PS: ik heb het niet over de features van de SDE-330, die ken ik min of meer, maar over de delay-klanken die hij voortbrengt - m.a.w. niet té digitaal, te dun, te schel klinkend ?

ooh niet te dun / digitaal en toch lekker
koop mn ibanes dm 500....
yoke ....202 = leuk app.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Nja, wel met die eerste. En die zou ik niet gauw wegdoen, ik denk dat de Roland (al heb ik er bijzonder goeie verhalen over gehoord) een stuk cleaner en minder 'organisch' is.

Kortom, gewoon erbij kopen, niet vervangen (immers waarom zou je?) ... :eureka:

Helemaal mee eens.
 
Dank voor de tips guys - ik bekijk zeker enkele opties hieruit.

Meer reacties nog steeds welkom !!
 
als het enkel om een ruil gaat eventueel wel... zou ik zeggen,maar ja tis toch helemaal andere klank,dus je weet niet wat je wil eigenlijTHM,ken ik jouw,woon je aan de kust of hebben jij winkel?
 
Wel eigenlijk zit de kern van mijn gedachte bij het feit dat ik de AD-202 niet zoveel gebruik omdat het een mono delay is. Een prima mono delay trouwens, maar ik mis echt wel een stereo delay fx bij mijn modular. En die ruimtelijke delay is nu juist een van de troeven van de SDE-330 dacht ik.

Ah laat maar... Om zeker geen spijt te hebben van een ruil ga ik doen zoals aanbevolen: wat EUR'kes sparen, en er dan gewoon een SDE-330 bijkopen.

:okdan: Okay, deze thread mag voor mijn part dicht.
 
Of je koopt 'n tweede AD202... :D

Nee, serieus, ik snap je mono punt wel een beetje... wat ik vaak doe is het origineel droog een beetje links pannen en het delay signaal een beetje rechts (bijv.). Dan heb je toch nog stereo.
 
Dat deed ik tot nu toe eigenlijk - toch bedankt voor de tip Hanz - maar zo'n stereo delay biedt toch wel een veel makkelijker oplossing. En opslagmogelijkheden :) - ik houd me liever langer bezig met het maken van een geluid.
Cheers. :biertje:
 
Of je koopt 'n tweede AD202... :D

Nee, serieus, ik snap je mono punt wel een beetje... wat ik vaak doe is het origineel droog een beetje links pannen en het delay signaal een beetje rechts (bijv.). Dan heb je toch nog stereo.

wat ist verschil dan met een ad220 en een 202:halleluja,...?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top