veilige stekker doos

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
ongelovelijk maar waar, vandaag mijn JP8080 aangesloten en knal voeding stuk, dit is het derde apparaat al waar de voeding van opblaas ( jv2080 en Z1 ) nu kom ik er achter dat het ergens aan mijn stekkerblok ligt. ik heb express ooit een stekker blok gekocht die beveiligd is, veel geld aan uitgegeven ( iets van 80 euro) en hij brengt me alleen ellende. iemand een idee wat wel veilig werken is zonder dat ik mijn spullen opblaas:(
 
APC

APC

Met de APC SurgeArrest serie heb ik goede ervaring.

Er zijn ook bij o.a. Praxis dozen te kopen van een duitse firma (ben het merk even kwijt) die ik absoluut niet vertrouw. Deze zijn "modulair" opgebouwd in stukken van 2 "gaten". De verbinding binnen in tussen de blokken is gammel en kan bij het in pluggen van apparaten vonken veroorzaken. Je hoort het kraken! Het gevolg is dat m'n computer spontaan begon te rebooten en m'n digitale mixer ook over de rooie raakte.

Heb ook eens een belkin powerbar gekocht en die deed ook heel vreemd.

Patrick.
 
Origineel geplaatst door rendering_rebel
eerst plugge dan die aanzetten ;)

spreekt voor zich lijkt me ook standaard

in elk geval ik zal eens kijken voor iets nieuws, de jp8080 voeding word vervangen (div mails de deur al uit) geen goedkope grap dit arg:(
 
kan je niet gewoon een zekering vervangen?

de voeding van men behringer mixer vroeger is al 3 keer stuk geweest, telkens te herstellen door een zekering te vervangen./
 
eerst plugge, dan aanzetten?

eerst plugge, dan aanzetten?

Het apparaat staat uiteraard niet aan als ik het inplug maar haal jij ook eerst de hoofdschakelaar in je meterkast om als je iets in het stopcontact stopt?
Ik weet niet hoor maar waarom zou ik eerst de stroom van een verdeeldoos moeten halen als ik iets bij plug? Met zo'n goedkope praxis doos heb ik daar helemaal geen last van. Die dure duitse krengen wel (ook van praxis).
 
iemand een idee wat wel veilig werken is zonder dat ik mijn spullen opblaas

Koop een UPS (wel een goede bijv. van APC) Deze hebben ingebouwde beveiliging voor spanningspieken en -dalingen. Bovendien wordt je apparatuur niet gereset wanneer er een kortstondige uitval is van het electriciteitsnet.

ik heb zelf een APS SmartUPS 700 waar m'n hele apparatuurhoek op aangesloten is.
 
Organix? zijn we familie?

ik zat vannochtend al te kijken... er is blijkbaar nog iemand geweest met zo'n creatieve naam *D

Mijn achternaam is @ Inque dus we zijn geen familie ;)
 
Dure verdeeldozen beschermen alleen tegen overbelasting en blikseminslag. Beter kan je een aantal goedkopere aansluiten op een goede verdeeldoos (goede betekent een die meer vermogen kan verwerken). Deze eerst aanzetten en dan langzaam elke andere verdeeldoos aanzetten, hierdoor verdeel je het opstartmoment. Het is handig om bijvoorbeeld niet teveel apparatuur op 1 verdeeldoos te zetten...

De voedingskwaliteit is natuurlijk ook belangrijk, er worden vaak slechte en goedkope adapters bijgeleverd. Een goede adapter geeft voldoende vermogen, en een te kleine adapter wordt veel eerder overbelast en gaat kapot. De levensduur is natuurlijk ook afhankelijk van het gebruik en hoe vaak je deze aan en uit zet...

De ingangspanning kan natuurlijk ook te hoog zijn (veel voedingen verwachten 230 volt en, de ingangspanning zit vaak tussen 226 en 235 volt), dan kan een ups helpen (dit alleen in gebieden waar de stroom toevoer sterk varieert). Gelukkig komt dit probleem zelden voor...
:)
 
Back
Top