Advies bij keuze voor audio interface, mixer, control surface enmidi interface?

Arinzo

Nieuwkomer
Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
5
Locatie
De Maan
Hey jongens,

Ik zal mij even voorstellen sinds ik nieuw ben op dit forum. Ik speel sinds 2 jaar in een rotterdamse hiphop band. Naast het live optreden en repteren ben ik thuis momenteel bezig met een kleine home-studio. Ik maak in mijn vrije tijd hoofdzakelijk hiphop, club, R&B tracks en met wel eens een uit stapje naar Groove-House, Lounge. Ik ben erg op hardware gesteld hier zit wel een prijskaartje aan maar ik houd niet van te veel muis geklikt etc.

Ik heb op dit moment 2 synths en ben van plan binnenkort nog een aan te schaffen. Zat te denken aan de Roland X6 of een Korg. Hierna staan een MPC, Draaitafels, Mic en een module racks op mijn verlanglijstje om ruimte en kosten te besparen. En die racks etc. d.m.v een master synth kan aansturen.

Nou ben ik op zoek naar een goeie controller/mixer/audio interface, die in de toekomst dus aan mijn behoeftes kan voldoen.
Ik had zelf al gekeken naar de Digidesign Command 8, Tascam FW 1082/1884 & M-Audio Project Mix. Maar vind het moeilijk om een goede keuze te maken die dus effect kan hebben op de toekomst van mijn home-studio :P

Ik zou dus willen weten van iemand die ervaring heeft met een van de drie, in hoeverre de Digidesign, Tascam of M-Audio kan helpen en ook echt geschikt is voor wat ik wil gaan doen of andere suggesties heeft.

Alvast bedankt!

Peace!:okdan:
 
1 tip voor nu... M-Audio en vista is een no go at the moment.. Er zijn gewoon nog GEEN drivers voor. Dit zal na een tijd wel komen maar voor nu weet je het iig.

Verder heb ik zelf gewoon een analoge mixer en gebruik voor afmixen mijn mackie control. Best of both worlds denk ik
 
Denk ook aan goede monitor speakers. (als je die nog niet hebt)
 
Origineel geplaatst door deniax
1 tip voor nu... M-Audio en vista is een no go at the moment.. Er zijn gewoon nog GEEN drivers voor. Dit zal na een tijd wel komen maar voor nu weet je het iig.

Verder heb ik zelf gewoon een analoge mixer en gebruik voor afmixen mijn mackie control. Best of both worlds denk ik

Hey thanx for the tip, misschien ben ik vergeten te vermelden dat ik op een Apple Powerbook G4 alles wil draaien. Dus zal ik van vista geen problemen hebben.
 
Origineel geplaatst door fuse
Denk ook aan goede monitor speakers. (als je die nog niet hebt)

Heb al KVK Rokit 5 monitoren aangeschaft? Wel een goeie keus heb in feedback verschillende monitoren beluistert en vond deze voor mijn producties wel het beste.
 
Hey peoples ik heb nog steeds niet echt advies gekregen, ik zoek een goeie audio interface waar ik mijn synths en racks in de toekomst kan aansluiten. Ik werk op een G4 Powerbook met Cubase/Protools/Reason. Ik zoek dus een DAW contoller audio interface met analoge i/o en midi i/o, ik keek naar de TASCAM FW-1082 is dit een goede optie. En zo nee wat zie ik over het hoofd?
 
Origineel geplaatst door deniax
1 tip voor nu... M-Audio en vista is een no go at the moment.. Er zijn gewoon nog GEEN drivers voor. Dit zal na een tijd wel komen maar voor nu weet je het iig.


goede tip! :halleluja
 
Die van M-audio schijnt wel erg populair te zijn.

De huidige generatie controllers mist IMHO gewoon teveel. Een paar faders is wel leuk maar je bent meer bezig met EQ, compressie en andere FX in te stellen.
Misschien dat een combinatie van Behringer BCF en een Frontier design alphatrack wel wat is.
 
Back
Top