midi interface voor Korg PE-1000

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Is iemand hier geïnteresseerd in een midi interface voor de Korg PE-1000? Zal zo rond de 225 euro gaan kosten, inclusief inbouw.

De interface zal alleen note on/off informatie doorsturen, maar WEL geheel polyfoon.

Let wel, het is een nog niet bestaande interface. Ik peil de belangstelling alleen.

Gr, Boele
 
hoe wou je dat aan gaan pakken?

MRS (trotse bezitter van zo'n mooie PE-1000)
 
Hoi jongens,

Het is inderdaad een vraag. Ik ken iemand die zo'n ding kan maken, maar dan moeten er wel minimaal een paar mensen zijn met interesse. Vandaar.

Dennis: Neen, helaas, ik heb nog geen eigen PE-1000 maar wel eentje te leen hier (de eigenaar zal GROF geweld in moeten zetten om hem weer terug te krijgen :D ). 't is een leuke stringbak.
 
Volgens mij was de vraag of je interesse had Ja of de Nee

dat hangt dus af van de gebruikte methode, de "schade" die daardoor veroorzaakt wordt, welke features het biedt etc etc etc. lijkt me een normale vraag ! bovendien blijkt daaruit impliciet dat ik dus wel interesse heb maar meer info wil voordat ik een beslissing kan nemen. duidelijk zo, mono? :okdan:

't is een leuke stringbak.

leuk? LEUK ? hij is fantastisch !!! phasertje en/of chorus erovereen, illegaal peukie d'rbij en ik zit weer helemaal in de 70-er jaren. :peukie:
 
Hey MK2, een leuke stringbak inderaad! Maar ook het stukje tussen haakjes lezen dan he? Dat zegt genoeg... :D Ik vind hem eerlijk gezegd waanzinnig goed. Alleen de Roland VP stijgt erboven uit, naar mijn idee... Ik heb dat brandende stokje er niet eens bij nodig om in de jaren zeventig verzeild te raken met dat ding!

De persoon die de interface kan ontwikkelen kan werkt bijzonder netjes, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Intern moeten er VEEL verbindingen gelegd worden vanwege de polyfonie (naar ik begreep zelfs naar iedere toets). Zoals gezegd: alleen note on/note off informatie.

Maar één belangstellende zal waarschijnlijk niet genoeg zijn ben ik bang (nou ja, twee dan, mij meegerekend...)

Effe afwachten of nog meer mensen hier reageren. Er zijn beslist meer PE-1000's in het land!

Gr, Boele
 
Je zou kunnen overwegen om ipv een interface te ontwikkelen en bouwen een doepfer mtc64 te kopen. Omdat de toestcontacten met 15Volt werken kun je de mtc er niet direct op aansluiten, maar met een weerstand en transistor is dat ook geregeld, het inbouwen blijft een arbeidsintensief klusje omdat alle toetsen apart bedraad moeten worden.
 
Back
Top