[Track] Het betere Plopwerk!

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Enkele dagen geleden was ik een beetje aan het neuzelen in de klankjes van de Superwave P8. Ik kwam uit op de preset "X-files" (een soort van whistle) en daar rolde een zeer eenvoudig maar aanstekelijk melodietje uit mijn vingers. Echt iets voor kabouter Plop. Eventjes blijven spelen en dan maar weer verder, dacht ik.
De volgende dag heb ik echter de godganse dag met dat vrolijke deuntje in mijn hoofd gezeten. Zodanig dat ik 's avonds er toch weer mee verder ging. Waarom niet proberen om van een werkelijk overdreven plezant melodietje een volwaardige track maken?
Eerst een lange spannende intro maken, dan zachtjes het melodietje laten inkomen om dat daarna proberen 'aanvaardbaar' te laten evolueren.
Er is nog een beetje werk aan sommige details, een paar klanken die op zich veel delay hebben en daardoor de mix teveel dicht smeren bvb.

Waarschuwing: als je niet wil dat je de rest van de dag met een aanstekelijk deuntje in je hoofd zit, NIET luisteren! :D
(Ik vraag me trouwens af of ik dit melodietje niet onbewust ergens van heb gejat)

Druk op play
<embed src="http://www.hermaxmusic.be/music/gb.mp3" autostart=false>

Of klik
hier
 
8o)
 

Attachments

  • kabouter-plop-24-4.gif
    kabouter-plop-24-4.gif
    75,7 KB · Bekeken: 48
OK ... beluisterd ... :

Intro is typisch Hermaxiaans wat een mix van mooie klanken en akkoorden inhoudt. Zeker de 'terugval' vlak voordat je met de percussie en ritmes begint, is leuk gevonden. De percussie op zich klinkt spannend ... en dan valt inderdaad kabouter Plop met de deur in huis (nu ja, liever Plop dan Kwebbel :dubbel: ).
De sfeer die vanaf dan heerst, is anders dan jouw gewoonlijke nummers ... je krijgt er in ieder geval een heel goed gevoel van :okdan:. Vanaf ongeveer 4:30 vind ik het wel wat brij-achtig worden (te veel echo op de akkoorden, slechte balans tussen achtergrond en voorgrond ???). De progressies zijn daar wel mooi, maar ik zou toch iets aan die oververzadiging proberen doen. Maar misschien zijn dat de details waarover je het had.

Bottomline = :okdan:

:)

:doei:
 
space plop

space plop

Haha, klinkt goed, puik werk.

Maarre om in het plop genre te blijven zal toch echt op een gegeven moment een dance beat met een offbeat bas erin moeten komen. 't klinkt nu als een lange intro of iets wat gebruikt kan worden als plop een flashback naar betere tijden heeft. :D
 
ja kabouters zijn contemporary
ze verstoppen zich ook in je hoofd
vandaar ook dat plopgeluid maken als z3 weer tevoorschijn komen
nu nog een nieuwe tv-serie-producent die behoefte heeft aan een nieuwe tune
en je bent binnen man!
:okdan:
 
Past wel mooi bij een intro van een eo-programma. (Positief bedoeld he.)
 
=) feel good...

ik zit stiekem de hele tijd te luisteren ofdat ik het niet ergens van ken :o: maaR nee of toch wel.... ik weet het niet

gelukkig zijn dit niet de melodietjes die ik de hele dag in mn hoofd heb... ik zou helemaal stapel worden :D

:kroon:
 
ik vind em goed! de melodie is aanstekelijk!

overigens kun je dit in een handomdraai van een plop-genre naar een "opening van de olympische spelen" genre ombouwen. de whistle lead vervangen door een portamento saw lead, de drums iets aandikken en voila, opening of the olympics!

sterke compositie!
 
Dank voor de commentaar allemaal!
Het valt beter mee dan ik dacht. Want eigenlijk is 't ie nog niet helemaal af. Ik laat het wat bezinken om binnen een paar dagen (of weken) met een vers oor dit af te werken.

Origineel geplaatst door synthmann
overigens kun je dit in een handomdraai van een plop-genre naar een "opening van de olympische spelen" genre ombouwen. de whistle lead vervangen door een portamento saw lead, de drums iets aandikken en voila, opening of the olympics!
Zeer terechte opmerking! Ga ik eens mee experimenteren.
 
Origineel geplaatst door Unic
Wouw!!

Hoe Kabouterplop het ook moge klinken. Ik krijg er kippevel van....

:halleluja :halleluja

Klasse kerel!


Hier ben ik het wel mee eens ja :halleluja

Erg mooi hoor!
 
Back
Top