Breaking Apart (eerste opzet)

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
3.917
nou daar gaan we dan

www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=105582
(BOVENSTE TRACK breaking apart)

de bedoeling is de drums te vervangen door een echte drummer omdat dit nog samples zijn
ook wordt er nog zang en hier daar wat dingentjes toegevoegd
zodra het hele plaatje kompleet is gaan we alles tot in de puntjes uitwerken
tot die tijd zou ik graag jullie mening willen weten

met dank aan Jeetje59 voor zijn rol met het gitaar geweld :okdan:

zou zeggen break me apart en drop ons die feedback :)
 
is er dan niemand die zijn mening kwijt wil ?


zo slecht is het toch niet of is iedereen overgestapt naar jump :P

mocht een drummer helemaal down zijn met deze track en er een opname van willen doen dan zou dat geweldig zijn :)
 
Ik ben ook iemand met een voorkeur voor 'echte' muziek. Speel in een 70's rootsrock band.
Ik krijg een beetje 80's gevoel van deze track. Dat was net de tijd waarin ik de meeste muziek luisterde. Leuk dus!

Ik vind het idee achter de track best aasprekend. Een drumloop met een afwijkend ritme vind ik altijd leuk. Goed dat je kiest voor wat langere, minder drukke synthpartijen. Dat schept ruimte voor de drumloop en de solo-gitaar.

Ik mis wel structuur in de song als geheel. Ik het idee dat het nog niet echt boven 'leuk idee' niveau uitstijgt. Probeer nog even goed na te denken over verse, chorus, bridge e.d.

De mix mag ook nog wel nader bekeken worden. Ik vind de drums nogal erg dominant. Een echte drummer kan dat mogelijk verhelpen maar hou er rekening mee dat er nogal wat komt kijken bij goede drum opnames. En dan heb ik het niet alleen maar over een goede drummer die dit rimisch goed aankan.

Succes!
 
bedankt voor je feedback

allereerst 80s ROCK hehe :D

een goeie duidelijke lijn is idd nog ver te zoeken al vind ik recht toe recht aan ook niet altijd even leuk
het moet wel verrassend blijven

over de gehele mix kan ik geen goed woord zeggen eigenlijk tis nu echt inspelen niks eq niks panning (klein beetje dan) en 1 reverb :p

een drumstel opnemen is best pittig
natuurlijk mag dit gewoon electrisch drumstel zijn met DFH superior bijvoorbeeld (denk niet dat de meeste het verschil horen)

en ik wou dat ik een eventide H8000 had haha
 
Origineel geplaatst door champ
en ik wou dat ik een eventide H8000 had haha

Ik ook.......... Ik heb er voor een aantal SF-leden eentje besteld maar zelf kon ik me er niet een veroorloven.

Maar goede drums hangen niet direct af van een H8000. Wel van goede mic-positionering, goede mics en preamps en goede conversie.
 
Origineel geplaatst door OJS
Ik ook.......... Ik heb er voor een aantal SF-leden eentje besteld maar zelf kon ik me er niet een veroorloven.

Maar goede drums hangen niet direct af van een H8000. Wel van goede mic-positionering, goede mics en preamps en goede conversie.

nee dat snap maar ik dacht dat jij die H8000FW ook had vandaar het grapje :D

zodra ze 2dehands tussen de 2500,-/3000,- komen dan weet champie het wel
 
<embed src="http://www.houseofyu.nl/VC/breaking%20apart%20prev%20XV" autostart=false>

(mss handig als een moderator deze player in de eerste post wil plaatsen)
 
Ik vind die drumloop wel gers... het liedje zelf kabbelt me iets te veel... zonder die beat zou het niet misstaan op een new-age, feng-shui verzamel-cd....

Ik heb er dus niet zo veel mee, sorry, en dat gepiel op gitaar, met alle respect, klinkt me iets te veel als het geneuzel van Carlos Santana... en daar ben ik ook geen fan van.

Kortom, ik mis een pakkende song in deze track, maar wie weet, komt er idd. met een duidelijke opbouw, songstructuur, en zang wel verandering in de zaak.
 
kan zo in één of ander politiefeuilleton, waar de held, rijdend langs het water bij zonsondergang, zijn wagen cruisend richting bergen stuurt, mijmerend over die laatste kogel waarmee hij zijn corrupte collega rechtstreeks naar de Grote Ontvanger stuurde,....
 
Back
Top