in de cubase mixer channels/tracks toewijzen aan midi controller!?

jeroen85

Ingeburgerd
Lid sinds
15 september 2006
Berichten
44
Locatie
Dordrecht
Goedemorgen,

Ik heb een mpd16 van akai en hij werkt dus prima in cubase. Op een ding na. Ik krijg de slider (er zit 1 slider op) niet toegewezen aan de channels/tracks in de mixer, zodat ik hem als fader kan gebruiken. De fader is aan elke midi cijfer toe te wijzen, maar ik kom er gewoonweg niet uit, om de slider dus daadwerkelijk toe te wijzen aan de tracks/channels in cubase sx 3.

Nu moet ik elke keer als ik een write wil zetten de fader in cubase met mijn muis slepen.. wat dus zeer irritant is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zoek me helemaal leip op google, al een dagje of 2.
 
Re: in de cubase mixer channels/tracks toewijzen aan midi controller!?

Origineel geplaatst door jeroen85
Goedemorgen,

Ik heb een mpd16 van akai en hij werkt dus prima in cubase. Op een ding na. Ik krijg de slider (er zit 1 slider op) niet toegewezen aan de channels/tracks in de mixer, zodat ik hem als fader kan gebruiken. De fader is aan elke midi cijfer toe te wijzen, maar ik kom er gewoonweg niet uit, om de slider dus daadwerkelijk toe te wijzen aan de tracks/channels in cubase sx 3.

Nu moet ik elke keer als ik een write wil zetten de fader in cubase met mijn muis slepen.. wat dus zeer irritant is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zoek me helemaal leip op google, al een dagje of 2.

Via generic remote kun je vrijwel alles aansturen binnen Cubase zelf. En je moet dus alle knoppen en de slider instellen in die generic remote, en dan kun je dat weer doorlussen naar de juiste paramater. Voor veel parameters kun je ook parameter x van het geselecteerde kanaal gebruiken, en dat is denk ik wat jij wilt.

Kijk ook even voor generic remote tutorials en info op het web, het is op zich best makkelijk als je het idee door hebt.
 
Back
Top