Zoek drumcomputer

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Ik ben op zoek naar een drumcomputer waar goede patterns inzitten en waar je via potmeters de ritmes meer of minder complex kan maken.

Ik ben vorige week zeer onder de indruk geraakt van de karma-techniek. Daarmee kan ik echt gele gave patterns genereren. Nu bestaat er deze software: http://www.karma-lab.com/kt/karma-triton.html

Dat werkt heel mooi met mijn Triton LE maar ik vroeg me af...

1) is er geen VST die ditzelfde trucje kan?
2) Mocht ik kiezen voor een drumcomputer...welke drumcomputer is dan geschikt? De machinedrum?
 
dus je zoekt een apparaat dat voor jou muziek gaat amken?
volgens mij bestaat dat niet!
 
Origineel geplaatst door chielos
dus je zoekt een apparaat dat voor jou muziek gaat amken?
volgens mij bestaat dat niet!

jawel hoor een CD speler ;)

maar zonder dollen, volgens mij zoek jij iest als de steinberg groove agent.

http://www.steinberg.net/158_1.html

ik heb zelf een Roland R-70 gehad, die kon ook zelf drum paters genereren waarbij je allerlei waardes kon veranderen oa voor complexiteit en volheid enzo.
 
Origineel geplaatst door shiftr


ik heb zelf een Roland R-70 gehad, die kon ook zelf drum paters genereren waarbij je allerlei waardes kon veranderen oa voor complexiteit en volheid enzo.

nu ik weet dat er drum paters in de R70 zitten, ga ik ook naar eentje op zoek

;)

no kidding. Werkte dat goed?
 
Je kunt natuurlijk de karma software ook gebruiken om andere midi apparaten mee aan te sturen. Of doe je dat al?
 
Origineel geplaatst door chielos
dus je zoekt een apparaat dat voor jou muziek gaat amken?
volgens mij bestaat dat niet!
gaat amken?
volgens mij bestaat dat niet! [/B][/QUOTE]
ff vol houden en je praat net as ik


HELEMAAL ZWAAR ON-ENS MET UW
dingen maken die ,...
voorje werken ,..heb net mn dsi evolver ingerolen voor een maq 16/3
instant sequencing
handson ,..analog ,..karma komt vanzelf
 
Origineel geplaatst door lcasei
nu ik weet dat er drum paters in de R70 zitten, ga ik ook naar eentje op zoek

;)

no kidding. Werkte dat goed?

Ja, ik heb zelf een R-70 en het werkt.
Je kunt tussen een aantal stijlen kiezen, tempo, fills etc. En dan kan de drumcomp zelf een song op basis van patterns genereren. Maar op die manier heb ik nooit muziek gemaakt. Maar het kan wel!
 
Als het software mag zijn, kijk dan ook eens naar Spectrasonics Stylus RMX. Je krijgt 7GB aan loops waarvan je er telkens 8 kan combineren. Voor elke loop kan je een Chaos Module inschakelen die de structuur, timing, dynamiek etc. van de loops verandert. Op de site van spectrasonics staat een video over de Chaos Maximus Trick. Het bekijken waard als je 't mij vraagt!
 
Battery 3 is ook een goede optie. Vooral als je student (of leraar) bent. 99 euro voor de educational versie is echt NADA :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top