Even voortstellen

mid via net

mid via net

Nog iets leuks wat ik vannacht tegen kwam

Midi via ethernet !!

http://24.3.46.20/MidiViaNet.htm

Dus 1 voor midi, 1 DAW en 1 gigasampler ofzo ?
3 hammerfalls met alle adat 's aangesloten
lijkt het mij echt super vet
 
mks 80 en sp1200

mks 80 en sp1200

Ik heb effe wat tracks op mp3 bijgevoegd
(ik kwam effe niet door mijn firewall heen om het op de DSF te zetten)

www.mp3.com/ReflexII

de 2 laatste tracks zijn nieuw
 
heb je laatste 2 trax uitgechecked....echt erg goed...complimenten......vooral "emoticon" deed mijn disco/house hart sneller kloppen.....Mad'r is ook vet, als die organ-chord-stabs er in komen..helemaal mijn ding....

als je misschien wat meer uit de doeken wilt doen over de productie van deze nummers zou ik dat erg tof vinden!

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
heb je laatste 2 trax uitgechecked....echt erg goed...complimenten......vooral "emoticon" deed mijn disco/house hart sneller kloppen.....Mad'r is ook vet, als die organ-chord-stabs er in komen..helemaal mijn ding....

als je misschien wat meer uit de doeken wilt doen over de productie van deze nummers zou ik dat erg tof vinden!

Olaf
Dank je:D

Emoticon bestaat uit een geloopte break beat welke uit de MPC komt.(mpc master & seq) Daar over zitten losse hihat (note repeat knop 16th) en losse perc. er over heen gespeeld. Er is geen arrangement gebruikt alleen een loop van 2 of 4 maten (weet ik effe niet meer)De piano komt uir de k2000 waarbij ik de laatste 5 minuten er een live solo over heen speel.
De synth is natuurlijk de mks 80 + programmer (ook allemaal live faders) Er zit nog een lage synth onder paino in het begin
en alles in 1 take opgenomen met een gina 20

Mad'r bestaat uit een perc loop opgeknipt in recycle en af gespeeld via k2000 (heeft geen mooie sample sound maar was wel de enige sampler met highpass :-( had ik namelijk nodig voor de kleine breakjes aan het eind van 4 maten
Hihat loopje en shakers & claps & shouts komen uit de mpc. Heb er ook nog wat claps van een 909 in zitten maar die zijn erg zacht op de achtergron gebleven.De stabs zijn uit de K2000 de zwaar gefilterde filter sound komt uit de microQ (de loop was eerst veel beter maar ik heb daar nog wat sync probleempjes gehad en kreeg hem niet meer zoals die was :-(
De laatst hihats komen uit de tr909 aangestuurd vanuit logic.
(heb in het begin dingen gemaakt in de mpc en midi file -) logic)
Vervolgens alles audio spoor voor spoor logic in gestuurd (sommige met en zonder dbx160a compressie)
909 hihats gaan door de FMR rnc :-)))


Dat was het eigenlijk wel
mocht je iets willen over de geprogrammeerde sounds dan hoor ik het wel

groetjes,

Rogier
 
bedankt voor je uitleg.....vind het altijd interessant om te horen hoe andere mensen werken....

gebruik je je MPC als sequencer?
die stab uit de K2000 is dat een sample of een gespeeld accoord?

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
bedankt voor je uitleg.....vind het altijd interessant om te horen hoe andere mensen werken....

gebruik je je MPC als sequencer?
die stab uit de K2000 is dat een sample of een gespeeld accoord?

Olaf
ja ik gebruik de seq van de mpc (logic heeft die groove niet) en hij synced prima met logic dus dat gaat goed
Kon mijn tr 909 maar via midi clock syncen :-( (loopt zo scheef als enn ...)

En ja de stabs zijn k2000 chords maar bijna met alle VA synths te maken./ Bij de k2000 is dit gebandpassed omgedraaide stringsectie ;-) (zie carl craig, k Larkinm Maurizio enzo)

En nu eindelijk mijn delta 1010 aansluiten *D
 
Problemen met midi-sync? Vreemd, nog nooit van gehoord.
Iemand anders misschien een hint? Zo ja, ff een nieuwe thread beginnen in vintage!
 
Inderdaad een eigenaardig verhaal..

Inderdaad een eigenaardig verhaal..

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je 909 niet aan Midi wil syncen. Dit is echt heel vreemd.. vertel er eens iets meer over (je stuurt hem vanuit logic aan.. dus midi-noten ontvangt ie wel.. )
 
Re: Inderdaad een eigenaardig verhaal..

Re: Inderdaad een eigenaardig verhaal..

Orgineel geplaatst door CraZ
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je 909 niet aan Midi wil syncen. Dit is echt heel vreemd.. vertel er eens iets meer over (je stuurt hem vanuit logic aan.. dus midi-noten ontvangt ie wel.. )
Ja midi noten gaat prima
Ik ben alleen helemaal gek van de seq in de 909 en die wil ik via midiclock aan mijn logic syncen
Dat gaat niet in zoverre dat ie het 8 maten vol houdt maar dan begint te schuiven.
Ik stuur gewoon en midiclock via de synchronisation naar de juist port van de amt 8 en zet de 909 op external sync

HEt enige wat ik nog kan bedenken is een midi 2 din sync

Heeft iemand hem wel aan logic hangen gesynced ?
 
Orgineel geplaatst door olafmol
heb je laatste 2 trax uitgechecked....echt erg goed...complimenten......vooral "emoticon" deed mijn disco/house hart sneller kloppen.....Mad'r is ook vet, als die organ-chord-stabs er in komen..helemaal mijn ding....

als je misschien wat meer uit de doeken wilt doen over de productie van deze nummers zou ik dat erg tof vinden!

Olaf
Ik heb er nog 2 wat ouder tracks erbij gezet
Weer de mks 80 als de main synth

Denk een beetje aan ARIL BRIKHA

www.mp3.com/reflexII

Ik hoor graag wat jullie er van vinden
 
Back
Top