Focus Compounder, gates doen vaag, hitte probleem ?

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.874
Ik heb een probleempje met de gates op de compounder, als ik de compounder aanzet doen de gates het en slaan meteen dicht de kanalen dicht, maar na een paar seconden/minuten (soms langer soms heel kort) slaan bijde gates exact tegelijk open.
Wat best wel raar is want de gates is het enige wat je niet kan stereo linken op de compounder.

Zodra ze eenmaal zelf open knallen zonder dat er een geluid door heen kwam, blijven ze ook open, ik kan instellen wat ik wil niets helpt.
Als ik de compounder weer uit en aan zet lijkt het alsof ze gereset zijn, dan doen de gates weer eventjes.

Ik heb ook een 2de compounder in me rack hangen en die doet het wel gewoon normaal met welke instellingen dan ook, ook heb ik geen jacks in de key inputs van de gates hangen.


het enige wat ik me kan bedenken is dat het te heet in me rack wordt ? tussen de 2 compounders hangt een LA gcx2 compressor en die knalde er laatst uit, ik dacht misschien omdat de compounders erg warm worden en de la ertussen hangt het hem niet zo,n goed deed, maar toen ik hem uit het rack haalde, bleek alleen de zekering te zijn doorgebrand, leek me ook wel weer erg raar, warmte die een zekering laat springen.


ohja, ik heb alles in m,n rack even uitgezet, en nu ik het weer aan doe blijven de gates op de compounder dicht, dus nu lijkt het weer te werken, zal het toch de warmte wel zijn.


dan maar meteen de vraag, hoe doen jullie dat ? laten jullie rackspace tussen apparaten voor ventilatie of knallen jullie alles vol ?

ik heb wel alles vol maar wel een beetje zo ingedeelt dat er heel tijd een korter en dan weer een langer apparaat in hangt, ook heb ik in m,n rack een stille pc fan die over me de achterkant van m,n rack spul waait.
 
Voor apparatuur die moet kunnen "ademen" staat meestal in de handleiding wel aangegeven hoeveel ruimte ze nodig hebben. Klinkt niet goed die compounder...
 
Compounders worden idd erg warm...heb altijd wel ruimte dr om heen,is wel aan te raden om ze goed te laten ademen....maar dat dat op de gates invloed heeft ? lijkt me vaag hoor...
heb je toevallig niet ergens een brakke kabel dr in zitten of zo ? of een stroomdraad te dicht bij de kabels ? daar heb ik bij een andere compressor namelijk wel eens vage praktijken mee gehad...
 
dat met die gates had ik dus ook eens eerder gepost.. weet niet of t precies t zelfde probleem is..

toen had ik dus ook dat beide gates in werking werden gesteld terwijl ik er maar 1 gebruikte en verder ook niks had gelinked via kabels of op de compounder zelf.. leek wel alsof t signaal van 1 compressor naar de ander lekte en zo die gate triggerde ofzo.. erg vaag in ieder geval.. lijkt me geen hitte probleem aangezien ik t ook heb soms en mn compounder kan aardig goed ademen in t rack..

anyways.. als je erachter bent wat t probleem was hoor ik t graag.. mijn compounder kraakt trouwens ook bij t draaien van knoppen dus t ding is sowieso niet goed (nog steeds niet vervangen).

succes ermee
 
Laatst gewijzigd:
reso> Ik heb het denk ik wel anders, mijn gates worden niet getriggerd door inkomend signaal, en ook niet door key input, ze blijven open staan. Of je bedoelde dat ze bij jou ook niet getriggerd worden, dan hebben we wel hetzelfde denk ik. Leuk ook met een flink vies gemaakte kick, rengedengedengkkkkggggggpieeeeeeeeeeeeeeeeeeep, nouja het heeft wel wat.

dione> Ik had alle insert kabels uit de mixer getrokken, niet uit de compounder trouwens dat kan ik nog eens proberen, maar ik wou nog even geen gymnastiek doen ;) Ook heb ik eigenlijk zo goed als alle audio en stroom kabels gescheiden, maar soms ontkom je er niet helemaal aan, het ene rack heeft de eurostekker links, de ander rechts etc. Misschien dat ik aankomende vakantie wel eens echt strikt gescheiden kabel bomen kan maken.

Ik bedenk me net nog wat, is het niet wat om een konstante verse lucht stroom door je rack te laten lopen ?

Dan hoef ik alleen maar m,n racks aan de achterkant dicht te maken zodat ze volledig lucht dicht gesloten zijn en dan bovenaan achterin het rack een flens maken met een veel te grote slakhuis ventilator eraan (die op 1/4 vermogen draait zodat je hem niet hoort) Dan aan de voorkant van het rack helemaal onderin een 19 inch paneeltje met ventilatie sleufen, lijkt me dat dan alles in me rack een constante luchtstroom heeft, en dan hoef ik ook niet te kloten met rackspace tussen me apparaten.
 
ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dan in mn live rack. compounder zat onderin, want was het langste ding, en dat kookte goed door. merkte het vooral in gates die gingen knallen, ook al stonden ze niet aan. heb het opgelost door een flinke fan achterin mn rack te bouwen en de compounder vooral uit te zetten tussen soundcheck en show. overigens wordt mn voicemaster pro ook zo heet. het is blijkbaar koud bij de lui in engeland...

bedrijven als haine en focus zetten er 1/4e HE platen met een grilletje boven en onder, voor de luchtstroom. dat is wellicht een betere studio manier, ivm de herrie. in 105db hoor ik die fan toch niet ;)
 
Back
Top