Probleem: Behringer BCR-2000

avalon

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
385
Locatie
Den haag
Hallo allemaal,ik heb sinds een dag of 2 een gloednieuwe BCR2000 op mijn bureau staan en hij werkt nagenoeg prima op 5 (!) draaiknoppen na.

Ik heb de BCR geüpdate naar v.1.1.
De MIDI / USB drivers geïnstalleerd. (Voor Win-XP)

Het rare is dat er bovenin,nr. 6 van de draai/drukknoppen geen MIDI signaal doorgeeft aan Fruityloops tenzij ik 'm
eerst indruk,pas daarna geeft hij MIDI door als ik eraan draai.
Als ik aan de laatste knop draai van de 2e (middelste) rij en blijf draaien dan gaat hij een beetje een eigen leven leiden en eerdere controllers die zijn gelinkt een beetje beïnvloeden.
Tot slot de laatste rij draaiknoppen,daar geven de 2de,3de én 4de géén MIDI door in P-1.
Wél in P-2.. Raar,niet?

Ik heb de BCR2000 met USB aangesloten en kreeg voorheen de rode MIDI A&B lampjes te zien bij 't afspelen in Fruityloops.
Maar sinds ik 'm (opnieuw) heb ingesteld op U-1 branden deze niet meer.

Zo nu en dan lijken sommige draaiknoppen signaal te krijgen waneer de BCR2000 aanstaat,waardoor ik
op 't display wisselende waardes te zien krijg van P-1 naar 0,1,2..
Dit verdwijnt zodra ik de betreffende draaiknop weet te achterhalen en 'm dicht draai.

Heeft iemand hier enig idee wat er hier mis kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb op verschillende fora gekeken,de Behringer website bezocht en de handleiding geraadpleegd,
maar dit alles tevergeefs..
:confused:
 
Gloednieuw? Dan zou ik hem lekker inruilen tegen een andere. Kwaliteitscontrole bij nieuwe dingen is wel eens vaker een probleem.
 
Hm,okee dan.. Ik had eigenlijk gehoopt dat 't waarschijnlijk één of andere toewijzing zou zijn in de BCR-2000 zelf bv.
Omdat die onderste 3 draaiknoppen wel in Preset 2 doen,maar niet in Preset 1.

Mocht ik er écht niet uitkomen,dan ga ik er a.s vrijdag mee terug..

Alleen heb ik wel een aantal vraagjes mbt het terugbrengen van zo'n apparaat;

Ik heb een nieuwe gekocht en niet een gemaakte in mijn optiek.

-Is 't redelijk om een nieuwe te eisen ipv deze op te laten sturen?
-Kan dat zomaar of heb ik dan geen poot om op te staan,zeg maar?

Ik heb namelijk weinig zin om weken te wachten totdat Behringer 't apparaat
(hopelijk) in nieuwstaat terug heeft gestuurd vanuit Duitsland.
 
Okee,het is nu meer dan duidelijk...apparaat is van 't pad af!
Ik heb 't apparaat net even ingeschakeld en hij bleef maar MIDI zenden.(lees: zelf knoppen draaien)
Ik heb zojuist de USB kabel eruit getrokken waar ik mijn MIDI mee aanstuur en hij blijft zijn eigen leven leiden.
In andere presets is het zelfs een ware licht-circus! :stupid:
Een eventueel conflict met mijn PC / Software is dus uitgesloten...

Het wordt dus toch even het apparaatje terug sturen..

Bedankt voor jullie reakties zover!

:okdan:
 
Back
Top