Switchen van Sequencer

Galo

Ey, n eigen titel, Sjiek!
Lid sinds
13 februari 2006
Berichten
514
Locatie
Gekkenhuis
Hoi,

Zoals hde thread hieronder al vertelde dat ik net ProTools M-Powered 7 heb aangeschaft moet ik zeggen dat ik heel erg teleur gesteld ben in de aankoop, na wat zoeken e.d. en spelen kom ik er achter dat het geheel niet voldoet in mijn huisige setup. Ik kan bijvoorbeeld niet standaard mijn poco (fw) gebruiken, en dus heb ik er geen f*k aan.

Nu moet ik een keuze gaan maken en wou daarbij even de mensen hier vragen om hun ervaringen en mening te delen over de pakketen die ze gebruiken.

Morgen gaat ProTools terug, en als het aan mij ligt komt er Kore voor in de plaats, i las dat hij standalone te gebruiken is als wel als VST/VST Host naar ook dat er toch wel wat nadelen aan zitten, dus wat is verstandig.

Cubase is niet geheel mijn ding, maar misschien ook omdat ik er maar vlugtig even mee heb gewerkt, daarintegen is Ableton Live echt helemaal mijn ding, maar 6 heeft problemen, tikjes etc mijn poco doet gek pc start opnieuw op etc... dus moet ik 5 blijven gebruiken maar ik loop daar tegen de limieten op en ontdanks dat vind ik de qualiteit van Live niet iets om hele ablums mee te produceren.

Ik ben nooit echt fan geweest van NI maar Kore is denk ik wat ik zoek, maar ik wil niet uiteindelijk meer bezig zijn met het omzeilen van Bugs en het instellen van een pakket dan het daadwerkelijk werken aan de muziek zelf zonder gezeik.

Dus wie kan me informeren, over "het" pakket dat te vertrouwen is, in qualiteit en stabiliteit....

mijn dank is groot :halleluja
 
De vraag is hoe wil je werken?

Pattern (loop) based of eerder lineair (voor bvb filmmuziek).
Wat is noodzakelijk? Vooral veel audio sporen, uitgebreide Midi ondersteuning of enkel VSTs?
Welk platform? PC, Apple of net geen computer.
Wil je er live mee kunnen werken of is het alleen voor de studio?

1000-&-1 vragen dus... Vertel dus eerst eens hoe je zou willen werken!
 
k vin zelf ableton wel n openbaring wat betreft t gemak van fx toewijzen enzo, maar het arrange deel vind ik weer best wel bout
 
Ik werk veel met VST, externe midi sequencers, maar ook met audio fragmenten (loops/shots) en dit alles op een dual core PC met 2 gig en sata schijven, ik hoef bijv geen video support ofzow of andere toelie gewoon audio productie materiaal. :koffie:

goeiemorguh trouwens... gaap
 
Origineel geplaatst door J@ker
k vin zelf ableton wel n openbaring wat betreft t gemak van fx toewijzen enzo, maar het arrange deel vind ik weer best wel bout

Het arange gedeelte vind ik toch lekker werken maar het gaat me om de verschillen in de renders op het moment dat je bijv. een poco erop hebt staan is wat jhe hoort in ableton toch echt verschillend van de render, en dat kan gewoon niet...
 
Back
Top